Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z synchronizacją i szumy w telefonie - neostrada.

Lukaldo 04 Wrz 2011 14:33 1578 2
  • #1 04 Wrz 2011 14:33
    Lukaldo
    Poziom 8  

    Witam, od paru tygodni mam problem z którym neostrada nie potrafi sobie poradzić.
    Mam neo 6mb, router pentagram cerberus i jeden telefon podłączony przez filtr.
    Sprawa wygląda tak, jeśli telefon jest podłączony,to nie mam internetu (są momenty, że internet jest). Jak podniosę słuchawkę następuje synchronizacja (którą słyszę w słuchawce) i internet się załącza - gdy odłożę słuchawkę od razu zrywa się połączenie, taki sam efekt daje odłączenie telefonu od gniazda. Podczas gdy jest internet i podniosę słuchawkę słyszę szumy oraz synchronizację - wymieniłem filtr na nowy i zero poprawy. Gdy już mam internet, speed test pokazuje prędkość ok 3mb. Mieszkam 2km od centrali i wg neostrady 6mb bez problemu powinno działać, natomiast serwisant powiedział, żeby broń Boże nie zakładać 6mb :). Prędkość 6mb mam od grudnia i nie miałem jeszcze z nią żadnego problemu, w speed test zawsze było ok 6mb.
    Parametry łącza:
    Downstream Upstream
    SNR Margin : 7.5 15.0 db
    Line Attenuation : 38.0 20.5 db
    Data Rate : 6176 640 kbps.
    Modulation : G.DMT
    Annex Mode : ANNEX_A
    ADSL Mode : ADSL2+
    ADSL Type : ANNEX A


    Serwisant był już u mnie 3(!!) razy i jedyne co chciał zrobić to wcisnąć mi aneks do umowy na 2mb. Za czwartym razem już do mnie nie przyjeżdżał tylko w centrali zmienił port bo na starym porcie "było masę błędów". Zero poprawy.

    Już nie mam nerw, żeby stać przy telefonie i słuchać "zgłoszenie zostało przyjęte", dlatego piszę do Was z prośbą o jakieś rady. Szukałem coś podobnego, ale nic takiego nie znalazłem. Jedyne co wyczytałem to to, że SNR mam małe(?). Technik wpadł na pomysł, że może byś uszkodzony stabilizator, ale jak widać się tym nie zajął.

    Dziękuję za porady.

    0 2
  • #2 04 Wrz 2011 15:00
    lukpio3
    Poziom 21  

    Wydaje mi się że wina tu leży po stronie infrastruktury sieciowej TP. Prawdopodobnie coś w centrali padło. Niestety musisz zgłaszać aż do skutku. Ewentualnie jeśli nie próbowałeś to spróbuj zmienić mikrofiltr. Lubię się psuć a przynajmniej ja mam takiego farta że jednego na rok wymieniam bo się psuje. Jeśli to nie pomoże to pozostaje tylko zgłaszanie. Ty do centrali nie pójdziesz i sam sobie tego nie sprawdzisz.

    0
  • #3 12 Wrz 2011 13:53
    Lukaldo
    Poziom 8  

    Dalej nic nie zmienili, parę dni było dobrze, w słuchawce zero szumów, snr na poziomie 15-17 db, jednak w weekend znów wszystko padło, rano jest tylko internet, potem cały dzień nie synchronizuje i snr jest na poziomie od 1,5db do 4db, a prędkość ze strony speed test wynosi ok 1mb zamiast 6. Na jutro jestem umówiony z serwisantem, któremu po wymianie filtru telefonicznego i zmianie portu skończyła się wiedza i postawił diagnozę przez telefon - uszkodzony router. Na moje pytanie czy niskie snr i kupe błędów na porcie w ich rozdzielni jest spowodowane moim routerem odpowiedział, że bardzo prawdopodobne. Coś czuję, że chcą zwalić na mnie winę bo niedługo będzie miesiąc jak zgłosiłem pierwszą usterkę i będę mógł rozwiązać umowę. Chciałbym jednak sprawdzić router czy jest dobry tylko jak to zrobić i czy te wszystkie błędy na porcie, problemy z synchronizacją, za niska prędkość i małe snr są spowodowane moim routerem?

    0