Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dodge Stratus 2.4l strzela na gazie, szarpie na benzynie

lukasz726 06 Sep 2011 17:54 5276 16
NDN
  • #1
    lukasz726
    Level 26  
    Witam.
    Problem jak w temacie. Profilaktycznie wymieniłem świece, później przewody wysokiego napięcia i w końcu cewkę zapłonową. Tak doradził mi kolega mechanik. Jak się okazuje usterka bardzo rozległa a wiedza kolegi nie wielka, skoro już koszt jest znaczny a usterka nie ustąpiła.
    Dokładnie to Dodge stratus 2.4l 1996r. Stało się to nagle w czasie jazdy na gazie. Strzelił i zgasł. Przełączyłem na benzynę i jakiś czas na niej jechał prawidłowo, ale z każdą chwilą było coraz gorzej. Obecnie na gazie strzela, ale nie gaśnie, natomiast na benzynie przerywa (szarpie) i gaśnie, nie zależnie czy zimny czy ciepły, objaw ten sam.
    Co mogę sprawdzić i jak żeby nie kupować części na zapas jak poprzednio.
    Zajmuję się elektroniką zawodowo, ale z instalacjami samochodowymi nie miałem do czynienia.
    Jeszcze jedno, nie ma w oleju nic obcego, i poziom trzyma jak należy.
  • NDN
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Jak strzelił to gdzieś teraz jest nieszczelność w układzie dolotowym.
  • #3
    Anonymous
    Anonymous  
  • #4
    lukasz726
    Level 26  
    kolego jaworskiauto. Przeczytaj proszę uważnie to co napisałem wcześniej. Wymieniłem już przewody, świece oraz cewkę zapłonową i nie pomogło. Strzela ale wydaje mi się nie od nie szczelności, bo w przeciwnym wypadku na benzynie jechałby normalnie, a mam dokładnie to samo, tyle że nie strzela bo nie ma czym, ale przerywa i się dusi. Zastanawiam się do czego służy i co jest zależne od czujnika położenia wałka, czy właśnie nie przygasałby samochód co chwilkę, a zachowanie mogło by być właśnie takie jak u mnie? Jeśli tak to jak sprawdzić jego sprawność bez kupowania nowego?
  • NDN
  • #5
    emeryt2
    Level 42  
    Łukasz , napisz jaki masz centralkę gazu w tym wehikule ? Skąd brany jest sygnał na nią do przełączania na benzynę? Czy dobrze odpala na benzynie , długo trzeba kręcić? Jak zachowuje się silnik na biegu jałowym , ale tylko na benzynie? Gaz na razie zostaw w spokoju. Nieszczelność w układzie dolotowym może być właśnie ze "strzelania" na gazie i ona też może być przyczyna nierównej pracy silnika na benzynie. Jak będziesz sprawdzał te rzeczy zakręć gaz całkowicie - jest taka ewentualność ,że silnik pracuje na dwóch paliwach.
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    emeryt2
    Level 42  
    Może to naprowadzi na usterkęhttps://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1153759.html:
  • #8
    zarek1988
    Level 11  
    A sprawdził kolega przepływomierz??
  • #9
    lukasz726
    Level 26  
    Nie jestem gazownikiem i nie znam sie na tym więc nie podam jaka jest centralka, ale ma trzy pozycje. 1 to benzyna , srodek gaz, w lewo odpala na benzynie i przy 2200 obr przełącza się na gaz. W chwili kiedy zaczyna strzelać migają diody na centralce. Podłączona jest do cewki zapłonowej (dzwoniłem do tego co to zakładał) .Instalacja jest na gwarancji.To automat i na wolnych obrotach na luzie i na postoju z wlączonym drive obroty sa na gazie i na benzynie idealne i nie szarpie. Dzieje się to dopiero przy obciążeniu czyli w trakcie jazdy nawet po woli czy przy ruszaniu, jednak nigdy na postoju. Zarówno przewody jak i cewka założyłem orginalne kanadyjskie.
    Ps. do sprawdzenia mam zatem przepływomierz oraz jazde na benzynie po odcięciu gazu. Acha gaz w nim to jakas zwykła instalacja i do tego urządzenie zwane blos. Oczywiście instalacje nowa zakładana w zeszłym roku na jesień.
