Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakość łącza TP -> neostrada

mularek 09 Wrz 2011 21:22 4082 18
  • #1 09 Wrz 2011 21:22
    mularek
    Poziom 8  

    Witam.
    Mam Neostradę od wielu lat (ostatnio 10Mb/s) i wszystko działało OK, ale się popsuło jakiś tydzień temu.
    Objawy są następujące:
    - w słuchawkach podpiętych telefonów są duże szumy, których wcześniej nie było
    - Neostrada często zrywa połączenie (kilka razy dziennie) - czego wcześniej nie było.
    - mam dużo błędów CRC RX, okresowo nawet do kilkuset na godzinę...

    Co już zrobiłem:
    - zgłosiłem reklamację do TP w sprawie jakości linii, fachowcy byli i stwierdzili ze jest OK.
    - zgłosiłem reklamacje do serwisu Neostrady - fachowcy stwierdzili ze naprawili problem po stronie centrali.
    - wymieniłem wszystkie gniazda telefoniczne i mikrofiltry ADSL, kable są stare..

    Przy testach łącza mam następujące objawy:
    - podłączyłem do linii sam telefon przez nowy filtr ADSL -> jakość dźwięku znakomita
    - po podłączeniu routera DrayTek Vigor 2700VG - jakość dźwięku w słuchawce dramatycznie spada - duże szumy. Router synchronizuje się poprawnie przy parametrach: odstęp SNR=15 (do 20), tłumienie 20, prędkość down: 10228000, prędkość up: 860000 (kiedyś było lepiej!)
    - podobnie sprawa wygląda przy innym routerze Edimax AR-7084A, po zsynchronizowaniu się routera jakość dźwięku w słuchawce dramatycznie spada.... jak wyżej.
    - przy próbie przeprowadzenie rozmowy telefonicznej przy aktywnej Neostradzie odstęp SNR spada do 7-8, zwiększa się ilość błędów CRC RX. (Na obu modemach podobnie).

    Czy ktoś wie, gdzie szukać przyczyny?
    Czyżby oba routery były uszkodzone?

    Pozdrawiam, marek

    0 18
  • #2 09 Wrz 2011 22:45
    Makz
    Poziom 9  

    Jesli po podlaczeniu jakiegokolwiek sprzetu sieciowego w telefonie zaczynasz slyszec trzaski to zmiana filtra bo ten padl. Jest to najczesciej psujace sie urzadzenie w polaczeniu adsl i powinno byc wymieniane jako pierwsze z wszelkimi problemami z polaczeniem.

    0
  • #3 10 Wrz 2011 07:48
    mularek
    Poziom 8  

    rada cenna, ale:
    - filtry (2 sztuki na linii) już wymieniałem na nowe -> trzasków nie słychać, natomiast jest duże zaszumienie
    - nawet jak podłączę do linii tylko sam router (bez telefonów) to poziom SNR wynosi około 15-20, tłumienie bez zmian około 20. Oczywiście zaszumienia nie jestem w stanie sprawdzić (brak telefonów)

    Jakieś inne opcje?
    pozdrawiam, marek

    0
  • #5 10 Wrz 2011 09:55
    mularek
    Poziom 8  

    no niby masz rację, ale już to ćwiczyłem:
    - przychodzą fachowcy z TP, odłączają na chwile wszystkie moje urządzenia podpięte do linii (telefony i router), podłączają swój telefon przewodowy i pokazują mi jak to jest pięknie -> i faktycznie z samym telefonem (nawet moim osobistym) jest OK - NIE MA SZUMÓW !
    Szumy pojawiają się dopiero po podłączeniu routera !!!
    Ponawiam więc pytanie: czy są walnięte routery ? (obydwa???)

    pozdrawiam, marek

    0
  • #6 10 Wrz 2011 10:35
    makaronmc
    Poziom 30  

    To jak u nich chodziło to błąd występuje u Ciebie.

    Dziwne, szumy i trzeszczenia kojarzą mi się z DIAL-UP'em...

    Jakiej firmy masz te routery ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Może instalacja jest wykonana u ciebie po japońsku.

    Jak masz przykładowo dwa gniazdka telefoniczne.

    Do jednego przypinasz filtr, a następnie kabel RJ-11 do telefonu.

    Od gniazda którym idzie kabel telefoniczny do routera MA NIE BYĆ FILTRU !!!

    Mi się wydaję, że masz coś zagmatwane w instalacji, ale to tylko moje przypuszczenia.
    Najprościej będzie pożyczyć od kogoś router lub kupić jakąś używkę na allegro.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Tak to już jest z parterami technicznymi &tp...

