Witam, problem z focusem jak w temacie. jadąc ok. 80km/h poczułem spadek mocy. Np. wcześniej auto pod dość stromy podjazd potrafiło zwiększać prędkość na 5 biegu teraz ta prędkość maleje. Kolejne objawy to odymione na czarno wszystkie cztery świece co wskazywałoby na bogatą mieszankę.
w związku z tym wymieniłem kolejno:
- świece
- sondę lambda
- podmieniłem przepływomierz
- cewkę
Problem nie zniknął. Dodatkowo zauważyłem ostatnio w trybie serwisowym dziwne zachowanie temperatury.
I tak:
- na desce wskazówka idzie w górę tak jak normalnie i trzyma się pionowo na 90 stopniach
- w trybie serwisowym temperatury z pozycji 15. (jak podaje instrukcja temperatura głowicy) również rośnie współmiernie ze wskazówką i oscyluje 90-97stopni
- dziwna sytuacja jest ze wskazaniem na pozycji 16 . (wg. instrukcji temperatura w innym miejscu układu chłodniczego) - tutaj wskazania dopóki silnik się nie rozgrzeje rosną ale wygląda to tak, że wskazuje np 30 potem zmiana cyfr i po 2 sekundach jest 38 potem znowu zmiana jak silnik osiąga około 70 to na przemian z cyframi wyświetlają się nie pełne cyferki np wyświetlana wartość wygląda tak 04A.C albo 02A.co albo 006.C gdzie 6 nie ma daszka. Czym to jest spowodowane. Podejrzewam, ze rozwiązanie tego problemu spowoduje wzrost mocy bo komp wyłączy tryb awaryjny. (uznałem ze działa w trybie awaryjnym bo cały czas podaje napięcie na przekaźnik pompy paliwa)
- badanie na diagnostyce nie pokazuje żadnych błędów, a podczas testu sterownika i badania parametrów pracy silnika w pozycji temperatura nie ma żadnej wartości są tylko pauzy ----
Dzisiaj wymieniłem tez czujnik temperatury. Również bez zmiana. Wskazanie na 15. pozycji ok natomiast na 16. szaleje
w związku z tym wymieniłem kolejno:
- świece
- sondę lambda
- podmieniłem przepływomierz
- cewkę
Problem nie zniknął. Dodatkowo zauważyłem ostatnio w trybie serwisowym dziwne zachowanie temperatury.
I tak:
- na desce wskazówka idzie w górę tak jak normalnie i trzyma się pionowo na 90 stopniach
- w trybie serwisowym temperatury z pozycji 15. (jak podaje instrukcja temperatura głowicy) również rośnie współmiernie ze wskazówką i oscyluje 90-97stopni
- dziwna sytuacja jest ze wskazaniem na pozycji 16 . (wg. instrukcji temperatura w innym miejscu układu chłodniczego) - tutaj wskazania dopóki silnik się nie rozgrzeje rosną ale wygląda to tak, że wskazuje np 30 potem zmiana cyfr i po 2 sekundach jest 38 potem znowu zmiana jak silnik osiąga około 70 to na przemian z cyframi wyświetlają się nie pełne cyferki np wyświetlana wartość wygląda tak 04A.C albo 02A.co albo 006.C gdzie 6 nie ma daszka. Czym to jest spowodowane. Podejrzewam, ze rozwiązanie tego problemu spowoduje wzrost mocy bo komp wyłączy tryb awaryjny. (uznałem ze działa w trybie awaryjnym bo cały czas podaje napięcie na przekaźnik pompy paliwa)
- badanie na diagnostyce nie pokazuje żadnych błędów, a podczas testu sterownika i badania parametrów pracy silnika w pozycji temperatura nie ma żadnej wartości są tylko pauzy ----
Dzisiaj wymieniłem tez czujnik temperatury. Również bez zmiana. Wskazanie na 15. pozycji ok natomiast na 16. szaleje