Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Massey Ferguson 375 - obrotomierz nie działa

12 Wrz 2011 10:04 5209 10
  • Poziom 2  
    Witam.

    Właśnie kupiłem ciągnik MF 375 i mam problem z obrotomierzem, tzn. nie działa. :cry: Zasilanie dochodzi 12V, a co do reszty to nie wiem czego szukać.
    Ma ktoś wiedzę jak to sprawdzić/naprawić??

    Pozdrawiam
    Marcin
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 13  
    Witam.

    Jak obrotomierz bierze napięcie z alternatora, to zazwyczaj (w 99%) jest to połowa napięcia ładowania, czyli jak masz instalacje 12V to przyładowaniu np. 14,4 wskazanie miernika powinno wskazywać ~7,2 V, podobnie przy instalacji 24V (28V).

    Na alternatorze powinieneś mieć opisane wyjścia : DF, +, -, W, B, itp. , napisz na jakim wyjściu mierzysz napięcie. (obrotomierz najczęściej to wyjście W)

    Pozdrawiam Artur

    PS. Nie kiedy obroty są mierzone inną metodą i wtedy nie ma wyjścia z alternatora na obrotomierz.
  • Poziom 2  
    Dziękuje za odpowiedź

    sprawdziłem jak wygląda alternator :

    jest wtyczka z 3 przewodami : 2 przewody grube 14,2 V na pracy i trzeci przewód cieńszy 14,2 V bez zmiany w obrotach

    dodatkowo jest jeszcze 4 przewód i na tym złączu jest w granicach 8,3 V i też bez zmian przy zmianie obrotów

    w załączeniu przesyłam zdjęcie alternatora

    https://obrazki.elektroda.pl/6820724100_1316542183.html

    czekam na kolejne podpowiedzi :D


    Pozdrawiam
    Marcin
  • Poziom 13  
    Witam.

    W takim wypadku raczej od strony alternatora masz wszystko ok. (choć u mnie na stole alternator ładujący 14,1, daje na wyjściu 7,04, nie wiem jak czuły na napięcie jest obrotomierz, lub inne urządzenie zasilane tym napięciem)

    Zerknij pod ten LINK, na drugim

    zdjęciu masz dokładnie pokazany tył takiego samego alternatora (dokładnie ten teraz sprawdzałem), jak widzisz tam gdzie masz dwa grube kable ,

    jest to po prostu plus (obok nich jest jeszcze trzeci mały kabel , to jest kontrolka po której alternator się wzbudza :) ), ta mała czarna kostka, jest to kondensator przeciw zakłuceniowy i na końću wreszcie masz wyjście W czyli obrotomierz.

    Dobrzy by było jak by teraz pomógł Ci jakiś elektryk od instalacji, gdzie ten kabel jest prowadzany, nie stety moja wiedza się tu kończy ;(

    Odnośnie napięcia na wyjściu z alternatora, ono będzie stałe nie będzie się zmieniać w stosunku od obrotów alternatora.

    Pozdrawiam Artur
  • Poziom 2  
    Artur !!! Jesteś Wielki !!!!!

    Dzięki serdeczne

    na sobotę zapraszam elektryka i będziemy szukać przerwy lub awarii licznika :)

    Pozdrawiam serdecznie
    Marcin
  • Poziom 11  
    Wybaczcie że odświeżam padlinę ale problem mam podobny i model ciagnika jest podobny, dlatego nie chciałem zakładać nowego tematu.
    Podobnie jak autorowi wyłączył mi się obrotomierz w MF 384S(konstrukcja zbliżona do MF 374S albo 394S) Raz nie ma obrotomierza dwa nie przeskakują motogodziny i trzy przy przekręceniu na zapłon nie świeci się kontrolka od ładowania. LIcznik jest elektroniczny, obrotomierz też. Alternator mam taki jak w tym modelu autora tematu. Chcę to sam zlokalizować bo wiem że dam rade , zobacze jutro czy wszystkie przewody od alternatora są dobrze zamocowane, bo jak nie to nie wiem czy znajdę rozwiązanie pod deską rozdzielczą czy gdzie ?
  • Poziom 39  
    Witam
    W pierwszej kolejności sprawdź czy jest ładowanie.Jeżeli kontrola nie świeci to sprawdź dlaczego.Odłącz przewód od kontrolki przy alternatorze D+ i przyłóż na masę.Jak się zapali kontrolka ,to świadczy o uszkodzeniu regulatora lub przerwie na uzwojeniu wirnika ,krótkich szczotkach,zużytych pierścieniach ślizgowych na wirniku . Gdy nadal kontrolka nie świeci ,może być przerwa na przewodzie lub spalona żarówka.Nie działająca kontrolka powoduje że alternator się nie wzbudzi i nie będzie ładowania.
  • Poziom 11  
    Dziękuję za zainteresowanie moim problemem! Sprawdziłem przewód od kontrolki ładowania i okazało się że był słabo zamocowany i nie przewodził, poprawiłem to i kontrolka się świeci, o dziwo obrotomierz przy zapaleniu ustawia się w pewnym zakresie (5 kresek) i nie reaguje na dodanie gazu. Czyli jakiś postęp jest :) Alternator wygląda na dość młody, pomierzę jutro bo dziś nie miałem czasu bo kupa roboty :(
  • Poziom 39  
    Spokojnie,sprawdź czy gaśnie kontrolka i czy jest ładowanie .Do jutra.
  • Poziom 11  
    Sprawdziłem wszystkie styki idące z alternatora, zmierzyłem napięcia, na wszystkich wyjściach było równe 14,4v, ładowanie w normie max14,2v. Przeczyściłem wszystko i potraktowałem kontakt spreyem i obrotomierz zaczął działać, tylko czasem muszę po zapaleniu przekręcić kluczyk w pozycję off a potem z powrotem zeby obrotomierz zaczął działać bo przycina się przy 0,5tyś obrotów, a jest elektroniczny, to mnie zastanawia.
  • Poziom 39  
    Nie wiem jak wygląda ten obrotomierz .Być może coś w nim nie kontaktuje,może byc zimny lut.