Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Calibra po włączeniu odbiorników mieszanka jest tak uboga, że auto gaśnie

MarcinSiorek 11 Wrz 2011 22:33 1863 13
  • #1 11 Wrz 2011 22:33
    MarcinSiorek
    Poziom 10  

    Witam.
    Bardzo proszę jeżeli potrafisz mi pomóc to zrób to.
    Mam problem już ponad pół roku, nie potrafię sobie z nim poradzić, auto po odpaleniu pracuje prawidłowo, po włączeniu świateł widzę na sondzie szerokopasmowej AFR, że mieszanka robi się bardziej uboga (mniej paliwa) po włączeniu ogrzewania tylnej szyby i przy włączonym wiatraku od chłodnicy auto ledwo chodzi...
    Wg wskaźnika afr mieszanka jest baardzo uboga, wygląda jak by wtryski odmawiały posłuszeństwa ale sprawdziłem linię 30, nie ma spadków napięcia, masy sprawdzone i są ok, napięcie na klemach po włączeniu wszystkich odbiorników 13,5V.
    Jeżeli wyjadę autem to da się nim jeździć tylko w trybie 0-1 albo pełna moc albo auto nie jest w stanie jechać (hamuje silnikiem).
    Jeżeli zgaszę światła i powyłączam odbiorniki auto jeździ normalnie...

    0 13
  • #2 11 Wrz 2011 22:49
    panam
    Poziom 29  

    Nie znam tego auta ale z tego co piszesz to brakuje mu prądu. Sprawdź masy na silniku i masy komputera wtrysku.

    0
  • #3 11 Wrz 2011 22:54
    MarcinSiorek
    Poziom 10  

    sprawdzone, masy na silniku są ok i masa na komputerze(motronic boscha ) też jest ok -wtryskiwacze sterowane masą , plus stały z linii 30 którą też sprawdziłem i jest ok

    0
  • #4 11 Wrz 2011 23:13
    ociz
    Moderator Samochody

    Coś pominąłeś, cudów nie ma.
    Jaki silnik w ogóle?

    0
  • #5 11 Wrz 2011 23:15
    panam
    Poziom 29  

    Zdejmij pasek z alternatora i sprawdź czy masz takie same objawy, bo to jest nie możliwe żeby alternator zabierał tyle mocy

    0
  • #6 11 Wrz 2011 23:16
    Zico63
    Poziom 37  

    Masy, owszem - a jak złącza zasilające? I linię sprawdzać nie tylko 30 ale też 15!

    0
  • #7 11 Wrz 2011 23:30
    MarcinSiorek
    Poziom 10  

    sprawdzałem 15 jest ok , ona mi się dawno temu zjarała więc została wymieniona do samej stacyjki, silnik 2l turbo ,
    paska nie sciagne bo akumulator padnięty, musze zmienić...
    reasumując, sprawdziłem 2 masy które są przykręcone do kolektora dolotowego, masę od akumulatora do skrzyni , i masy od akumulatora do budy są ok, pozniej zdjalem boczek koło ECU, i sprawdziłem przekaźnik od pompy paliwa bo tam też idzie linia 30 , napięcia podczas obciążenia są prawidłowe (ok 12,5 V)zarowno na pompie paliwa jak i linii 30 , masa do ECU jest przymocowana prawidłowo, nie ma żadnych błędów zgłaszanych przez motronic-a , do tego sprawdziłem dwa duże złącza koło akumulatora są ok , nie wiem... może podepne sie techem pod motorownie i zobacze w czasie rzeczywistym na parametry...
    Kurde dla mnie to jest dziwne , mam BC ktory wyswietla spalanie , z tego co ja rozumuje to jest ono liczone po czasach wtryskow , podczas zalaczania obciazenia wedlow BC spalanie wynosi caly czas tyle samo a na sondzie szerokopasmowej widze jak mieszanka leci na leb , czyli nie zgadza sie jedno z drugim ...

    0
  • #8 11 Wrz 2011 23:38
    panam
    Poziom 29  

    A nie popmyślałeś że aku robi zwarcie

    0
  • #9 11 Wrz 2011 23:45
    MarcinSiorek
    Poziom 10  

    nie , podłączałem duży prostownik i było to samo, napięcie 13,5 V a silnik pracuje jak by miał za sek zgasnąć ,rzuca nim i pracuje bardzo nierówno

    0
  • #10 11 Wrz 2011 23:46
    ociz
    Moderator Samochody

    MarcinSiorek napisał:
    15 jest ok , ona mi się dawno temu zjarała

    A jaka była przyczyna?

    Masy sprawdź przy ECU mierząc napięcie na pinach 10, 14, 19, 24, 42 względem silnika. Oczywiście na pracującym z obciążeniem.

    0
  • #11 11 Wrz 2011 23:51
    MarcinSiorek
    Poziom 10  

    stary i popękany przewód dotknął masy, glupia sprawa, a roboty od groma bo musialem wyciagac cala deske zeby sie dostac do tego przewodu całego.....
    co do wtyczki przy ecu to jutro rano sprawdzę czy są wporządku te masy

    dla mnie najdziwniejsze jest to że jak jade i wciskam delikatnie gaz to auto po prostu jak by zgasło ale jak wcisne gaz do końca to auto przyśpiesza tak jak by mapa pełnego obciążenia była na tyle różna od mapy częściowego obciążenia że to funkcjonuje.... może chodzi o to że przy pełnym obciążeniu są pomijane niektóre parametry takie jak masa powietrza z przepływki lub coś w ten deseń...

    0
  • #12 12 Wrz 2011 08:02
    Zico63
    Poziom 37  

    Możliwe, że to funkcja Kick-down dla awaryjnego wyprzedzania...

    0
  • #13 12 Wrz 2011 08:33
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Po pierwsze masz mieć około 14,5v napięcie.Regulator lub przewody alternatora do zmiany jeśli pasek i kółko ok.

    0
  • #14 13 Wrz 2011 12:07
    MarcinSiorek
    Poziom 10  

    wyjalem calego kompa do komory silnilka zeby bylo troche wygodniej operowac przy tym zlaczu, sprawdzilem masy i jest ok, natomiast podczas obciazenia auto prawie gasło , więc wziąłem kawałek przewodu i złączyłem mase ecu z masą silnika i silnik zaczął normalnie pracować....
    Więc uradowany jak cholera poprowadziłem przewód do masy i zamontowałem wszystko.
    Później pojechałem na jazde próbną, auto łapało odcinke przy 5500 (limiter ustawiony na 7500)
    nie mówiąc o tym że jak ma z 200 koni to max , muł straszny, do tego strasznie przerywa jak sie go obciazy przez co turbo nie jest wstanie nawet zaczac ladowac :/
    Wróciłem do domu , sprawdziłem przewody, przeczyściłem styki , sprawdziłem świece, sprawdziłem układ dolotowy czy jest szczelny i wszystko wygląda wporządku.
    Auto na wolnych obrotach trzyma 1,5 obrotow.
    Odlaczylem przeplywomierz i auto faluje od 1,5 do 2 tys samoczynnie cały czas , wczesniej w trybie awaryjnym trzymalo normalne oobroty, po odpieciu sondy nie dzieje sie nic, ani check ani zadnej zmiany .
    Ładowanie powyzej 14 V wiec zakladam ze altek jest jeszcze ok, akumulator kupiłem nowy .
    Nie mam już pomysłów , to auto jest nieogarnialne ...

    0