Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a6 kontra BMW e 60. Awaryjność, komfort jazdy. Które auto wybrać?

canoni320 10 Wrz 2011 20:07 5578 13
  • #1 10 Wrz 2011 20:07
    canoni320
    Poziom 9  

    Panowie co wolelibyście audi a6 z 2005 roku czy bmw e 60? Mam dylemat który wybrać mam. Nie wiem jak ich awaryjność i komfort jazdy. Z wyglądu bardziej podoba mi się bmw, ale w środku znowu audi.Proszę o jakieś informacje. pozdrawiam

    0 13
  • #2 10 Wrz 2011 20:13
    ociz
    Moderator Samochody

    E60 paskudny z zewnątrz, A6 to kupa złomu w porównaniu ze starszymi modelami.

    0
  • #3 10 Wrz 2011 20:28
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jakie jednostki napędowe w tych autach?

    W audi uważał bym na 2.0 TDI PD niektóre silniki z wadami pompy oleju.

    W BMW CR w zasadzie się udał, co do reszty elektroniki to tak średnio, naprawy czasochłonne i dość kosztowne.

    0
  • #4 10 Wrz 2011 20:35
    canoni320
    Poziom 9  

    To może było by zakupić bmw e46 lub nowe mondeo, ciężko wybrać auto jest teraz.

    0
  • #5 10 Wrz 2011 20:37
    ladamaniac
    Poziom 37  

    domex32 napisał:
    Jakie jednostki napędowe w tych autach?

    W audi uważał bym na 2.0 TDI PD niektóre silniki z wadami pompy oleju.

    W BMW CR w zasadzie się udał, co do reszty elektroniki to tak średnio, naprawy czasochłonne i dość kosztowne.


    CR może się udał w BMW, ale kolektory dolotowe to już nie zawsze. W 3.0 klapki od zmiennej długości dolotu urywały sie dość często i zwiedzały cylinder.
    Każde ma swoje wady.

    0
  • #6 10 Wrz 2011 20:38
    domex32
    Moderator na urlopie...

    canoni320 napisał:
    To może było by zakupić bmw e46 lub nowe mondeo, ciężko wybrać auto jest teraz.


    W mondeo omijał bym TDCI.

    0
  • #7 10 Wrz 2011 20:44
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Podsumowując jeżeli nie chcesz dołożyć parę tysiaków po zakupie, kup benzynę. Sprowadzone mają mniejsze przebiegi, czasem nawet autentyczne i są tańsze w eksploatacji. To co zaoszczędzisz w dieslu na zużyciu paliwa oddasz pompiarzowi/zakładowi regenerującemu wtryski, regenerującemu FAP/DPF. Tanie w eksploatacji, trwałe, oszczędne diesle odeszły z VP37 bezpowrotnie. Dawniej auta projektowali inżynierowie, teraz księgowi na spółkę z "ekologami".

    0
  • #8 10 Wrz 2011 21:05
    ociz
    Moderator Samochody

    W Audi są benzyniaki z bezpośrednim wtryskiem, to też nie ciekawa opcja jakby ktoś np chciał gaz dołożyć.

    0
  • #9 10 Wrz 2011 21:09
    ladamaniac
    Poziom 37  

    ociz napisał:
    W Audi są benzyniaki z bezpośrednim wtryskiem, to też nie ciekawa opcja jakby ktoś np chciał gaz dołożyć.


    Da się. Poza tym nie pisałem o gazie, bo byłoby od razu z 20 postów, że gaz be, tak jakby diesel był cacy

    0
  • #10 10 Wrz 2011 21:22
    ociz
    Moderator Samochody

    Wiem że się da, ale koszt kompletnie nie zachęca.

    0
  • #11 10 Wrz 2011 21:29
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Powoli tanieje, są już zestawy dedykowane pod bezpośredni wtrysk z odpowiednim softem,ale raczej do grupy VAG, bo tego jeździ najwięcej. Do Toyoty się całkiem nie kalkuluje.

    0
  • #12 10 Wrz 2011 21:45
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    ladamaniac napisał:
    Do Toyoty się całkiem nie kalkuluje.

    Nie mniej jednak, to właśnie Toyota była by najlepszym zakupem tutaj.
    domex32 napisał:
    W BMW CR w zasadzie się udał

    Nie codziennie robię te auta, ale wiązki el. do wtryskiwaczy już dwa razy wymieniałem, tak więc, czy aby na pewno im się udał?
    Z tych dwóch, gdybym musiał, to wybrałbym Audi - awaryjne owszem, ale łatwiejsze w naprawach...

    0
  • #13 10 Wrz 2011 22:05
    domex32
    Moderator na urlopie...

    zeimp napisał:
    ladamaniac napisał:
    Do Toyoty się całkiem nie kalkuluje.

    Nie mniej jednak, to właśnie Toyota była by najlepszym zakupem tutaj.
    domex32 napisał:
    W BMW CR w zasadzie się udał

    Nie codziennie robię te auta, ale wiązki el. do wtryskiwaczy już dwa razy wymieniałem, tak więc, czy aby na pewno im się udał?
    Z tych dwóch, gdybym musiał, to wybrałbym Audi - awaryjne owszem, ale łatwiejsze w naprawach...


    Nie udał się? a popatrz na fordy, albo francuzy??

    Koszt naprawy wiązki jest nie porównywalnie mniejszy do regeneracji czy wymiany wtryskiwaczy, czy samej pompy.

    0
  • #14 11 Wrz 2011 10:45
    canoni320
    Poziom 9  

    To ja już nie wiem jakie mam auto kupić... Myślałem wcześniej nad bmw e46 z r 2.5 benzynę tylko wtedy obowiązkowy gaz :( Tylko też nic nie wiem o tym modelu. Albo bmw e 90 może jest lepsze od e 60

    0