Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus C-4011 wymiana wałka przekażnika mocy ( najmniejszą linią oporu)

adresfizyczny 04 Wrz 2011 14:01 24608 24
  • #1 04 Wrz 2011 14:01
    adresfizyczny
    Poziom 16  

    Witam
    Tak jak w temacie, wałek przekażnika mocy zużył się do tego stopnia że konieczna jest jego wymiana. Jeśli odkręcę dekielek łożyska, włoże śrubę 10mm w nawiercony otwór na wystającej ze skrzyni biegów części wałka , założe "breche" i ciągnę to wałek dosyć łatwo się wysuwa do tyłu. Wydaje mi się że moge w taki sposób wyciągnąć wałek ze skrzyni i równie łatwo zamontować albo nowy, albo stary regenerowany. Czy mam racje ?? Prosze o uzasadnienie swoich odpowiedzi.
    Pozdrawiam.

    1 24
  • Pomocny post
    #2 04 Wrz 2011 17:20
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Raczej nie uciagnie. Wałek womu w 4011 idzie przez cały tylny most i skrzynie biegów aż do wspornika łozyska sprzęgła. Przy sprzęgle jest na nim łożysko, seger i koło zębate, a w tylym moście przesówka. To poz 19.

    Ursus C-4011 wymiana wałka przekażnika mocy ( najmniejszą linią oporu)

    Chociaż może by się dało gdyby odkręcił pierwsze okienko od strony sprzęgła i tależ z pompą.

    Ursus C-4011 wymiana wałka przekażnika mocy ( najmniejszą linią oporu)

    2
  • #3 04 Wrz 2011 22:03
    adresfizyczny
    Poziom 16  

    Dzięki seweryn za zainteresowanie moim problemem. Faktycznie masz napewno racje co do przesuwki na wysokości mechanizmu różnicowego. Ten temat już zbadałem wcześniej i faktycznie przesówka spadła by na dół. Można by ją było ustawić na widełki i wcelować na wałek od dołu poprzez okienko dekla na którym jest zamocowana pompa podnośnika. Już własciwie próbowałem ciągnąć wałek w tył, w sposób jaki opisywałem w pierwszym wpisie, i dosyć łatwo wysunąłem go jakieś 2 cm w tył. Jednak w pewnym momencie dałem sobie spokój z tym i wepchąłem tam gdzie był. Rysunki katalogowe są dosyć pomocne. Dzięki za nie.
    Po przestudiowaniu dochodze do wniosku że wysuwając wałek do tyłu spadnie mi przednie koło zembate, muszę sprawdzić czy zdołał bym je wsunąć na wałek po zdemontowaniu górnej pokrywy skrzyni biegów.

    Wałek napewno będzie w ten czy inny sposób demontowany z racji wypracowanej powłoki w miejscu styku z uszczelniaczem z tyłu - cieknie olej i to znacznie. Drugi powód to wypracowany frez, na który zasuwam wałek odbioru mocy. Wałek ma luz i chlupie.

    Narazie dzięki za pomoc
    pozdrawiam

    2
  • #4 04 Wrz 2011 22:22
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Miedzy kołem zębatym a łożyskiem od strony sprzęgła jest seger. Co prawda wewnętrzny ale może stawiać opór wałek jeśli jest pasowny w łożysku.Od góry może być problem, prubował bym przez okienko pod spodem skrzyni.
    Nie ma sprawy. Jak by co to wal śmiało.

    1
  • Pomocny post
    #5 05 Wrz 2011 08:02
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Wszystko da rade wyciągnąć bez większej rozbiórki ciągnika. Zależy jeszcze jaka masz kabinę i w którym miejscu jest ona przykręcana do skrzyni. Do przedniego dekielka idzie dojść przez otwór który jest zasłonięty z jednej strony blachą z drugiej strony jest mocowanie sprężarki, w niektórych ciągnikach jest tam kabina przykręcona. koło przesuwne wałka przekaznika założysz bez problemu po ściągnięciu pokrywy od dołu skrzyni. Turlej przesuwną, która załącza pompę założysz po ściągnięciu podnośnika lub pokrywy dolnej wraz z pompą podnośnika.

    2
  • #6 05 Wrz 2011 12:10
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Tak pytam z ciekawości jakiej sprężarki?

    0
  • #7 05 Wrz 2011 16:06
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Przepraszam zagalopowałem się i nie dopisałem miało być butli od sprężarki. Mam nadzieje że wybaczycie mi to. :)

    0
  • #8 05 Wrz 2011 20:42
    adresfizyczny
    Poziom 16  

    Kabiną mam tą jakby to nazwać "okrągłą, starodawną" od strony lewej nogi kierowcy została trochu przerobiona, bo i kolumna kierownicy została zamontowana z C-360. Ta oryginalna na dwa drągi kierownicze była "masakryczna". Góra dwa sezony i luz na pół obrotu kołem kierownicy :D.

