Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fabia po drugiej wymianie rozrządu znowu coś dzwoni

zgonia 05 Wrz 2011 13:53 8394 13
  • #1 05 Wrz 2011 13:53
    zgonia
    Poziom 2  

    Oddałem rozrząd do wymiany w mojej fabii i po 5 tyś znowu zaczął dzwonić ponownie wymieniłem teraz u znajomego mechanika przejechałem 5 tyś i znowu coś dzwoni. Proszę o pomoc co jest powodem takich odgłosów. Czy to znowu rozrząd ?
    Przebieg 306000 ale w 100% oryginalny. Silnik 1.4 MPI rozrząd na łańcuchu

    0 13
  • #2 05 Wrz 2011 17:48
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Jezeli faktycznie masz 300 tys km to juz ostatnie dzwony tego silnika.

    Jakim cudem mamy na tym forum znalesc dzwonienie w twoim silniku?Jedź z reklamacja do mechanika.

    0
  • #3 05 Wrz 2011 18:11
    marcpol
    Poziom 20  

    Czy wymiana rozrządu polegała na wymianie samego łańcucha?

    1
  • #4 05 Wrz 2011 18:43
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Koła slizgacze napinacze uszczelniacze i łancuch.

    1
  • #5 06 Wrz 2011 09:33
    zgonia
    Poziom 2  

    Kompletna wymiana włącznie z pompą wodną

    Dodano po 8 [minuty]:

    Wczoraj mechanik rozebrał rozrząd i mówi że znów łańcuch jest wyciągnięty.
    W ASO powiedzieli że zamienniki tak mają i mieli już dużo takich sytuacji.
    Czy to jest możliwe że łańcuch wcale nie najtańszy wytrzymuje tylko 5 tyś.
    Zdecydowałem że trzeci raz wymienie ten rozrząd tym razem już bez rolek jedynie łańcuch i uszczelkę ale części kupie w ASO.
    Może podpowiecie co może być przyczyną wyciągania się łańcucha pomijając kiepską jego jakość???

    -1
  • #6 06 Wrz 2011 12:07
    jarciu11
    Poziom 19  

    Sprawdz ciśnienie oleju

    0
  • #7 06 Wrz 2011 12:20
    xree83
    Poziom 10  

    a wymieniał podfkładki po zębatkami i śruby?

    0
  • #8 06 Wrz 2011 19:20
    zgonia
    Poziom 2  

    Tak sprawdzałem ciśnienie oleju i wiadomo jak dla takiego przebiegu jest nie najlepsze ale co może to mieć wspólnego
    Jakie podkładki i jakie śruby bo nie wiem.

    0
  • #9 06 Wrz 2011 22:08
    jarciu11
    Poziom 19  

    Nienajlepsze czyli jakie.. ?? Zacięty zawór , wysokie ciśnienie w magistrali , zbyt mocno napiety łańcuch ulega wyciągnięciu.. Ale jeżeli faktycznie części lipa i nie wszystko wymienione to nie ma o czym pisać.

    0
  • #10 07 Wrz 2011 10:22
    amplituda
    Poziom 9  

    Może lepiej pomyśleć w takiej sytuacji o zmianie auta?

    0
  • #11 07 Wrz 2011 10:28
    enauto
    Poziom 29  

    zgonia napisał:
    Tak sprawdzałem ciśnienie oleju i wiadomo jak dla takiego przebiegu jest nie najlepsze ale co może to mieć wspólnego

    Napinacz masz hydrauliczny, naprężenie łańcucha jest zależne od ciśnienia oleju i stanu napinacza. A jaki masz olej ?

    0
  • #12 07 Wrz 2011 12:04
    zgonia
    Poziom 2  

    Mobil 10W 40
    Z tego co się orientuje to ten łańcuch nie ma rolki napinającej łańcuch (napinacza).
    Jeżeli chodzi o ciśnienie to jak dobrze pamiętam 2 miesiące temu było około 0,94 bara

    Dodano po 59 [minuty]:

    Właśnie dzwonił mechanik że wymienił ten łańcuch i nic nie dzwoni.
    Co zrobić żeby tak zostało przez 90 tyś

    0
  • #13 08 Wrz 2011 23:17
    andexp
    Poziom 18  

    W tym silniku rozrząd składa się z dwóch kół zębatych i łańcucha. Nie ma napinaczy, ślizgów i itp. Rozrząd zakładasz oryginalny który kosztuje zresztą ok. 100pln w serwisie, do tego dochodzi usczelka pod dekiel, uszczelniacz wału korbowego i pasta do miski olejowej i to cała filozofia.
    Przy wymianie trzeba sprawdzić liniałem (lub długą suwmiarką) współosiowość kół zębatych czy łańcuch nie jest przekoszony. Jesli tak, koryguje się to podkładkami dystansowymi (do kupienia oddzielnie). Zaniedbanie tego spowoduje przyśpieszone zużycie łańcucha.
    Przy oryginalnym rozrządzie powinien przejechac 60000 bez problemów, a łańcuch nie podlega okresowej wymianie, wymienia się go wtedy kiedy zaczyna być słyszalny.
    Nierówna praca silnika, także może spowodować szybsze zużynie łańcucha, z drugiej strony, wyciągnięty łańcuch powoduje "rozjeżdzanie" się faz rozrządu i problemy przede wszystkim z wolnymi obrotami.
    Panowie. Piszecie różne dziwne rzeczy, a tutaj niestety kłania się podstawowa wiedza na poziomie Skody Favorit, Felicji, czy nawet 135. Dodając dla scisłości ten silnik jest najlepszą jednostką napędową jaka była montowana w tym modelu. Bo niech nikt mi nie mówi, że trzy cylindrowa kosiarka, 1.4 16V czy 1.4 TDi są lepszymi motorami. Silnik ten może i wywodzi sie w prostej lini od Skody 120, ale nikt nie zarzuci mu braku trwałości i bezawaryjności, w przeciwieństwie do w/w wynalazków.

    0
  • #14 03 Lis 2011 19:30
    rationis
    Poziom 13  

    Twój rozrząd nie ma żadnych napinaczy hydraulicznych ani rolek. Bardzo prosta i bezawaryjna konstrukcja. Składa się z dwóch kół i łańcucha. Cały oryginalny zestaw razem z uszczelniaczem wału kosztuje około 70zł. Wszystko zależy na jaką partię produkcyjną trafisz, nawet oryginał potrafi huczeć po 3 tyś km, trochę jak loteria. Jeden dzwonił mi po 3 tyś, a inny lata już 95tyś i nie hałasuje wcale. Zasada jest taka, żeby nie wymieniać dopóki nie hałasuje zbyt mocno.

    0
  Szukaj w 5mln produktów