Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elmark
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć drugi akumulator do wyciągarki w aucie?

kazitor23 09 Wrz 2011 11:11 6008 10
  • #1 09 Wrz 2011 11:11
    kazitor23
    Poziom 15  

    Witam.
    Kupiłem wyciągarkę do Mitsubishi Pajero.
    Chcę podłączyć ale okazuje się, że jest na 24V?
    Pytanie moje jest takie: czy można w jakiś sposób ładować oryginalnym alternatorem dwa spięte ze sobą szeregowo akumulatory?
    Np przez jakiś system z diodowy?

    0 10
  • Elmark
  • #2 09 Wrz 2011 14:13
    dste5
    Poziom 16  

    Można. Przez przetwornicę.

    W mojej ocenie zbędną część usunąłem.
    [Akrzy]

    0
  • Elmark
  • #3 09 Wrz 2011 21:13
    gsminfo
    Poziom 21  

    Proste, zastosować przełącznik i tak
    Do jazdy dwa akumulatory połączone równolegle a do pracy wyciągarki przełączysz w szereg i masz 24 V. Koniec pracy wyciągarki, przełączasz na równolegle i podczas jazdy akumulatory są ładowane obydwa.

    0
  • #4 09 Wrz 2011 21:18
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Są przełączniki do przełączania akumulatorów do rozruchu na 24V. Ty zastosuj taki do swojej wyciągarki. Pytaj w sklepach z częściami do ciężarówek i traktorów.

    0
  • #5 10 Wrz 2011 10:14
    dste5
    Poziom 16  

    Silniki wciągarek samochodowych mają moc znamionową od jednego do kilku kilowatów. Są to zwykle silniki szeregowe lub szeregowo-bocznikowe. Prąd pobierany przez te silniki, w zależności od obciążenia może wynosić kilkadziesiąt amperów, a w fazie rozruchu kilkaset amperów. Oczywiście, że nie można zasilać silnika wciągarki z przetwornicy. Można natomiast zastosować osobny akumulator 24V ładowany z instalacji samochodowej 12V poprzez przetwornicę i ładowarkę. Prąd ładowania będzie na poziomie 3A. Dodatkowo można zastosować układ automatycznie włączający doładowywanie akumulatora 24V tylko wtedy, kiedy samochód ma włączony silnik i pracuje alternator.

    0
  • #6 12 Wrz 2011 09:05
    robokop
    Moderator Samochody

    dste5 przeczytaj jeszcze raz, to co napisałeś, bo piszesz nie mając bladego pojęcia o co chodzi. Gdzie widziałeś akumulator 24V ?
    Akumulatory można ładować podpięte równolegle ze sobą do instalacji pojazdu - do potrzeb wyciągarki trzeba by je przełączać w szereg, żeby uzyskać 24V - żadna przetwornica nie zda tutaj egzaminu. Oryginalnie do takich celów służyły przęłączniki 12/24V i to jest najtańsza i najrozsądniejsza opcja. "Systemy diodowe" jakkolwiek możliwe do wykonania nie sprawdzą się, ze względu na zbyt duży spadek napięcia na diodach, który powodowałby niedoładowanie akumulatorów(-a). A przetwornica? Z czego ją zasilić do ładowania akumulatorów napięciem 24V ? Silnik i elektronika pojazdu potrzebuje cały czas do pracy napięcia 24V, więc potrzebny by był trzeci, dodatkowy akumulator.

    0
  • #7 12 Wrz 2011 22:31
    wmarek65
    Poziom 15  

    Taki przełącznik 12/24 stosowany był samochodach Star 28 ,instalacja była na 12V a rozrusznik 24V. W tym układzie były 2 akumulatory podpięte równolegle,a w momencie startu przełącznik przełączał je szeregowo ale tylko na wyjście na rozrusznik .To mogło by się sprawdzić przy twojej wciągarce ,ale pozostaje kwestia ładowania akumulatora. Jeśli podwoisz pojemność aku ,to i alternator musi być mocniejszy,chyba że zastosujesz dwa o łącznej pojemności niewiele przewyższającej ten orginalny.

    0
  • #8 12 Wrz 2011 22:40
    robokop
    Moderator Samochody

    wmarek65 napisał:
    pozostaje kwestia ładowania akumulatora. Jeśli podwoisz pojemność aku ,to i alternator musi być mocniejszy,chyba że zastosujesz dwa o łącznej pojemności niewiele przewyższającej ten orginalny.

    Nieprawda.

    0
  • #9 13 Wrz 2011 21:53
    wmarek65
    Poziom 15  

    robokop napisał:
    wmarek65 napisał:
    pozostaje kwestia ładowania akumulatora. Jeśli podwoisz pojemność aku ,to i alternator musi być mocniejszy,chyba że zastosujesz dwa o łącznej pojemności niewiele przewyższającej ten orginalny.

    Nieprawda.


    Czyli alternator od fiata możesz zastosować jako zamiennik alternatora ze stara? i to wystarczy żeby były wpełni naładowane:D

    0
  • #10 13 Wrz 2011 22:26
    robokop
    Moderator Samochody

    Wiesz czym się różni alternator od Stara, od alternatora od Fiata?

    0
  • #11 13 Wrz 2011 23:18
    wmarek65
    Poziom 15  

    Maksymalnym prądem ładowania,(pomijam obroty itp,bo pracują z różnymi silnikami) dla fiata 125 (piszę oriętacyjnie )40-50A i aku 65Ah,a star 28 alternator 90-100A ,aku 2x 160Ah.

    Wiem że zaraz napiszesz że to zależy od poboru prądu przez inne odbiorniki ,i to też prawda.W każdym razie znaczne ziększenie pojemności akumulatora nie pozostanie bez wpływu na żywotność alternatora i akumulatora

    0