Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi 80 B4 montaż sterownika centralnego zamka

audico 08 Sep 2011 18:22 24703 5
  • #1
    audico
    Level 11  
    Panowie
    zakupiłem sterownik centralnego zamka Maxicar 686-2236, myśląc, że podłącze go do swojego fabrycznego alarmu. No i się trochę namieszało bo przyszedł sterownik troszkę inny niż to sobie wyobrażałem. Do niego dostałem taką oto instrukcję :
    Audi 80 B4 montaż sterownika centralnego zamka
    Dla jasności wyjaśnię jeszcze, że moje audi posiada fabryczny alarm, który włącza/wyłącza się tylko po przekręceniu kluczyka (drzwi od str. kierowcy i pasażera oraz bagażnik). Po jego aktywowaniu steruje on centralnym zamkiem (otwiera/zamyka). A ja chcę aby zakupiony sterownik krótkimi około 1 sekundowymi, minusowymi impulsami sterował alarmem a nie centralnym zamkiem.



    Potrzebna mi teraz pomoc specjalisty, a mianowicie czy da się go podłączyć do fabrycznego alarmu w moim audi. Jeśli tak to jak? Proszę o jakiś schemat.
    Ja chciałbym żeby sterowanie było (-) minusami i był krótki sygnał. W opisie aukcji było napisane że jest uniwersalny i tu był mój błąd, bo nie zapytałem o ustawianie czasu impulsu. Nigdzie w opisie do tego sterownika nie jest napisane czy on sam wymierza długość sygnału sterującego. Nie ma na nim żadnej zworki ani kabelka, który należy przeciąć. I sama instrukcja nie za bardzo wyjaśnia mi jak podłączyć te cztery kabelki żółty, biały, różowy oraz niebieski. Porównując ją do instrukcji znalezionej w internecie na forum odnośnie mojego auta
    Audi 80 B4 montaż sterownika centralnego zamka.
    Zastanawiam się ,czy jak się wepnę tymi wyżej wymienionymi kabelkami w moje dwa idące od wkładki zamka czy będę mógł normalnie zamykać z kluczyka auto i tym samym uzbrajając fabryczny alarm?

    Moja prośba jest dość pilna bo mam jeszcze 7 dni na oddanie towaru a zwrócić mogę tylko nienaruszony, więc na razie chcę ten temat opanować tylko teoretycznie.

    Popraw link do obrazka na obcym serwerze., mod.[CameR]
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    audico wrote:
    Zastanawiam się ,czy jak się wepnę tymi wyżej wymienionymi kabelkami w moje dwa idące od wkładki zamka czy będę mógł normalnie zamykać z kluczyka auto i tym samym uzbrajając fabryczny alarm?

    Po prostu zdejmij tapicerkę z drzwi kierowcy i sprawdź kawałkiem przewodu, czy podanie krótkiego impulsu masy uzbroi Twój alarm.

    audico wrote:
    sterował alarmem a nie centralnym zamkiem

    Tak się nie uda podłączyć.
  • #3
    xwit
    Level 33  
    Panie B4 ma sterowanie naprzemienne na zielonym kablu z wiązki drzwiowej.A i jeszcze jedno:zastanów sie logicznie czy to różnica czy będziesz miał sterowanie 1s czy nawet 20 by załączyło alarm????Tu musi być impuls a nie 1s.A co do podłączenia to nie będę się rozpisywał bo na forum jest duuużo(moich opisów też).Poczytaj trochę i zrobisz to bez problemu.Jeśli to dobrze podłączysz to będziesz miał nawet sterowanie z wkładki.
  • #4
    Ireneo
    Level 41  
    CameR wrote:
    Po prostu zdejmij tapicerkę z drzwi kierowcy i sprawdź kawałkiem przewodu, czy podanie krótkiego impulsu masy uzbroi Twój alarm.

    Cóż na moderatora słaba to porada w tak starym aucie.
    Po pierwsze wystarczy sprawdzić kontrolka żarówkowa w przepuście bez ściągania tapicerki,a przewodem możemy zrobić zwarcie na przełączniku
    CameR wrote:
    Tak się nie uda podłączyć.

    Po drugie jak steruje masami to jeżeli B4 ma fabryczny alarm to ma sterowanie masami alarmem i zamkiem za jednym razem.Taka powinna być odpowiedź
    xwit wrote:
    Panie B4 ma sterowanie naprzemienne na zielonym kablu z wiązki drzwiowej

    Ma tez sterowanie masami o ile ma fabryczny alarm.
  • #5
    Artur Jurkiewicz
    Level 14  
    Patrząc na pierwszy schemat to ten sterownik jest przystosowany do sterowania dwoma plusami lub dwoma minusami. Nie ma możliwości sterowania plusem i minusem przemiennie bez zastosowania przekaźnika. Patrząc na drugi schemat z interfejsem zamka centralnego to w Twoim przypadku będzie to diagram trzeci. Należy przeciąć cienki przewód zielony z jasnym cienkim paskiem wychodzący z lewego słupka drzwi.
  • #6
    audico
    Level 11  
    Panowie temat do zamknięcia.
    Sterownik daje tylko impulsy około jedno sekundowe albo plus (+) albo minus (-) w zależności od tego jaki impuls ustawimy. W przypadku audi 80 B4, która posiada centralny zamek oraz alarm fabryczny to można podłączyć taką centralkę bezproblemowo. Należy wpiąć się w wiązkę idąca od wkładki w drzwiach kierowcy/pasażera. Na dole drzwi znajduję się kostka z której wychodzą 3 kable (na kostce będą ponumerowane 1,2,3). Trzeba wpiąć się w zewnętrzne kable tzn. 1 i 3 one są od alarmu. Sterują one alarmem, który uzbrajając się zamyka zamek centralny lub rozbrajając otwiera. Nie pamiętam jakie kolory miały te kabelki. Sprawdziłem to za pomocą żarówki z dolutowanymi kabelkami.