Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C360 instalacja elektryczna, jedno pytanie

10 Wrz 2011 19:34 13287 16
  • Poziom 11  
    Witam, w c360 mam jeszcze chyba oryginalną instalacje elektryczną, przewody są w tak artystycznym nieładzie że niemożna do niczego dojść.. Mam zamiar kupić gotową instalacje z allegro ale w internecie wyczytałem że gotowe instalacje to po prostu szajs. I tu pojawia sie moje pytanie, dlaczego szajs? Wszystko ładnie poukładane, tylko podpiąć.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 37  
    Szajs, bo znacznie mniejszy przekrój miedzi w przewodach niż w oryginale oraz marne i marnie zagniatane końcówki!
    W sumie, ponieważ to sprzęt do pracy a nie na wyjazd raz na miesiąc do cioci na imieniny, warto samemu wykonać nową - posługując się dostępnymi schematami. To prościutka instalka!
  • Poziom 22  
    Zgadzam sie z przedmówcą w 100%
    C360 instalacja elektryczna, jedno pytanie
  • Poziom 29  
    Zgadzam się z przedmówcami instalacje robione są na takich kablach jak wychodzą z zasilacza komputerowego [chyba 0,75mm2 lub mniej]
    Moim skromnym zdaniem będzie lepiej doprowadzić do ładu istniejącą instalacje-wcale nie jest tak trudno bo sam robiłem ''porządki'' znajomemu co prawda w c 330 ale istalacja prawie identyczna
    W c360 też mam trochę po modzoną i działa wszystko bez zarzutów i też robiłem sam wszystko
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 11  
    Żeby doprowadzić do łądu istniejącą instalacje trzeba wymienić większość przewodów (poprzecierane lub łączone)
    Dzisiaj naprawiałem światło stop, właściwie jego brak, naprawiłem ale straciłem światła pozycyjne i kierunkowskazy..
    Schemat mam, nawet kolorowy.
    To ile metrów kupić każdego koloru?
    I nie wiem jak to nazwać, zespół przewodów w otulinie można kupić?
  • Poziom 37  
    Ja wybrałbym się na autozłom i zakupił kilka wiązek z aut produkcju do połowy lat 90-tych - później zaczęto oszczędzać; władzę w firmach od inżynierów przejęli księgowi.
    W takich wiązkach są przewody w dobrym stanie, w miarę "grube" i kolorowe. Wszak jeśli w Ursusie jest np zielony, to zielony z czerwonym paskiem (częste w VW) też może być.
    Wiązka auta typu kombi ma dla Kolegi wystarczającą długość.
    Gdyby jednak Kolega wybrał się do hurtowni przewodów, to fachowo taki przewód nazywa się LgY-S*) i potem przekrój, np.: LgY-S2,5
    *) - oznacza: Linka / giętka / w Polwinicie / Samochodowa
  • spec od auto-elektro
    Jest szajs ale montaż to 2 godziny i cena chyba 80 zł więc naprawa starej mija się z celem. Wiem jak wyglądają stare instalacje natomiast wykonanie z dobrego przewodu wychodzi dosyć drogo. Przekrój przewodu jest wystarczający do obciążenia jakie jest w ciągniku. Jeżeli jest dobrze zmontowana i pospinana opaskami posłuży dobrych kilka lat ,ale to tylko moje uwagi.P
  • Poziom 19  
    Znam kilku co zmieniali wiązki na nowe i jak dotąd żadnemu ciągnik się nie spalił. Ale nie trzeba chyba dodawać, że żarówki zgodne z instrukcją.
  • Poziom 29  
    Gość któremu robiłem to przy c 330 przyniósł mi wiązkę od 126p i powiedział ze jak jakiś kabel jest nie halo to weź wymień i kilka zamieniłem ,wiązka od 126p jest ok choć ja w domu do celów naprawczych używam pozostałości po wiązce od żuka
    Kable są grube i wielo kolorowe i idealnie sie do takich celów nadają
  • Poziom 24  
    Ci Link robią całkiem dobrze .
