Witam,
W moim peugeocie (1999r 306; 1.6 benzyna kombi, Husky) występuje kłopot z nierówną pracą silnika na biegu luzem. Kiedy zaplam samochód i zejdzie on z ssania do 850 obr silnik pracuje nierówno, szarpie nim i pufa z rury wydechowej. Szarpanie czuć wyraźnie siedząc w środku. Na pierwszy rzut oka wygląda tak jak by nie palił na jeden cylinder. Kiedy przyciskam pedał gazu silnik zaczyna pracować normalnie. Podczas jazdy nie widać żadnych kłopotów. Podczas pracy na biegu luzem obserwuje również delikatne wahnięcia obrotów ok +- 50 obr.
Sprawa pojawiła się po wizycie u mechanika, który przed wymianą uszczelki pod głowicą umył silnik. W celu usunięcia nierównej pracy na biegu jałowym sprawdziłem/ mechanicy sprawdzali:
- błędy komputera – brak,
- wtryskiwacze pracują dobrze (sprawdzane na komputerze),
- ciśnienie w cylindrach prawidłowe,
- czystość przepustnicy – czyszczona,
- silnik krokowy – czyszczony,
- czujniki.
Bardzo proszę o pomoc, może przytrafiło się coś podobnego komuś z forumowiczów?
W moim peugeocie (1999r 306; 1.6 benzyna kombi, Husky) występuje kłopot z nierówną pracą silnika na biegu luzem. Kiedy zaplam samochód i zejdzie on z ssania do 850 obr silnik pracuje nierówno, szarpie nim i pufa z rury wydechowej. Szarpanie czuć wyraźnie siedząc w środku. Na pierwszy rzut oka wygląda tak jak by nie palił na jeden cylinder. Kiedy przyciskam pedał gazu silnik zaczyna pracować normalnie. Podczas jazdy nie widać żadnych kłopotów. Podczas pracy na biegu luzem obserwuje również delikatne wahnięcia obrotów ok +- 50 obr.
Sprawa pojawiła się po wizycie u mechanika, który przed wymianą uszczelki pod głowicą umył silnik. W celu usunięcia nierównej pracy na biegu jałowym sprawdziłem/ mechanicy sprawdzali:
- błędy komputera – brak,
- wtryskiwacze pracują dobrze (sprawdzane na komputerze),
- ciśnienie w cylindrach prawidłowe,
- czystość przepustnicy – czyszczona,
- silnik krokowy – czyszczony,
- czujniki.
Bardzo proszę o pomoc, może przytrafiło się coś podobnego komuś z forumowiczów?