    Jak mam Neostradę od 2007 to dwa razy do mnie przyjeżdżali.

    Zawsze przyjeżdżał gość którego dobrze znam (mój ojciec kiedyś pracował w TP), od razu mówił że "ja ci tu nic nie naprawie" podpinał swój modem, jest ok i znikał.

    Jeżeli wyjdzie że masz instalacje do modernizacji to najlepiej będzie zatrudnić jakaś firme która wykonuje instalacje.

    0
  • #7 10 Wrz 2011 10:42
    mularek
    Poziom 8  

    no wiec tak:
    routery jakie mam: Draytek Vigor 2700VG (ten aktualnie pracuje)
    router zapasowy (leży na półce na wypadek "wojny"): Edimax AR-7084A

    instalacja chyba nie jest zagmatwana:
    w sieci są dwa gniazda telefoniczne,
    licząc od strony wejścia sygnału do budynku: na pierwszym: jest tylko telefon z filtrem ADSL, na drugim: faks z filtrem ADSL oraz router typ jak wyżej (bez filtra)

    Wszystkie testy jakie przeprowadziłem (opisane poprzednio) - robiłem na "gołej" linii wejściowej (czyli odpiąłem całą siec domową aby wykluczyć błędy z mojej instalacji).

    I tak jak pisałem:
    - jesli jest podpięty tylko telefon -> nie ma szumów
    - jesli jest podpięty telefon i router -> są szumy

    pozdrawiam, marek

    0
  • #8 10 Wrz 2011 11:49
    andk1eltd
    Poziom 35  

    Są przypadki niemożliwe ale cudów nie ma:D
    Czy filtry są wpięte w odpowiednim kierunku?
    Zastanawia mnie też ten faks. Ostatnio właśnie spotkałem przypadek, że przetwornica z faksu siała straszne zakłócenia, filtr nie dawał rady. Przy odłączonym faksie było OK.

    0
  • #9 10 Wrz 2011 13:37
    mularek
    Poziom 8  

    no coś się jednak powolutku wyjaśnia:
    robiłem testy na oddzielnie (samotnie) podpiętych od linii poszczególnych urządzenia telefonicznych/faksie. Wyszło że linia jest zakłócana najbardziej przez telefon bezprzewodowy Siemens Gigaset 3015 (troszkę stary model to jest...). Faks tez nieco "zaśmieca" ale znacznie mniej (Panasonic KX-F130).
    Router Vigor 2700VG ma na szczęście możliwość podłączenia do niego również linii PTSN i na aparacie VOIP odbieram również rozmowy z PTSN.
    Będę jeszcze to ćwiczył tylko muszę skombinować jakiś nowy/inny telefon.

    na razie dziękuje za pomoc
    pozdrawiam, marek

    0
  • #10 13 Wrz 2011 21:04
    mularek
    Poziom 8  

    nowe fakty w sprawie:
    Testowałem łacze z nowym telefonem przewodowym -> niestety zmian na lepsze nie było widać.... no i zadzwoniłem jeszcze raz z reklamacją: w sobotę :)
    Pan z TP przyjechał w niedziele (troszkę był zdenerwowany...), na początku sugerował ze wszystko jest OK i że się czepiam, jednak BARDZO naciskałem i w końcu zmienił na słupach "parę" przewodów obsługujących moja linie na inną, (podobno nie używaną, zapasową).

    Szumy w słuchawkach telefonów z miejsca spadły do znacznie mniejszego poziomu, trzasków nie słychać, neostrada jak na razie wytrzymuje bez samoczynnego resetu przez 24h (tyle ile trzeba), wprawdzie nie mam jeszcze pełnej prędkości synchronizacji 10Mb/s na routerze (synchronizuje się na około 8Mb/s -> ale być może trzeba jeszcze zresetować urządzenia w centrali), po kilkunastu godzinach aktywności nam około 700 błędów CRC RX, SNR na poziomie 21-25, ale i tak jest o niebo lepiej niż było!
    Bede jeszcze Panów meczył o reset urzadzen w centrali (pod koniec tygodnia) - dam znac jakie wyniki.

    pozdrawiam, marek

    0
  • #11 14 Wrz 2011 14:24
    markonedj
    Poziom 22  

    mularek napisał:

    Pan z TP przyjechał w niedziele (troszkę był zdenerwowany...), na początku sugerował ze wszystko jest OK i że się czepiam, jednak BARDZO naciskałem i w końcu zmienił na słupach "parę" przewodów obsługujących moja linie na inną, (podobno nie używaną, zapasową).

