Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak mocy Laguna II 1.9dCi 107KM 2001r.

c4l0g3r0 05 Wrz 2011 20:32 8061 18
  • #1 05 Wrz 2011 20:32
    c4l0g3r0
    Poziom 7  

    Ostatnio założyłem temat, ale niestety został zamknięty podobno z mojego lenistwa:

    "Maskę chociaż otwarłeś??

    Regulamin

    3.1.17. (10.9, 16) Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.

    Na tym forum wymagamy minimum wiedzy na temat aut oraz minimum własnego wkładu w zlokalizowanie usterki.

    Kosz."

    Przypominam treść:

    "Niedawno nabyłem Lagunę II z silnikiem 1.9dCi 107KM z 2001r.
    Wszystko było z nią ok, tylko miała być do nabicia klimatyzacja, ale u mechanika okazało się, że jest nieszczelna chłodnica klimatyzacji. Szybko nabyłem drugą (używaną, ale niby 100% szczelną i na 30-sto dniowej gwarancji) i wstawiłem auto do warsztatu na wymianę chłodnicy i nabicie klimatyzacji. Po 3h samochód był do odbioru. Wszystko ok, klima chłodzi, lala śmiga, aż do wczoraj wieczora. Dzisiaj tak po prostu brakuje jej mocy. Nie zaświeciła się żadna kontrolka, nie kopci, nie szarpie silnikiem, nic nie stuka itp., po prostu przyspiesza tak jakby nie było turbiny. Jak dodaje gazu, to gdy spadają obroty słychać świst powietrza gdzieś pod maską. Możliwe jest to, że mechanik, który wymieniał chłodnicę coś źle przykręcił albo coś uszkodził i zrobiła się dziura gdzieś na układzie i nie dochodzi powietrze do turbiny?"

    i teraz dodam, że dzisiaj posprawdzałem o wiele więcej (nie tylko zajrzałem pod maskę):

    te syczenie przy spadających obrotach słychać w okolicy gumowej rury przed wlotem do intercoolera. Myślałem, że to ta rura jest dziurawa, ale okazało się, że jest cała. Intercooler był trochę dziurawy, dzisiaj wymieniłem go na nowy oryginalny, ale nadal brakuje mocy i dalej słychać szum powietrza przy opadających obrotach.
    Kolega ścisnął ten odcinek gumowej rury przed wlotem do intercoolera, a ja dodałem gazu, ale nie wypchnęło rury (dla tych co się nie do końca orientują dodam, że z turbiny wychodzi metalowa rura, która przechodzi w gumowa, a następnie w intercooler itd.).
    Czyli przyczyna leży wcześniej? Czyli w turbinie?
    Czy ktoś z Was wie, czy w tych silnikach były turbiny ze zmiennym kątem położenia łopatek turbiny? Bo według mnie wygląda na to, że turbina pracuje, ale nie daje pełnej mocy - tak jakby nie zmieniały nastawienia łopatki.
    Ale już sam nie wiem, może się mylę?

  • #2 05 Wrz 2011 20:37
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    sprawdź EGR

  • #3 05 Wrz 2011 20:38
    c4l0g3r0
    Poziom 7  

    EGR jest ok. Na kompie nie było żadnych błędów.

  • #4 05 Wrz 2011 20:46
    romano@
    Poziom 2  

    Najprawdopodobniej wyforgotało uszczelkę.

  • #5 05 Wrz 2011 20:47
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    nie ma błedów to egr jest ok?

    swietna diagnoza

    no dosłownie Dr. house

  • #6 05 Wrz 2011 20:56
    c4l0g3r0
    Poziom 7  

    Poprawiam się, EGR jest chyba ok. Ewentualnie podpowiedz mi jak go sprawdzić, żeby było wiadomo na 100%?

    a z tą uszczelką? tak po prostu by ja "wyforgotało"? w piatek przyjechalem do domu bylo wszysko ok, w sobote ruszam, a tu kapec?

    czy jutro demontowac turbo i zawiesc na sprawdzenie ewentualna regeneracje? tylko najgorzej bedzie jak zdemontuje, zregeneruje, a to sie okaze, ze to nie to?

  • #7 05 Wrz 2011 21:01
    zgolwasy91
    Poziom 15  

    Kolego błędów jak najbardziej może nie być a sam silnik w egr może pracować ale są takie przypadki że zrywają się tryby w środku i w tym momencie on nie pracuje wymontujesz go i bedziesz widział czy to chodzi nie pamiętam jaki jest w lagunie ale chyba znajduje się od tyłu przy sćianie grodziowej wyjmij i obadaj.

