Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wyłączenie czujnika poziomu oleju Audi A2 TDI

bawara 02 Sep 2011 22:50 6646 15
  • #1
    bawara
    Level 10  
    Witam,

    można przez VCDSa wyłączyć czujnik poziomu oleju w Audi A2 1.4tdi?
    Wyszukiwarka znajduje szczątkowe informacje, że da się, ale nikt nie pisze w jaki sposób.

    Kombinowałem z kodowaniem, lecz bez rezultatu.

    Pozdrawiam.
  • #2
    autoas
    Level 42  
    To jest jeden z elementów ochrony silnika, nie da rady i nie powinno się tego robić
  • #3
    bawara
    Level 10  
    ale zmieniona została miska na taką bez czujnika a czujnik teraz wisi sobie luźno i wnerwia kontrolką.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    bawara
    Level 10  
    a mozesz troche jasniej bo nie bardzo wiem co to oznacza
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    bawara
    Level 10  
    hehhe
    ale warto moze by sprobowac?
    bo ja mam zawiły tok myślenia
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Patrzysz, mierzysz, wnioskujesz, jaki sygnał dostarcza czujnik, potem robisz urządzenie generujące potrzebny sygnał, zapinasz i masz!
  • #9
    trans-serwis
    Level 39  
    Dlaczego została zamontowana miska bez otwru na czujnik?
    Wymienić miskę i nie kombinować.
  • #10
    ele5
    Conditionally unlocked
    trans-serwis wrote:
    Dlaczego została zamontowana miska bez otwru na czujnik?
    Wymienić miskę i nie kombinować.
    Bo pewnie ta z otworem na czujnik była o 30zł droższa!!....
  • #11
    bawara
    Level 10  
    kolego nie wiem czy była o 30zł droższa, bo auto dopiero kupione
  • #12
    emeryt2
    Level 42  
    Pytający , masz napisana jak trzeba tą symulacje przeprowadzić. Nie potrafisz , daj elektronikowi zarobić! Z "dopiero kupionymi" są takie niespodzianki!
  • #13
    bawara
    Level 10  
    pewnie ze bym dal zarobic, tylko mądrych elektroników jak na lekarstwo. A ja sam sie nie biore, bo pojecia o tym nie mam. Ale dzięki za sugestię.
  • #14
    cheeester1
    Level 10  
    Witam. Miałem juz 2x taki problem. W A2 wymiana miski nic nie daje bo czujnik jest z góry montowany i przechodzi przez obudowę do miski oleju, żeby ją zmienić trzeba rozpiąć pasek rozrzadu, zdjąć obudowę o z reguły wymienić odrazu łancuszek napedzajacy wałek równoważący i pompę oleju, plus wymienic ślizgi napinacza i koła zębate. Nie jest to ani tania wymiana ani przyjemna i nie koniecznie zdrowa dla silnika jeśli się nie dba o staranność i czystość.
    W latach których ten temat był poruszany silnik 1.4 tdi AMF do A2 kosztował tysiace. Pokrywa z otworem na czujnik niemal niedostepna z używki i b. droga.
    Silnik od polo czy fabi lub ibizy był znacznie tańszy i z reguły dostępny od ręki. Można wywiercić taki otwór pod czujnik plus drugi pod śrubę i zrobić gwint M6. Bez zdjęcia pokrywy z silnika trudne do wykonania, mało precyzyjne a wióry i tak polecą do oleju to trzeba zdejmować miskę. Nie polecam brać się za takie przeróbki.
    Wyłaczenie w serwisie czujnika programem zajmie chwilkę. Z tego co dziś wyczytałem wchodzi się np. VCDS w licznik kodowanie i zmienia sie kodowanie licznika przedostatnią cyferke z 1 na 0 i gotowe. Wczesniej kasowal Pan błędy ktore i tak wracały zatem trzeba po przekodowaniu skasowac ponownie i gotowe. Serwis będzie wiedzial lub elektromechanik obecnie ogarnie to bez problemu.
    Pozdrawiam i mam nadzieję, że komuś się jeszcze przyda taka informacja. Ps.
    Czujnik powinien być z lewej strony nad miska w obudowie (w tym silniku go brakuje bo to chyba polo lub fabia.
    Wyłączenie czujnika poziomu oleju Audi A2 TDI
  • #15
    castin
    Level 24  
    cheeester1 wrote:
    Witam. Miałem juz 2x taki problem. W A2 wymiana miski nic nie daje bo czujnik jest z góry montowany i przechodzi przez obudowę do miski oleju, żeby ją zmienić trzeba rozpiąć pasek rozrzadu, zdjąć obudowę o z reguły wymienić odrazu łancuszek napedzajacy wałek równoważący i pompę oleju, plus wymienic ślizgi napinacza i koła zębate. Nie jest to ani tania wymiana ani przyjemna i nie koniecznie zdrowa dla silnika jeśli się nie dba o staranność i czystość.
    W latach których ten temat był poruszany silnik 1.4 tdi AMF do A2 kosztował tysiace. Pokrywa z otworem na czujnik niemal niedostepna z używki i b. droga.
    Silnik od polo czy fabi lub ibizy był znacznie tańszy i z reguły dostępny od ręki. Można wywiercić taki otwór pod czujnik plus drugi pod śrubę i zrobić gwint M6. Bez zdjęcia pokrywy z silnika trudne do wykonania, mało precyzyjne a wióry i tak polecą do oleju to trzeba zdejmować miskę. Nie polecam brać się za takie przeróbki.
    Wyłaczenie w serwisie czujnika programem zajmie chwilkę. Z tego co dziś wyczytałem wchodzi się np. VCDS w licznik kodowanie i zmienia sie kodowanie licznika przedostatnią cyferke z 1 na 0 i gotowe. Wczesniej kasowal Pan błędy ktore i tak wracały zatem trzeba po przekodowaniu skasowac ponownie i gotowe. Serwis będzie wiedzial lub elektromechanik obecnie ogarnie to bez problemu.
    Pozdrawiam i mam nadzieję, że komuś się jeszcze przyda taka informacja. Ps.
    Czujnik powinien być z lewej strony nad miska w obudowie (w tym silniku go brakuje bo to chyba polo lub fabia.
    Wyłączenie czujnika poziomu oleju Audi A2 TDI

    Mimo, że temat mnie nie dotyczy, to miło poczytać takiej odpowiedzi PRAKTYKA.
  • #16
    miroslaw wielki
    Conditionally unlocked
    Nie wszystkie da się wyłączyć kodowaniem. Tam jest sygnal prostokątny z dwoma danymi. I odpowiednie odstepy. Jedno dane daje wiadomość o poziomie a drugie o temp bodajże jak pamiętam. W jednej audi a4 musialem emulator zrobić na arduino mikro. Oczywiście przeczytałem na innym dobrym oscylogram.