    Kolejne potwierdzenie tezy, że trzeba trafić na odpowiednią osobę. Ale tak to już jest z firmami partnerskimi ;)

    0
  • #12 17 Wrz 2011 08:36
    mularek
    Poziom 8  

    po resecie urządzeń w centrali TP nic sie juz nie zmieniło... :(
    modem synchronizuje sie na około 8Mb/s
    Wydaje się ze czasy kiedy miałem 10Mb/s już nie wrócą, a to było jeszcze miesiąc temu :(
    Przy podpisywaniu następnej umowy trzeba pomyśleć o opcji 6Mb/s lub zmianie operatora.

    I to by było na tyle w tym temacie
    dziekuje wszystkim za pomoc
    pozdrawiam, marek

    0
  • #13 20 Wrz 2011 00:16
    Smok Eustachy
    Poziom 15  

    A sam router jak podepniesz to co się dzieje?
    Ewentualnie możesz poodpinać wszystkie urządzenie podpięte pod prąd w lokalu. Kompa też.

    0
  • #14 20 Wrz 2011 07:08
    mularek
    Poziom 8  

    Juz to ćwiczyłem:
    podpięcie samego routera po "gołą linię" tp nic nie zmienia:
    - synchronizacja routera odbywa sie na takich samych parametrach jak przy podłaczonych innych urządzeniach telefonicznych. (tzn.: SNR=21, tłumienie=20, down-link 8180000, up-link 892000)
    - "goła linia" oznacza ze całkowicie odpiałem moja siec telefoniczna wewnętrzna i podłączyłem sie bezpośrednio do drutów wejsciowych do budynku.
    - ciekawostką jest fakt, ze parametry synchronizacji pogorszyły sie! (down-link i up-link) po mojej kolejnej reklamacji (801 505505), Panowie podobno coś grzebali/wymienali w centrali i twierdzą uparcie ze teraz jest już OK.
    - smaczku sprawie dodaje fakt ze od kilku tygodni jestem nękany telefonami z TP na temat odnowienia umowy na neostradę (wygasa dopiero w grudniu) na co na razie nie wyrażam zgody. Zgode wyraziłem rok temu w podobnej sytuacji i niestety zaraz po podpisaniu nowej umowy weszły jeszcze korzystniejsze promocje :( -> czyli TP wpuściła mnie w maliny...
    pozdrawiam, marek

    0
  • #15 20 Wrz 2011 13:47
    terrade
    Poziom 36  

    mularek napisał:
    tzn.: SNR=21, tłumienie=20, down-link 8180000, up-link 892000)
    Jak bardzo to jest stałe? Jeśli np.8150-8190 (mimo kolejnych restartów) to zadziałał słynny automat TP - DLM.

    mularek napisał:
    - ciekawostką jest fakt, ze parametry synchronizacji pogorszyły sie! (down-link i up-link) po mojej kolejnej reklamacji (801 505505), Panowie podobno coś grzebali/wymienali w centrali i twierdzą uparcie ze teraz jest już OK.
    U mnie grzebali nie raz i wtedy się błędy sypią, że ho ho, dzięki czemu DLM może jeszcze bardziej obniżyć górne widełki.

    mularek napisał:
    po kilkunastu godzinach aktywności nam około 700 błędów CRC RX
    To słaby wynik więc nie wiem czy warto ryzykować wyższą synchronizację (mimo bardzo dużego zapasu Marginu). Ustal (restartami routera) czy to DLM jest winny 8180, a potem możesz składać reklamację (muszą ją skierować do Centrum Kreowania Usług żeby przywrócić port do normy). A jeśli to nie DLM to możesz spróbować zawalczyć o darmową migrację na 6 Mb/s z powodu braku możliwości technicznych (8180 to bardzo blisko 7456, poprzyj to częstym rwaniem synchronizacji).

    0
  • #16 20 Wrz 2011 16:53
    Lukaldo
    Poziom 8  

    mularek napisał:
    Juz to ćwiczyłem:
    podpięcie samego routera po "gołą linię" tp nic nie zmienia:
    - synchronizacja routera odbywa sie na takich samych parametrach jak przy podłaczonych innych urządzeniach telefonicznych. (tzn.: SNR=21, tłumienie=20, down-link 8180000, up-link 892000)
    - "goła linia" oznacza ze całkowicie odpiałem moja siec telefoniczna wewnętrzna i podłączyłem sie bezpośrednio do drutów wejsciowych do budynku.
    - ciekawostką jest fakt, ze parametry synchronizacji pogorszyły sie! (down-link i up-link) po mojej kolejnej reklamacji (801 505505), Panowie podobno coś grzebali/wymienali w centrali i twierdzą uparcie ze teraz jest już OK.
    - smaczku sprawie dodaje fakt ze od kilku tygodni jestem nękany telefonami z TP na temat odnowienia umowy na neostradę (wygasa dopiero w grudniu) na co na razie nie wyrażam zgody. Zgode wyraziłem rok temu w podobnej sytuacji i niestety zaraz po podpisaniu nowej umowy weszły jeszcze korzystniejsze promocje :( -> czyli TP wpuściła mnie w maliny...
    pozdrawiam, marek