  • #8 05 Wrz 2011 21:03
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A witam Cię kolego, to ja poprzedni temat usunąłem, ale widzę że postępy zrobiłeś, nie można było tak od razu? :D

    Zauważyłeś że tam są 2 rury? Mówisz że słyszysz syczenie, czyli turbo pompuje ale nie tam gdzie trzeba, obmacaj wszystkie rury jeszcze raz.

  • #9 05 Wrz 2011 21:06
    c4l0g3r0
    Poziom 7  

    Przemo9826 - wtedy dalem temat zanim zabralem sie za sprawdzanie:)

    z turbo wychodzi metalowa rura, która jest połączona gumową rurą z intercoolerem i tak jak pisałem wcześniej gumowa rura jest cała, intercooler jest teraz cały nowy, ale powietrze nie dochodzi pod odpowiednim ciśnieniem do intercoolera.

  • #10 05 Wrz 2011 21:10
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie tłumacz mi co tam jest bo ja to wiem, a skąd wiesz że nie dochodzi pod odpowiednim ciśnieniem? Zmierzyłeś? Jak myślisz, jeśli za coolerem będzie nieszczelność to przed coolerem będzie ciśnienie?

  • #11 05 Wrz 2011 21:11
    zgolwasy91
    Poziom 15  

    Jeżeli niema nieszczelności w układzie dolotowym to turbo nie pompuje tak jak powino.Sprawdz przewodu podćiśnieniowe od turbo i czy grucha na turbinie sprawna.

  • #12 05 Wrz 2011 21:19
    c4l0g3r0
    Poziom 7  

    Ciśnienia nie mierzyłem.
    Słychać szum, tak jakby uchodziło powietrze z balona, ale jak przystawiam rękę, to nie czuć żadnego dmuchania, a wydaje mi się, że z turbiny, to powinno "trochę" dmuchać?

    Dodano po 3 [minuty]:

    czyli jutro mam jeszcze raz dokładnie poszukać nieszczelności w układzie, a ewentualnie później zdemontować turbinę? Co jeszcze z łopatkami w turbo? Mają zmienny kąt? Może one się zatarły i się nie "nastawiają na mocniejsze dmuchanie"?

  • #13 05 Wrz 2011 21:21
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No powinno, ale nie wydaje Ci się dziwnym że stało się to po wymianie skraplacza?

    Sprawdź tak jak napisał zgolwasy91, czy chociaż sztanga się rusza.

  • #14 05 Wrz 2011 21:28
    c4l0g3r0
    Poziom 7  

    Przemo9826 napisał:
    No powinno, ale nie wydaje Ci się dziwnym że stało się to po wymianie skraplacza?

    Sprawdź tak jak napisał zgolwasy91, czy chociaż sztanga się rusza.


    chyba nie ten post:)

    Dodano po 5 [minuty]:

    zgolwasy91 napisał:
    Jeżeli niema nieszczelności w układzie dolotowym to turbo nie pompuje tak jak powino.Sprawdz przewodu podćiśnieniowe od turbo i czy grucha na turbinie sprawna.


    o co chodzi z ta grucha?

  • #15 05 Wrz 2011 21:30
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zajrzysz, pomyślisz, zrozumiesz.

  • #16 05 Wrz 2011 21:34
    c4l0g3r0
    Poziom 7  

    ok, na razie dzieki za pomoc, jutro posprawdzam reszte i ta gruche na turbinie.

    a ktoś wie w końcu co z tymi łopatkami w turbo? zmieniają kąty? może to one się zatarły?

  • #17 05 Wrz 2011 21:52
    MustangKrynica
    Poziom 10  

    Moze poprostu padlo ci turbo.Sprobuje scisnac reka rure od intelcoolera powinna puchnac. Jesli tak nie jest szukaj przyczyny po stronie turba rozumiem ze intelcoler sprawdzales i rury od niego

  • #18 05 Wrz 2011 22:52
    jurekk55
    Poziom 34  

    MustangKrynica napisał:
    Sprobuje scisnac reka rure od intelcoolera powinna puchnac.


    Co ma puchnąć i co chcesz ściskać?

    Widziałeś na oczy "rury" o których piszesz?Wiesz z jakiego tworzywa są wykonane?
    Wiesz co oznacza określenie diagnostyka?

  • #19 06 Wrz 2011 21:10
    c4l0g3r0
    Poziom 7  

    Padł czujnik podciśnienia turbiny. Koszt 130zł.
    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson