Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fabia po drugiej wymianie rozrządu znowu coś dzwoni

05 Wrz 2011 13:53 9456 13
  • Poziom 2  
    Oddałem rozrząd do wymiany w mojej fabii i po 5 tyś znowu zaczął dzwonić ponownie wymieniłem teraz u znajomego mechanika przejechałem 5 tyś i znowu coś dzwoni. Proszę o pomoc co jest powodem takich odgłosów. Czy to znowu rozrząd ?
    Przebieg 306000 ale w 100% oryginalny. Silnik 1.4 MPI rozrząd na łańcuchu
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 35  
    Jezeli faktycznie masz 300 tys km to juz ostatnie dzwony tego silnika.

    Jakim cudem mamy na tym forum znalesc dzwonienie w twoim silniku?Jedź z reklamacja do mechanika.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 20  
    Czy wymiana rozrządu polegała na wymianie samego łańcucha?
  • Poziom 35  
    Koła slizgacze napinacze uszczelniacze i łancuch.
  • Poziom 2  
    Kompletna wymiana włącznie z pompą wodną

    Dodano po 8 [minuty]:

    Wczoraj mechanik rozebrał rozrząd i mówi że znów łańcuch jest wyciągnięty.
    W ASO powiedzieli że zamienniki tak mają i mieli już dużo takich sytuacji.
    Czy to jest możliwe że łańcuch wcale nie najtańszy wytrzymuje tylko 5 tyś.
    Zdecydowałem że trzeci raz wymienie ten rozrząd tym razem już bez rolek jedynie łańcuch i uszczelkę ale części kupie w ASO.
    Może podpowiecie co może być przyczyną wyciągania się łańcucha pomijając kiepską jego jakość???
  • Poziom 19  
    Sprawdz ciśnienie oleju
  • Poziom 11  
    a wymieniał podfkładki po zębatkami i śruby?
  • Poziom 2  
    Tak sprawdzałem ciśnienie oleju i wiadomo jak dla takiego przebiegu jest nie najlepsze ale co może to mieć wspólnego
    Jakie podkładki i jakie śruby bo nie wiem.
  • Poziom 19  
    Nienajlepsze czyli jakie.. ?? Zacięty zawór , wysokie ciśnienie w magistrali , zbyt mocno napiety łańcuch ulega wyciągnięciu.. Ale jeżeli faktycznie części lipa i nie wszystko wymienione to nie ma o czym pisać.
  • Poziom 9  
    Może lepiej pomyśleć w takiej sytuacji o zmianie auta?
  • Poziom 29  
    zgonia napisał:
    Tak sprawdzałem ciśnienie oleju i wiadomo jak dla takiego przebiegu jest nie najlepsze ale co może to mieć wspólnego

    Napinacz masz hydrauliczny, naprężenie łańcucha jest zależne od ciśnienia oleju i stanu napinacza. A jaki masz olej ?
  • Poziom 2  
    Mobil 10W 40
    Z tego co się orientuje to ten łańcuch nie ma rolki napinającej łańcuch (napinacza).
    Jeżeli chodzi o ciśnienie to jak dobrze pamiętam 2 miesiące temu było około 0,94 bara

    Dodano po 59 [minuty]:

    Właśnie dzwonił mechanik że wymienił ten łańcuch i nic nie dzwoni.
    Co zrobić żeby tak zostało przez 90 tyś
  • Poziom 20  
    W tym silniku rozrząd składa się z dwóch kół zębatych i łańcucha. Nie ma napinaczy, ślizgów i itp. Rozrząd zakładasz oryginalny który kosztuje zresztą ok. 100pln w serwisie, do tego dochodzi usczelka pod dekiel, uszczelniacz wału korbowego i pasta do miski olejowej i to cała filozofia.
    Przy wymianie trzeba sprawdzić liniałem (lub długą suwmiarką) współosiowość kół zębatych czy łańcuch nie jest przekoszony. Jesli tak, koryguje się to podkładkami dystansowymi (do kupienia oddzielnie). Zaniedbanie tego spowoduje przyśpieszone zużycie łańcucha.
    Przy oryginalnym rozrządzie powinien przejechac 60000 bez problemów, a łańcuch nie podlega okresowej wymianie, wymienia się go wtedy kiedy zaczyna być słyszalny.
    Nierówna praca silnika, także może spowodować szybsze zużynie łańcucha, z drugiej strony, wyciągnięty łańcuch powoduje "rozjeżdzanie" się faz rozrządu i problemy przede wszystkim z wolnymi obrotami.
    Panowie. Piszecie różne dziwne rzeczy, a tutaj niestety kłania się podstawowa wiedza na poziomie Skody Favorit, Felicji, czy nawet 135. Dodając dla scisłości ten silnik jest najlepszą jednostką napędową jaka była montowana w tym modelu. Bo niech nikt mi nie mówi, że trzy cylindrowa kosiarka, 1.4 16V czy 1.4 TDi są lepszymi motorami. Silnik ten może i wywodzi sie w prostej lini od Skody 120, ale nikt nie zarzuci mu braku trwałości i bezawaryjności, w przeciwieństwie do w/w wynalazków.
  • Poziom 13  
    Twój rozrząd nie ma żadnych napinaczy hydraulicznych ani rolek. Bardzo prosta i bezawaryjna konstrukcja. Składa się z dwóch kół i łańcucha. Cały oryginalny zestaw razem z uszczelniaczem wału kosztuje około 70zł. Wszystko zależy na jaką partię produkcyjną trafisz, nawet oryginał potrafi huczeć po 3 tyś km, trochę jak loteria. Jeden dzwonił mi po 3 tyś, a inny lata już 95tyś i nie hałasuje wcale. Zasada jest taka, żeby nie wymieniać dopóki nie hałasuje zbyt mocno.