Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW golf III zbyt duże ciśnienie oleju mimo wymiany pompy

11 Wrz 2011 14:34 4862 6
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie. Mam problem z silnikiem 1.8 benz w VW golf III.
    W silniku pojawiło się zbyt duże ciśnienie oleju przez które rozszczelniało czujnik oleju. Pierwsze podejrzenie padło na zawór w pompie olejowej. Pompa została wymieniona a ciśnienie co prawda spadło ale nadal jest 3,5 bara przy 2000 obrotów gdzie wcześniej bylo 5,5. Mechanicy rozkładają ręce. Nie wiem co robić, boję się że rozwali kolejny czujnik.
    Bardzo proszę o pomoc.
  • Poziom 39  
    Komando66 napisał:
    nadal jest 3,5 bara przy 2000 obrotów

    Nie wiem jak w golfach i nie wiem nad czym mechanicy ręce rozkładają - wydaje mi się, że to jest normalne ciśnienie. W poldku ciśnienie oleju było ok. 4 atm czyli koło 4 barów i na tym poziomie było utrzymywane w całym zakresie obrotów. Później na wolnych obrotach było niższe. Jak to wygląda w corolli i w megance nie sprawdzałem.
  • Moderator Samochody
    Mierzone na zimnym czy rozgrzanym oleju?
  • Poziom 39  
    Słabe czujniki i taki efekt, w oplu czujnik jeszcze mniej wytrzymuje.
  • Poziom 39  
    ociz napisał:
    Mierzone na zimnym czy rozgrzanym oleju?


    Jeżeli to pytanie do mnie, to na ciepłym i zimnym silniku powyżej 1600-1700 obrotów ciśnienie wg wskaźnika w kabinie było takie same, a przy pomiarze manometrem wynosiło 4 atm. Na ciepłym (normalna temperatura pracy silnika) na wolnych obrotach w późniejszym okresie spadło do ok. 1.6 atm.
  • Poziom 32  
    Wymień filtr na prawidłowy.
  • Poziom 10  
    Ciśnienie oleju przy 2000ob/min powinno oscylować w granicach 2.0 bara. Układ smarowania wyposażony jest w pompę, która posiada zawór przelewowy(zabezpiecza on układ przed niekontrolowanym wzrostem ciśnienia).
    W układzie smarowania jest również zawór przeciążeniowy, który otwiera się w momencie, kiedy filtr bocznikowy ulega zanieczyszczeniu.Olej wtedy omija filtr i przepływa przez ten zawór.
    Powodem zbyt wysokiego ciśnienia może być wadliwe działanie tego zaworu.
    Należało by również wymienić filtr.
    Innym powodem nieprawidłowego ciśnienia może być również zatkany kanał olejowy.