  • #10
    emeryt2
    Level 42  
    Odepnij sterowanie centralką gazu z cewki zapłonowej i jazda na benzynie.
  • #11
    lukasz726
    Level 26  
    Kolego zrobiłem jak zalecałeś (odpiąłem sterowanie gazem od cewki), i nic nie pomogło, ale zauważyłem jeszcze coś, a mianowicie że na zimnym silniku jezdzi zarówno na benzynie jak i na gazie idealnie i nic nie szarpie ani nie strzela, czyli mam okolo 5-7 min jazdy do wystąpienia usterki.
  • #12
    emeryt2
    Level 42  
    To pozostał czujnik wału lub sterownik. Tylko ciekawe ,że nie ma żadnych błędów , czujnik wału lub wałka dawałby błędy.Pozostaje , po rozgrzaniu , nieszczelność kolektora ssącego. W ostatnim przypadku MAP / jeżeli jest ,sądzę ,że tak/ by wariował i dawał też takie objawy. Jesteś elektronikiem , postaraj się o jakieś pomiary , przynajmniej MAP na wolnych obrotach!
  • #13
    lukasz726
    Level 26  
    Udało mi się podłączyć go pod komputer. Pierwszy błąd miałem na sondzie lambda (jakaś grzałka) - skasowany ale nie pomogło. Drugi błąd pokazał chyba usterkę. Wyskoczyło tylko nie stety w jednej pozycji uszkodzenie cczujnika położenia wału łamane na wałka, czyli jedno z dwuch. Kolega zasugerował wyżej że to wał, więc może od tego zacząć kupowanie i wymianę?
  • #14
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A podciśnienie ssania zmierzyłeś? Dolot nieszczelny, jak od strzału poległ czujnik wału? Chyba że masz wyjątkowego pecha. Szukaj nieszczelności w dolocie, łącznie z serwem.
  • #15
    lukasz726
    Level 26  
    Nie miałem czasu się zająć samochodem, ale wracam ponieważ dalej nie naprawiłem. Kolego wyjaśnij mi jak nieszczelność ma się do tego że zimny jej nie ma a gorący już tak, Nie mieżyłem podciśnienia ssania ponieważ nie mam pojęsci jak to zrobić i jakim urządzeniem. Wydaje mi się że ta usterka nie powstała od strzału tylko strzał był skutkiem usterki. Mam teraz pytanie. Jak sprawdzić sprawność czujników. Zakup ich w ciemno to wydatek rzędu 500zł oba, i nie stać mnie na gdybanie. Naprawiając laptopa lokalizuję usterkę a dopiero biorę się za dokupowanie części, tu chciałbym tak samo, i nie wieżę że trzeba wymienić połowę samochodu żeby wyeliminować awarię.
  • #16
    lukasz726
    Level 26  
    Ponawiam pytanie. Znalazłem znów czas na niego trochę, i doszedłem że można sprawdzić usterkę na podstawie kodu świetlnego. A więc sprawdziłem i wyszło mi 12 i 55 .Zgodnie z tym co tu napisane a sugerowałem się właśnie tym-nadal nic nie wiem. Różnica polega na tym że przed zimą było jak wyżej, natomiast teraz już tylko da się go odpalić, ale po chwili gaśnie, nie mówiąc nic o jeździe, ale nawet jak odpali na chwilkę to pracuje nie równo, no i zaraz gaśnie.

    11 W czasie obracania silnika korbą nie wykryto wzorcowego sygnału zapłonu.
    12 Niedawno odłączono akumulator lub komputer, lub zbyt niskie napięcie z akumulatora.
    13 Czujnik MAP bez zmian od uruchomienia do pracy.
    14 Zbyt niskie (poniżej 0.16V) lub zbyt wysokie napięcie (powyżej 4.96V) na czujniku MAP.
    15 Brak sygnału czujnika prędkości / odległości.
    16 Wykryto utratę napięcia akumulatora przy pracującym silniku.
    17 (1985 tylko turbo): obwód czujnika stukania. Silnik zbyt długo pozostaje zimny.
