logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Sterowanie grzałką dużej mocy za pomocą mikroprocesora

czujnik 28 Lis 2004 17:04 29769 35
REKLAMA
  • #1 1020132
    czujnik
    Poziom 11  
    Ocena: 1
    Witam

Jestem zielony jeżeli chodzi o elektronikę, ale muszę zbudować sterownik do mojego kociołka warzelnego.
    Mój pomysł oparty jest na zestawie ZL2avr i ATMEGA8.
    kupiłem trochę literatury ale mam kilka pytań.
    Przede wszystkim sterownik powinien załączać grzałkę o mocy 1600 W tak żeby podgrzać zawartość kotła do zadanej temperatury oraz przetrzymć w tej temperaturze zadany czas.
    I tu pojawia się problem jak podłączyc do tego sterownika grzałkę.
    Wyczytałem że najlepiej za pomocą optotriaka i triaka, ale moze ktoś podsunąłby mi jakiś schemacik.
    Na razie jest to najwiekszy problem mojego projektu.
  • REKLAMA
  • #2 1020177
    Wilku
    Poziom 17  
    Ja stosuje coś takiego jak na schemacie. (wersja z dwoma triakami). Trzeba tylko dać większy triak. BT137 sa na 8A, u ciebie będzie około 7A. Niby wytrzyma, ale się będzie grzał nieźle. A poza tym, tak jakoś dziwnie zbliżać się do granicy wytrzymałości elementu. Np. BT138 jest na 12A, różnica w cenie - minimalna.
    Załączniki:
    • Sterowanie grzałką dużej mocy za pomocą mikroprocesora Triaki.jpg (25.99 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • #3 1020695
    bb
    Poziom 20  
    Ocena: 16
    Mam pytanko Off Topic do Wilku:
    W czym rysujesz schematy?
    Przepraszam za OT.
    pozdr
    bb
  • #4 1020717
    czujnik
    Poziom 11  
    A możesz dodać jeszcze opis tego schematu, tzn. gdzie podłączam grzałkę a gdzie sterownik. Sorki za ignoranctwo ale niestety jestem zielony.
    Dziękuję za pomoc.
  • #5 1021112
    Wilku
    Poziom 17