Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW golf III zbyt duże ci¶nienie oleju mimo wymiany pompy

Komando66 11 Sep 2011 14:34 5600 6
  • #1
    Komando66
    Level 2  
    Witam serdecznie. Mam problem z silnikiem 1.8 benz w VW golf III.
    W silniku pojawiło się zbyt duże ci¶nienie oleju przez które rozszczelniało czujnik oleju. Pierwsze podejrzenie padło na zawór w pompie olejowej. Pompa została wymieniona a ci¶nienie co prawda spadło ale nadal jest 3,5 bara przy 2000 obrotów gdzie wcze¶niej bylo 5,5. Mechanicy rozkładaj± ręce. Nie wiem co robić, boję się że rozwali kolejny czujnik.
    Bardzo proszę o pomoc.
  • #2
    gimak
    Level 39  
    Komando66 wrote:
    nadal jest 3,5 bara przy 2000 obrotów

    Nie wiem jak w golfach i nie wiem nad czym mechanicy ręce rozkładaj± - wydaje mi się, że to jest normalne ci¶nienie. W poldku ci¶nienie oleju było ok. 4 atm czyli koło 4 barów i na tym poziomie było utrzymywane w całym zakresie obrotów. PóĽniej na wolnych obrotach było niższe. Jak to wygl±da w corolli i w megance nie sprawdzałem.
  • #3
    ociz
    Moderator of Cars
    Mierzone na zimnym czy rozgrzanym oleju?
  • #4
    decybel91
    Level 41  
    Słabe czujniki i taki efekt, w oplu czujnik jeszcze mniej wytrzymuje.
  • #5
    gimak
    Level 39  
    ociz wrote:
    Mierzone na zimnym czy rozgrzanym oleju?


    Jeżeli to pytanie do mnie, to na ciepłym i zimnym silniku powyżej 1600-1700 obrotów ci¶nienie wg wskaĽnika w kabinie było takie same, a przy pomiarze manometrem wynosiło 4 atm. Na ciepłym (normalna temperatura pracy silnika) na wolnych obrotach w póĽniejszym okresie spadło do ok. 1.6 atm.
  • #6
    wojtekryba
    Level 32  
    Wymień filtr na prawidłowy.
  • #7
    dirustu
    Level 10  
    Ci¶nienie oleju przy 2000ob/min powinno oscylować w granicach 2.0 bara. Układ smarowania wyposażony jest w pompę, która posiada zawór przelewowy(zabezpiecza on układ przed niekontrolowanym wzrostem ci¶nienia).
    W układzie smarowania jest również zawór przeci±żeniowy, który otwiera się w momencie, kiedy filtr bocznikowy ulega zanieczyszczeniu.Olej wtedy omija filtr i przepływa przez ten zawór.
    Powodem zbyt wysokiego ci¶nienia może być wadliwe działanie tego zaworu.
    Należało by również wymienić filtr.
    Innym powodem nieprawidłowego ci¶nienia może być również zatkany kanał olejowy.