Witam.
Jestem w trakcie budowy roweru elektrycznego i niestety rower, na którym oparłem konstrukcje ma bardzo słabe hamulce.
Więc wpadłem na pomysł, aby hamować silnikiem, który napędza rower (24V 250W) rower jest w stanie osiągnąć (zakładając optymistycznie) ok 30km/h sterowany jest sterownikiem pwm z allegro.
I teraz pytanie czy mogę wykorzystać ten sterownik do hamowania np. odwracając bieguny silnika?
Czy lepiej wykonać oddzielny układ a może pójść na łatwiznę i dać opornik równolegle do silnika, który był by załączany po odłączeniu sterownika?
Najlepiej pasowało by z opornikiem, tylko jak dobrać wartość?
Bo moc to chyba wystarczy 250W lub nawet mniej bo hamowanie będzie się odbywać przez max 5 sek. a takie oporniki chyba wytrzymają takie obciążenie.
Pozdrawiam.
Buckowina.
PS. Czy taki opornik był by dobry?
Link
Jestem w trakcie budowy roweru elektrycznego i niestety rower, na którym oparłem konstrukcje ma bardzo słabe hamulce.
Więc wpadłem na pomysł, aby hamować silnikiem, który napędza rower (24V 250W) rower jest w stanie osiągnąć (zakładając optymistycznie) ok 30km/h sterowany jest sterownikiem pwm z allegro.
I teraz pytanie czy mogę wykorzystać ten sterownik do hamowania np. odwracając bieguny silnika?
Czy lepiej wykonać oddzielny układ a może pójść na łatwiznę i dać opornik równolegle do silnika, który był by załączany po odłączeniu sterownika?
Najlepiej pasowało by z opornikiem, tylko jak dobrać wartość?
Bo moc to chyba wystarczy 250W lub nawet mniej bo hamowanie będzie się odbywać przez max 5 sek. a takie oporniki chyba wytrzymają takie obciążenie.
Pozdrawiam.
Buckowina.
PS. Czy taki opornik był by dobry?
Link