    Te inne rzeczywiście łajno nawet konektorków nie potrafią zaciskać:cry:
  • Poziom 9  
    witam,wszystkich, swego czasu postanowiłem odremontować stary ciągnik stojący na wsi u taty. wiele części musiałem kupić nowych, ale instalacja mineła moje oczekiwania, już nie pamiętam ile kosztowała poza tym że w nowej i to nie było postojówek, wiele kabli musiałem poprzerabiać samemu. żaden shemat nie jest potrzebny, bo się tylko w głowie miesza. najlepiej zachować kolejność i ostrożność podłączenia. takie małe uwagi, słaba to słaba bo cienka, ale jesli nie podłącza się do tej że instalacji dodatkowych świecidełek itp. tylkociągnie się dodatkowe kable to jest ok. instalka działa już ponad dwa lata, bez zaglądania :D
  • Poziom 9  
    zamontowałem już kilkanaście takich nowych instalacji i cena jest adekwatna do jakości ale zakupić nowe podzespoły plus przewody itd mija sie z celem. poprostu trzeba włożyc tochę pracy i checi inowa instalacj po naprawie bedzie super. ale koszt takiej operacji jest większy od ceny zakupu. ale osobiście jeżęli bym miał policzyć godziny i materiał do wykonania wszystkiego od podstaw to sie nieopłaca.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Kolega Zico63 ma rację na szrot po wiązki przedodów, najlepiej starszych aut i robić samemu. Kolory nie muszą się zgadzać bo to nie one odpowiadają za przepływ prądu (tak dla siebie, można wydrukować jednobarwną instalację i samemu opisać kolory - użyte przez siebie). Traktor to nie zabawka po podłączeniu do niego 2-uch prawidłowo oświetlonych przyczep powoduje grzanie się takiej instalacji, co skraca jej żywotność - a kto używa oryginalnych okrągłych żarówek. Teraz to tylko H4 a one też są mocniejsze. Do tego więkrzość wymienia prądnice na alternatory które wytwarzają więkrzy prąd zwłaszcza w zimie przy cięższym odpalaniu.
  • Poziom 11  
    Witam
    Jeżeli chcesz kolego mieć instalację z prawdziwego zdarzenia i nie chcesz do niej więcej wracać to polecam wykonać ją samemu. Koszt może i większy aniżeli gotowej instalacji, ale ma to swoje plusy. Kupiłem jedną taką instalację i wykorzystałem z niej jedynie przełączniki i stacyjkę. Przewody które zostały użyte do tej instalacji mają przekrój 1mm2 co jest raczej porażką. Poza tym lepiej kupić sobie po kilka metrów przewodów różnych kolorów i przekroju 1,5 i 2,5 mm2 oraz do alternatora poleciłbym co najmniej 4mm2. U siebie zrobiłem właśnie w ten sposób już drugą instalację, i jestem bardzo zadowolony z efektu. Cena przewodów zaczyna się od 1zł/mb a koszulka osłaniająca (cięty peszel tzw. samochodowy) ok. 1,5/mb w zależności od przekroju. Przewody wszystkie nowe schowane w osłony. Nic nie widać i w końcu porządek jest. Poza tym każdą końcówkę lutowałem, więc nie mam obawy że się przewód wysunie z konektora. Najlepsze jest na koniec, satysfakcja że coś dobrze zrobiłeś. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
  • Poziom 33  
    Ja powiem tak. Jeżeli robi się to samemu to nie warto kupować nowej tandetnej instalacji, tylko wykonać we własnym zakresie. Koszty będą podobne (bo nie liczy się własnej pracy). Natomiast nie opłaca się zlecanie wykonania instalacji od podstaw komuś innemu. Bo żeby wykonać uczciwie taką instalację trzebaby skasować ponad 300 PLN, a takich pieniędzy nie zapłaci właściciel trzydziestoletniej C-360. Więc jeżeli masz trochę pojęcia to rób sam.
  • Poziom 11  
    Nie robiłem nowej, ze znajomym reanimowaliśmy starą, wreszcie wszystko działa .