    Narazie dzięki za sugestie - problem napewno zostanie rozwiązany najpóżniej do połowy pażdziernika. Wtedy dam odpowiedż jak to zrobiłem. Jeśli ktoś ma jakąś celną uwagę to prosze śmiało, nie krępować się :D

    1
  • #9 08 Wrz 2011 23:28
    jaclac26
    Poziom 14  

    najmniejszą linią oporu może się okazać największą. ja bym proponował rozpołowić ciągnik ,odkręcić pokrywę wałków sprzegłowych i wymienićto łożysko po którym chodzi wałek wom. nauczyłem sie tego na własnym przypadku . stary wałek wyrobił w środku łozysko i gdy załozyłem nowy na stare łożysko napoczątku było go słychać a pózniej się ukrecił

    1
  • #10 04 Mar 2015 17:13
    jaspi85
    Poziom 14  

    Witam seweryn7701
    Z jakiej książki masz to dokładne zdjęcie przekaźnika mocy schemat?
    Pozdrawiam

    3
  • #12 05 Mar 2015 12:22
    jaspi85
    Poziom 14  

    Bardzo Ci dziękuję Severyn7701
    Nie wiesz może jaki wałek przekaźnika mocy I stopnia ma być w C360/Ostrówek tzn długi czy krótki albo czy trzeba się trzymać numeru ciągnika od lub do?
    Mam z roku 87 na korpusie skrzyni biegów pisze.
    Pozdrawiam

    0
  • #13 05 Mar 2015 13:11
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    W 4011 wałek wom był długi i szedł od podpory przedniego łożyska aż do tyłu w jednym kawałku.
    W 60-ce podzielono go na dwa kawałki. I też teraz nie wiem czy ten ostatni tylny nie występuje w dwóch odmianach a przynajmniej tak jest w katalogu.
    Jeśli chcesz robić wom to kompletuj według najnowszego katalogu lub numeru skrzyni.
    Trudno mi powiedzieć jak to jest w stu procentach.

    0
  • #14 05 Mar 2015 13:32
    jaspi85
    Poziom 14  

    Rozumiem i dziękuję za ostatnie porady i jak będę na wsi to sprawdzę numer na korpusie skrzyni z numerem katalogowym w książce katalog części bo mam teraz pożyczoną książkę od znajomego.
    Mam Ostrówek Kto162 na bazie C360.
    Pozdrawiam

    0
  • #15 05 Mar 2015 16:19
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Gdybyś czasem potrzebował mam katalog c-355, c-360 PDF.

    3
  • #16 05 Mar 2015 17:28
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Wszystko powinno pasować [ korpusy tylnego mostu są takie same ] różnica tkwi w szczegółach , średnicą gwintów , od spodu inny czop dolnego zaczepu .
    Natomiast musisz kupić tuleję do włączania pompy[ jest inna] kpl wałków i kostkę z uszczelnieniem do tyłu .Wałek od C 4011 jest krótszy do dwóch z C 360 , dlatego potrzebna kostka . Pozdrawiam

    1
  • #17 05 Mar 2015 17:52
    jaspi85
    Poziom 14  

    #severyn7701
    Jak najbardziej bym prosił o katalog PDF C355 i C360, oto mój mail. jaspi19l(malpa)wp.pl
    Dziękuję za pomoc.
    @zbigniew125
    Dziękuję za informację.

    2
  • #18 12 Cze 2015 18:46
    zico1224
    Poziom 2  

    Kolega adresfizyczny nie napisał jak sobie poradził z problemem, a ja mam pytanie do kolegi seweryna czy da radę wyjąć wałek wom w c-355 ( taki jak w 4011 długi bez oddzielania skrzyni od tylnego mostu? To że muszę silnikiem odjechać to juz wiem a co z mostem?

    0
  • #19 12 Cze 2015 19:24
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    zico1224 napisał:
    To że muszę silnikiem odjechać to juz wiem a co z mostem
    Niczym nie musisz odjeżdżać. Odkręcasz wałek z tyłu i wyciągasz. Pamiętając o odpowiednim ustawieniu tulei

    0
  • #20 12 Cze 2015 20:10
    zico1224
    Poziom 2  

    Ale to jest jeden wałek jak w c-4011 a nie dwa jak w c-360. Z przodu pod tzw. "ósemką" jest seger który trzeba zdjąć

    0
  • #21 13 Cze 2015 23:45
    okohen
    Poziom 10  

    z przodu na walku pod osemka nie ma zadnego zigera mozesz wyciagnac walek do tylu po odkreceniu z tylu na walku pokrywy z zimerem tylko do skladania musisz odkrecic przednia pokrywe pod skrzynia biegow zeby zalozyc kolo zebate na walek przekaznika

    0
  • #22 14 Cze 2015 07:00
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Seger jest tylko pomiędzy zębatka a łożyskiem. Do niego jest dostęp przez okienko.

    0
  • #23 14 Cze 2015 19:21
    okohen
    Poziom 10  

    tego segera pomiedzy kolem zebatym a lozyskiem nie potrzeba wyjmowac on jest w obudowie (ósemce) i zabezpiecza tylko lozysko w obudowie

    0
  • #24 15 Cze 2015 06:33
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Faktycznie to seger wewnętrzny.

    2
  • #25 09 Mar 2017 20:23
    Strzała138
    Poziom 10  

    Wymiana wałka przekażnika w C 4011 trwa 30 minut.
    Większość podpowiedzi jest nie poprawna.
    Należy dżwignię włąnczania przekażnika ustawić na max do góry aby nie spadła tuleja napędu pompy oleju następnie odkręcić śruby tylnej pokrywy i wyciągnąć do tyłu wałek, nowy włożyć w to samo miejsce jeżeli opadnie przednie koło zębate chociaż nie zawsze to należy odkręcić dolną przednią pokrywę i unieść koło do góry i delikatnie wcisnąć wałek.
    Skręcić śruby i to wszystko.
    Dobrze napisał Okohem.

    2