Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Touran 1,9 TDI 2003r. Nie odpala.

09 Sep 2011 15:52 27555 18
  • Level 9  
    Proszę o podpowiedź. Rano mam problem z uruchomieniem silnika, muszę dwa razy kręcić cofając za pierwszym razem kluczyk w stacyjce do pierwszej pozycji (bardzo szarpie silnikiem). Przy drugiej próbie kręci już bez szarpania i odpala. Każda z prób trwa około 10s.
    Poniżej video.
  • Level 13  
    Witam sprawdź grzanie świec.
  • Level 15  
    Kolego sprawdź same świece i tak jak kolega mówi przekaźnik podgrzewania wstępnego nr 109
  • Level 9  
    Witam i dziękuje za pomoc, świece wymieniłem na nowe problem jednak pozostał. Niestety przekaźnika 109 nie znalazłem, gdzie go szukać ?. Pod kierownicą przy innych przekaźnikach nie ma, przy bezpiecznikach w komorze silnika też nie. Może ktoś ma zdjęcie lub schemat gdzie powinien się znajdować.
  • Helpful post
    Level 42  
    Przestańcie.....w Touranie nie ma żadnej 109tki, skończyło się :wink:
  • Moderator of Cars
    Może kąt synchro? :)

    Rozrząd nie był nie dawno zmieniany?
  • Level 17  
    a może Ci się przypowietrza?
  • Helpful post
    Level 34  
    Jeśli chcesz mieć pewność, że niemożność uruchomienia silnika leży po stronie przekaźnika zasilającego zestyk "30" to musisz popatrzeć czy przed nieudaną próbą odpalenia zapala się na moment i gaśnie kontrolka świec żarowych (jeśli się nie zapala to wina leży po stronie przekaźnika zasilającego sterownik silnika ale nie popularną 109 jak w starszych modelach aut tylko tym razem chodzi o przekaźnik o nr na jego obudowie 458 w skrzynce elektrycznej w komorze silnika). Jeśli kontrolka świec zapala się i gaśnie prawidłowo a mimo to silnik nie odpala ale rozrusznik kręci lekko jakby silnik nie miał kompresji to trzeba sprawdzić pozycję klapy gaszącej - to jednak zależy od kodu silnika jaki posiadasz (czy jest sterowana elektrycznie czy też podciśnieniowo). Na Twoim filmiku nie widzę właśnie kontrolki świec żarowych (chyba, że jestem ślepy :) ). Jeśli ani jeden ani drugi objaw nie występuje to szukać należy przyczyny w zasilaniu paliwem.
  • Level 15  
    Podaj oznaczenie kodowe silnika.
  • Level 9  
    Od mojego ostatniego wpisu mineły dwa poranki gdzie odpalałem auto i PALI NA STRZAŁ !!!. Hura - co się stało ?!. Czy powodem może być to że wypiełem i wpiełem wszystkie przekaźniki (zostały zruszone). Czy powód mógł być aż tak banalny?. Odczekam jeszcze parę dni, przekonam się i dam znać. Dziękuje wszystkim zainteresowanym i pozdrawiam. Ps - 109-tki nie ma , natomiast jest 458-ka.
  • Level 9  
    Tak oczywiście 458-ka została potraktowana wyjątkowo.
  • Level 42  
    ftp.kowal wrote:
    To trzeba było rozebrać ten 458 i sprawdzić luty. Nieraz widać gołym okiem na którym jest coś nie tak.

    Chłopie, tam nie ma żadnych lutów to zwykły przekaźnik, po co to pisać....
  • Level 35  
    Przekaźnik jak każdy inny. Cewka jak i inne wyjścia już z niego są przylutowane do płytki tak. wystarczy teraz że na płytce od cewki pojawi się coś takiego jak na załączonym zdjęciu. I przekaźnik nie będzie działał tak jak potrzeba.
    VW Touran 1,9 TDI 2003r. Nie odpala.
  • Level 42  
    Czy ty nie rozumiesz że to zwykły przekaźnik i nic takiego tam nie ma!!!!!!
    A zdjęcie nie dotyczy tego przekaźnika!!!!!!!!!!
    Ale obiecuję że już nie bedę się odzywał
  • Level 17  
    Potwierdzam 458 to zwykły przekażnik nie ma tam lutów oprócz oporu który jest lutowany. Dziś nawet miałem passata B5 PD i miałem okazję zaglądać do 458-ki.
  • Level 9  
    Koledzy minął już tydzień więc czas na podsumowanie, auto pali bez problemu !. Przyczyną był przekaźnik 458. Wystarczyło zruszyć i przeczyścić styki (przepiąć). Po problemie. Temat uważam za zamknięty - dzięki za pomoc.