Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samsung Ml-2010pr nie drukuje błąd zespołu utrwalającego

mariusz-czeki 01 Wrz 2011 15:42 6165 10
  • #1 01 Wrz 2011 15:42
    mariusz-czeki
    Poziom 8  

    Mam problem z drukarką laserową Samsunga. Mianowice wyskakuje komunikat "Błąd zespołu utrwalającego" Drukarka wydrukowała dopiero 2000stron. Nie można wydrukować nawet strony testowej. Założyłem nowy toner oryginalny ale to też nie pomaga.
    Proszę o pomoc bo nie wiem co to może być:(

    -1 10
  • #2 01 Wrz 2011 20:17
    Gollom
    Poziom 10  

    Witam.
    Błąd ten dotycz fusera czyli tzw. pieca,
    Jest to moduł, który utrwala toner na kartce.
    Łatwo go rozpoznać, gdyż bardzo nagrzewa się podczas pracy.
    Znajduje się zazwyczaj z tyłu drukarki, u góry tuż przed rolkami wyjściowymi.
    W opisanym przypadku jest przerwa w obwodzie grzałki fusera, co wykrywa
    drukarka podczas selftestu w momencie uruchamiania.
    Z opisu wnioskuję że samodzielna naprawa jest raczej niemożliwa.
    Proponuję udać się do serwisu gdzie potrafią naprawić fuser a nie wymieniać
    go na nowy ze względu na koszty.
    Pozdrawiam.

    0
  • #3 02 Wrz 2011 09:28
    mariusz-czeki
    Poziom 8  

    Ok dzięki za pomoc.
    Spróbuje oddać ją na gwarancji ale z czego wiem ta część traktowana jest jako eksploatacyjna, więc raczej będzie ciężko. Ale drukarka ma mały przebieg więc trzeba się kłócić:)

    0
  • #4 02 Wrz 2011 11:43
    endriuf
    Spec od drukarek

    Jeśli okres gwarancji nie minął, to muszą to uwzględnić.

    0
  • Pomocny post
    #5 02 Wrz 2011 12:04
    Gollom
    Poziom 10  

    Witam.
    Jeżeli drukarka jest na gwarancji, to oczywiście musi być naprawiona bezpłatnie.
    Zalecam jednak aby do serwisu trafiła z oryginalnym tonerem,
    w każdej karcie gwarancyjnej jest punkt, który mówi że używanie nieoryginalnych
    materiałów eksploatacyjnych w okresie gwarancji ogranicza warunki gwarancji.
    A powstałe wskutek tego uszkodzenia nie podlegają naprawie gwarancyjnej.
    Autoryzowane serwisy, często korzystają z tego podciągając pod to usterki, których przyczyna nie musi być wcale z tym związana.
    Pozdrawiam.

    0
  • #6 02 Wrz 2011 14:26
    mariusz-czeki
    Poziom 8  

    Dziękuje za podpowiedzi. Na pewno oddam z oryginalnym tonerem.
    Dam znać jak sprawa potoczy się dalej.
    Dziękuje i pozdrawiam

    0
  • #7 02 Wrz 2011 23:57
    Pshemass
    Poziom 12  

    W celu pogłębienia wiedzy serwisowej na temat tego urządzenia dodam parę cennych informacji :)
    Najprawdopodobniej 'wywalił' halogen nagrzewający w sekcji utrwalania. Jeżeli nie było żadnego zacięcia papieru w utrwalaniu, co mogłoby spowodować przepalenie się lampy albo termistora (może też zakleszczyć się sam mechanizm) lub co gorsza lampa się nie zbiła np. przy upadku drukarki (lub transporcie) to serwis samsunga powinien to zrobić na gwarancji. Jeżeli coś z powyższych sytuacji miało miejsce to radzę się wstrzymać z odsyłaniem tej drukarki do serwisu samsunga - skasują ciebie jak za nową drukarkę Razz
    Po za tym zapomnij o drukarce na jakieś 2 tygodnie - wszystkie drukarki samsunga są serwisowane tylko przez jeden serwis w Warszawie...
    Pozdr

    0
  • #8 03 Wrz 2011 00:10
    rys57
    Moderator

    Pshemass napisał:
    Jeżeli nie było żadnego zacięcia papieru w utrwalaniu...
    a jak było, to co?

    0
  • #9 03 Wrz 2011 00:28
    Pshemass
    Poziom 12  

    rys57 napisał:
    Pshemass napisał:
    Jeżeli nie było żadnego zacięcia papieru w utrwalaniu...
    a jak było, to co?

    Tak jak napisałem dalej... Ale uściślę: jeżeli nie było żadnego nie fachowo usuniętego zacięcia papieru w sekcji utrwalania... Czyli np. został kawałek kartki...
    Wtedy to co napisałem dalej :)

    Dodano po 7 [minuty]:

    Ale rys57 powinien to wiedzieć... Bo pracuje chyba właśnie w tym serwisie :) No nie?

    0
  • #10 03 Wrz 2011 16:57
    rys57
    Moderator

    Pshemass napisał:
    ... Ale rys57 powinien to wiedzieć... Bo pracuje chyba właśnie w tym serwisie :) No nie?
    A no nie :D.
    Natomiast wyciąganie skrawków papieru należy do zadań użytkownika i "niefachowe" wykonanie tej czynności nie ma nic wspólnego z uznaniem gwarancji. Oczywiście masz rację w sprawie mechanicznego uszkodzenia lampy.
    Temat chyba kończymy.

    0
  • #11 13 Wrz 2011 12:27
    mariusz-czeki
    Poziom 8  

    Witam ponownie:)
    Drukarka wróciła z serwisu sprawna. Wymieniono jedną rolkę prowadzącą papier i jest ok. Troszkę więc dziwny był komunikat błędu.
    Grunt że naprawiona:) Dziękuje za pomoc wszystkim!

    0