    Mam identyczny problem jak Ty. Wszystko oprócz prędkosci (ja mam 6mb a dlm trzyma mnie tylko do 3 mb) mam tak samo, szumy, zrywanie połączenia itd, zauważyłem, że dzieje się to w czasie dnia, rano i wieczorem jest w porządku. Od grudnia mam 6mb i nigdy nie miałem problemów, a teraz od miesiąca użeram się z neostradą. Wymyślają już niestworzone rzeczy, a to telefon, a to router, a to gniazdko itd. wszystko powymieniałem na nowe i dalej nic. Wczoraj znów synchro na 3mb to do nich zadzwoniłem i zamiast zresetować mi prędkość to znów zgłoszenie usterki... i tak w kółko ...Jak coś się wyjasni to dam znać.

    0
  • #17 01 Paź 2011 11:48
    kalkail
    Poziom 9  

    Przerabiałem ten temat, tylko z większym szczęściem jeśli idzie o serwis TPS-y, problem leży po ich stronie, pogmeranie w "budce" na ulicy pomaga, problem znikną od ręki. Musisz męczyć 800102102 do bólu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeśli telefon nie pomaga, jedyna droga reklamacja pisemna ze zobowiązaniem odpowiedzi również na piśmie.

    0
  • #18 01 Paź 2011 19:37
    mularek
    Poziom 8  

    no niestety :(
    reklamowałem juz 3 razy, podobno zresetowali dlm'a, przełączyli mnie na inna parę przewodów (po tej operacji jakośc linii jest wyraznie lepsza), ale to nic nie daje: dalej mam 8 zamiast 10Mb/s a TP uparcie twierdzi ze lepiej juz byc nie moze.... a jak mówie ze jeszcze miesiąc temu było - to nikt nie wierzy....
    chyba szkoda czasu na walkę... trzeba zagłosować "nogami" i zmienic operatora.
    pozdrawiam, marek

    0
  • #19 01 Paź 2011 20:58
    kalkail
    Poziom 9  

    Prędkość neo to inna sprawa, zakłócenia druga para kaloszy. Jeżeli nic nie trzeszczy na lini, a głos jest słyszalny wyraźnie i głośno ( ja miałem tak jakby ktoś dzwonił do mnie z Afryki i wykorzystywał do tego nie telefon, a tubę i siłę wyłącznie swego głosu, słowem potrzebny był wzmacniacz do telefonu by coś słyszeć), to ewidentna usterka. Jeśli idzie o transfer no to jak na 10 masz całkiem nieźle to twoje 8Mb. W umowie tego nie masz, a też przerobiłem, na prędkości transferu TPsa ma widełki i nie jest to wcale 1 %! Ja mam 20Mb i zjechało mi do 10, więc zaczołem upominać się o swoje nie wymagając wcale tak dużo, pisałem że zadowalałoby mnie już coś koło 18Mb, a tu zonk umowa mówi tylko o max. transferze dosłownie " do 20Mb", który zależy od wielu rzeczy, w tym również jak się okazuje od obciążenia sieci. Nie ma nigdzie napisane ile powinno być min. transferu, więc po długich bojach podciągnęli mi do 15Mb co mieści się w umownym zapisie do 20Mb. Nie ma, nie wiem czy ustawa przeszła ale chyba nie, w prawie nigdzie dolnych limitów transferów, co skrzętnie wykorzystują operatorzy sprzedając usługi inne niż w opisie drożej z góry wiedząc, że założone parametry są nie do osiągnięcia. To tak jak byś chciał i kupował czarne buty, a po otwarciu pudełka zobaczył że są szare. Na szczęście mam wybór w śród operatorów i na stosowne pismo w sprawie odstąpienia od umowy ze względu na niezgodność usługi z umową sprawa została załatwiona pozytywnie dla mnie, choć zaczęło się od propozycji migracji do niższej prędkości. Dopiąłem swego tylko dlatego, że to operator zaproponował mi usługę, na łączu co do którego z góry wiedział, że nie może zapewnić parametrów zgodnych z umową, słowem sami się ugotowali. Życzę powodzenia w walce, czasem warto być namolnym, w końcu za to płacisz, więc możesz wymagać czasy europy wschodniej minęły bezpowrotnie, teraz Unia tu rządzi !!! :)

    0