    21 Sygnał czujnika tlenu nie zmienia się (pozostaje na 4.3 - 4.5V).
    22 Sygnał czujnika chłodziwa poza zakresem.
    23 Czujnik temperatury powietrza wlotowego może być uszkodzony.
    24 Czujnik położenia przepustnicy poza zakresem.
    25 Zwarty obwód napędu silnikowego automatycznego biegu jałowego (AIS) lub nie osiągnięto docelowego biegu jałowego.
    26 Nie uzyskano szczytowego napięcia w obwodzie wtryskiwacza.
    27 Obwód wtryskiwacza nie przełącza się gdy jest to wymagane.
    31 Obwód lub układ sterujący solenoidu oczyszczania parownika.
    32 Nie działają mierniki EGR (1988) lub (1990-92, wszystkie oprócz Turbo) zespół sterowania nie widział zmiany stosunku powietrza/paliwa po uruchomieniu EGR.
    33 Obwód przekaźnika sprzęgła w układzie klimatyzacji otwarty lub zwarty.
    34 (1984-86) EGR obwód solenoidu zwarty lub otwarty. (1987-1991) regulator prędkości zwarty lub otwarty.
    35 Obwód przekaźnika wentylatora chłodzącego otwarty lub zwarty. (Trucks) Usterka silnika przełącznika biegu jałowego.
    36 Otwarty lub zwarty obwód sterowania przepustnicy spalin turbo. (3.9 / 5.2 RWD) obwód cewki cylindrycznej. Otwarty lub zwarty obwód elektrozaworu odpowietrzania Turbo IV.
    37 Usterka lampki wskaźnikowej przesunięcia (układ 5-biegowy) Niskie napięcie w części obwodu napędu solenoidu blokującego / odblokowującego przepustnicę (87-89); w obwodzie cewki solenoidu (85-89 Turbo I-IV); na czujniku temperatury przekładni (1995 i późniejsze).
    41 Obwód regulacji pola alternatora otwarty lub zwarty.
    42 Otwarty lub zwarty obwód przekaźnika automatycznego wyłączania (główny przekaźnik). Obwód sterowania przekaźnika pompy paliwa. Zespół poziomu paliwa - bez zmian w miarę przebywania odległości.
    43 Nie uzyskano szczytowego prądu w cewce pierwotnej przy maksym. czasie przebywania; problem z interfejsem modułu napędowego do zespołu sterowania.
    44 Na płytce logicznej FJ2 nie ma napięcia; samo-diagnostyka zespołu sterowania wskazuje na problem; przekroczony zakres temperatury akumulatora.
    45 Przekroczony limit turbodmuchawy (silnik został wyłączony przez zespół sterowania).
    46 Zbyt wysokie napięcie w akumulatorze w czasie ładowania lub zbyt niskie napięcie w układzie ładowania.
    47 Zbyt małe napięcie w akumulatorze i zbyt mała moc alternatora (zbyt małe napięcie w układzie ładowania).
    51 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki ubogiej; błąd wewnętrznego zespołu sterowania (tylko '84 turbo).
    52 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki bogatej; błąd wewnętrznego zespołu sterowania (tylko '84 turbo).
    53 Wewnętrzny problem w zespole sterowania.
    54 Brak sygnału zmiany biegu na wyższy w czasie obrotów silnika (tylko wersja turbo); usterka wewnętrznego zespołu sterowania (tylko wersja '84 turbo).
    55 Koniec kodów.
    61 Czujnik "Baro" otwarty lub zwarty.
    62 Przebiegu w milach z systemu Emission Maintenance Reminder (EMR-kontrola utrzymania emisji) nie można przechowywać w EEPROM. Błąd PCM, nie zapamiętano mil z SRI.
    63 Sterownik nie może zapisywać sygnałów w EEPROM.
    64 Niesprawny katalizator.
    65 Usterka przełącznika układu wspomagania kierownicy.
    88 Początek testu (przeważnie nie podawany, nie należy go oczekiwać).
  • #17
    lukasz726
    Level 26  
    Zmierzyłem oporność po między pinami na czujniku położenia wałka. Tylko po między dwoma nóżkami przewodzi 35MOHM i tylko w jedną stronę. Pozostałe kombinacje kompletnie nie wykazuje przewodności. Czujnik zimny wymontowany i mierzony bez podłączenia do instalacji.

    Ps. okazuje się że mój czujnik jest halotronowy i ma prawo tak być. Jednak zasilanie czujnika to tylko 8V i wydaje mi się że tu coś jest nie tak bo chyba powinno być 12V. Czy mam rację? I dla czego tak się dzieje?