Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zabezpieczenie przedlicznikowe 3x25A, czy wystarczy?

tomaszhonkisz 09 Wrz 2011 20:43 4302 10
  • #1 09 Wrz 2011 20:43
    tomaszhonkisz
    Poziom 9  

Witam.
    Na wstępie zaznaczę, że nie jestem elektrykiem i z góry przepraszam za wszelkie pomyłki.
    Przeprowadzam adaptację strychu na poddasze użytkowe. W rozdzielni licznikowej (starego typu) znajdują się zabezpieczenia przedlicznikowe 3x25A i 1x20A (topiki). Zabezpieczenie 20A odpowiada za parter, a 3x25A to nieużywane gniazdo siłowe w piwnicy. I tu pojawia się moje pytanie, czy mogę poprowadzić te trzy fazy do rozdzielni na poddaszu i czy zabezpieczenie 3x25A jest wystarczające przy podłączeniu następujących urządzeń:
    - płyta indukcyjna 7kW
    - piekarnik 3kW
    - zmywarka 3kW
    - przepływowy ogrzewacz wody 5kW
    - 2xTv
    - lodówka
    - komputer
    - oświetlenie
    - gniazda standardowego użytku.

Dziękuję i pozdrawiam.

• #2 09 Wrz 2011 21:21
    Miwhoo
    Specjalista - Instalacje Elektryczne

Witam.

Policz sobie moc [P=U*I] dla napięcia U=230V, prądu I=25A, obliczona moc wyjdzie dla jednej fazy....

Dla urządzeń 3-fazowych:
    P= √3 • U • I • cos φ

• #3 09 Wrz 2011 21:38
    jarecki 86
    Specjalista elektryk

tomaszhonkisz napisał:
    3x25A to nieużywane gniazdo siłowe w piwnicy. I tu pojawia się moje pytanie, czy mogę poprowadzić te trzy fazy do rozdzielni na poddaszu

Przecież zapłaciłeś za moc przyłączeniową, więc możesz z niej korzystać wszędzie tam, gdzie jej potrzebujesz.

• #4 09 Wrz 2011 21:43
    tomaszhonkisz
    Poziom 9  

Miwhoo napisał:

Dla urządzeń 3-fazowych:
    P= √3 • U • I • cos φ

A ile przyjąć za cos φ?

Dodano po 3 [minuty]:

jarecki 86 napisał:
    tomaszhonkisz napisał: