Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b3 1.8 RP Przekaźnik pompy paliwa, nie załącza się.

01 Wrz 2011 16:10 11318 20
  • Poziom 9  
    Witam, posiadam problem z moim paskiem, mianowicie nie załącza się przekaźnik pompy paliwa. Do przekaźnika dochodzi +12V a nie dochodzi minus (masa). Przekaźnik sprawdzałem na zasilaczu, działa poprawnie, po włożeniu do skrzynki i podpięciu masy z karoserii załącza się. Przejście z styku masowego skrzynki bezpieczników (od tego przekaźnika) do wtyczki sterownika (pin 17) jest ok. Czy pominąłem coś jeszcze czy uszkodzony jest układ sterujący BOSCH Mono-Jetronic?

    Proszę o podpowiedzi.

    Z góry dziękuję.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Moderator na urlopie...
    Passat b3 1.8 RP Przekaźnik pompy paliwa, nie załącza się.
    Wiązkę sprawdź jeszcze raz - fotka pomoże ;D
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    a więc tak, zrobiłem pomiary według Twojego pomocniczego rysunku ale nie opisałeś czy wtyczka ma być wpięta czy odłączona od sterownika, więc pomiary robiłem na wtyczce odłączonej od sterownika zapłon załączony, silnik nie pracuje.
    pin 18 z minusem akumulatora = 0V
    pin 7 z minusem akumulatora = 0V
    pin 9 z minusem akumulatora = 12V
    pin 17 z minusem akumulatora = 12V
    pin 20 z minusem akumulatora = 0,24V

    Czy dobrze robiłem pomiary? Czy wtyczka powinna być wpięta w sterownik? Czy te wartości są dobre?

    https://obrazki.elektroda.pl/9374127100_1315046256.jpg
    Jeszcze taka sprawa, co to jest na zdjęciu, do czego służy i gdzie powinno być wpięte? U mnie jest podłączone do kostki ale lata luzem po komorze silnika.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wtyczka ma być zapięta.
  • Moderator na urlopie...
    piiootreek napisał:
    co to jest na zdjęciu, do czego służy i gdzie powinno być wpięte?

    To jest silniczek krokowy instalacji gazowej. Nie masz gazu w aucie, to możesz to wywalić :D
  • Poziom 9  
    właśnie mam gaz w aucie i gdzie to powinno siedzieć? dodam tylko że samochód na gazie żeby dobrze jeździł musi się rozgrzać.
  • Moderator na urlopie...
    To "coś" powinno być zamontowane na przewodzie "gazowym" tzn. od reduktora idzie przewód, którym leci (zasysany jest) gaz. U ciebie w takim razie najprawdopodobniej ktoś wstawił register w to miejsce (coś podobnego do tego elementu o który pytasz, tylko zamiast silniczka jest tam ręczne pokrętło). Tak więc kolego, jeśli chcesz z tym porządek zrobić, to najlepiej było by, jakbyś odwiedził jakiegoś "gazownika", bo my nie wiemy dlaczego krokowiec leży luzem (być może uszkodzony) i być może również masz zalepiony reduktor parafiną, lub źle ustawiony gaz. Co do nagrzewania się długo, żeby można było na gazie jeździć, to niestety, ale tak ma być. Jeśli jednak czas ten jest wydłużony niż kiedyś było, to tak jak pisałem wcześniej (brudny reduktor np.), ale "gazownik postawi diagnozę w 10min.
  • Poziom 9  
    Dzięki za podpowiedź w sprawie gazu. A co do sygnałów na sterowniku od benzyny sprawdzę dopiero jutro i opisze co mi wyszło.

    Tak po za tym jak wymuszę przekaźnik pompy paliwa i samochód jest rozgrzany trzymając do końca pedał gazu silnik wskoczy na obroty na chwilkę potem spadną potem znowu wskoczą znowu spadną i tak w kółko...
  • Moderator na urlopie...
    To może dostaje zbyt mało paliwa... Filtr paliwa wymień (jeśli to konieczne) i sprawdź pompę paliwa, na jej wydajność.
  • Moderator Samochody
    piiootreek napisał:
    pin 20 z minusem akumulatora = 0,24V

    Jaki masz sterownik od gazu? Najlepiej to odłącz od niego sondę i zrób emulację (masa) na zwykłym przekaźniku bo takie buble jak np stag 2l rzadko kiedy poprawnie działają.
  • Poziom 9  
    jaka wydajność i ciśnienie powinno być??
  • Moderator na urlopie...
    Ciśnienie (regulacja z podciśnieniem) 0,8-1,2bar ;
    T5 masz zupełną rację, zbędne usunąłem (to nie tutaj miało być ;) , ale coś mi dzisiaj albo przeglądarka siada, albo coś z forum się dzieje... Dzięki za czujność - pozdrawiam.
  • Admin grupy Samochody
    zeimp napisał:
    sama pompa 4bar.
    :shocked!:
  • Moderator Samochody
    Ile da sama pompa to lepiej nawet nie sprawdzać. Raz sprawdzałem z zapchanym powrotem to wyszło nawet trochę ponad te 4 bary i szybko wyłączyłem pompę bo się bałem że przewody z trójnika pozrzuca.
  • Poziom 9  
    a więc tak według rysunku użytkownika "zeimp" wszystkie wartości są poprawne oprócz pinu 17. Tam napięcie wynosi 10V.
  • Poziom 9  
    dzisiaj znowu grzebałem się w moim passacie i dodatkowo znalazłem brak masy na pinie nr15 w sterowniku. Pomoże ktoś co do tego przekaźnika paliwa?
  • Moderator Samochody
    A po co Ci masa na 15? Chyba nie mieszasz ze schematem Mono-Motronic'a?
    Te 10V na 17 to kiedy masz?
  • Poziom 9  
    jak silnik pracuje na gazie. Dodam jeszcze że zanim w ogóle przestał działać to na gazie jak jechałem to "pykał" sobie, raz załączał rozłączał...
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    No to masz sterownik uszkodzony lub sama wtyka nie łączy.
    Dla pewności sprawdź jeszcze na pinach 5, 6, 11, 25 napięcia na pracującym, ma być 0.
  • Poziom 9  
    wszystkie wymienione dają 0
  • Poziom 9  
    Problem rozwiązany, wymieniony został moduł sterujący Mono-Jetronic. Przekaźnik zaczął normalnie pracować. Temat do zamknięcia.