Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Stratus kontrolka ładowania świeci

12 Wrz 2011 15:42 4662 16
  • Poziom 9  
    Witam czytałem dużo na forum na temat święcącej kontrolki ładowania, ale żaden z tematów nie wyjaśnia tego co się dzieje u mnie w aucie , Moje autko to chrysler stratus 2.5 v6, wymieniłem już alternator na nowy i kontrolka dalej świeci , akumulator wymieniony nic nie pomogło , napięcie na przy wyłączonym aucie wynosi 12,5 a po odpaleniu alternator ładuje 13,6 , napięcie nie skacze po dodaniu gazu wychodzi 13,7-13,8 , więc chyba regulator napięcia odpada, dobrze jak by ktos powiedział gdzie się znajduje regulator w tym aucie bo nie mogę go namierzyć, co może być powodem palącej się kontrolki ładowania? dodam jeszcze ze alternator po 5 minutach pracy silnika jest już prawie gorący , nie odpalam juz auta boje się ze alternatorowi coś się stanie.. prosze o jakies porady gdzie szukac , będę wdzięczny za każdą poradę:) mój alternator to denso
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 43  
    Regulator zapewne jest w ecu jak to w usa :). A jak sie robi gorący alternator spróbuj odpalić na 2 baterii.Może ta co masz ma zwarę i alternator wali cały czas na maxa.
  • Poziom 9  
    Akumulator wymieniony włożyłem z drugiego autka , kontrolka dalej świeci.. gdzie dalej szukac?
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Gorący alternator... Tu szukaj. Zamieniony na oryginalny? Napięcia też nie do końca mi się podobają. Zmierz jeszcze z włączonym obciążeniem.
  • Poziom 9  
    na odpalonym z włączonymi światłami ,radiem i nadmuchem na maxa wychodzi 13,5-13,6 na wolnych obrotach..

    Dodano po 1 [godziny] 5 [minuty]:

    wychodzi na to że chyba za niskie ładowanie na odpalonym , powinno chyba wzrosnąć o ile się nie myle. trzeba wyciągać alternator?
  • Poziom 10  
    ten alternator nowy ma średnice koła pasowego takią samą jak stary?sprawdz naciąg paska klinowego może być za lużny i ma mniejsze obroty alternator stąd poślizg i mniejsze napięcie.Jaki ma napinacz?I jeszcze jedna rzecz od kontrolki ładowania na pulpicie powinien być jeden osobny cieńki kabelek sprawdz to czy nie jest obluzowany,przerwany itp bo wtedy będzie się świeciła cały czas bo z tego co podajesz napięcie ładowania masz względne,a jakie miałeś na starym alternatorze?
  • Poziom 10  
    Witam ,regulator napięcia jest w komputerze głównym ten z dwoma dużymi wtykami ,odepnij obie wtyki od komputera i sprawdź jak wyglądają piny w kompie najprawdopodobniej są poutleniane i nie ma przejścia na regulator w innym wypadku niestety musisz wymienić komputer .Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    podstawiłem komputer z drugiego autka lecz , autko po 2 sekundach gasło a na tym chodzi normalnie, sprawdziłem to napięcie na odłączonym aku i przy alternatorze wynosi 13,9-14 więc wydaje się normalne.. już głupieje od tego autka ,jeszcze przy tych zegarach sprawdzę:D
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    cudak1987 napisał:
    sprawdziłem to napięcie na odłączonym aku i przy alternatorze wynosi 13,9-14 więc wydaje się normalne.. już głupieje od tego autka ,jeszcze przy tych zegarach sprawdzę


    Najprostszy sposób na narobienie sobie znacznych kłopotów!
    NIGDY NIE WOLNO ODŁĄCZAĆ AKUMULATORA NA PRACUJĄCYM SILNIKU!!!
    GROZI TO POWAŻNYMI USZKODZENIAMI ELEKTRONIKI AUTA I ALTERNATORA.
  • Poziom 9  
    to była dosłownie sekunda , auto odpala i nic mu nie jest poza tą kontrolką , podłączałem drugi komp i nie odpali pewnie chodzi o immo, hmmm jak sprawdzić ten regulator napięcia?? bo nie mam jak go podmienić sami widzicie. Auto stoi na kanale i nie ruszę się nim nigdzie bo boje się że padnie aku lub alternator.. W tym aucie idzie podobno wszystko przez CAN , mam dwa te alternatory. nie da się jakoś tego immo odłączyć tylko po to by uruchomić na drugim kompie?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To nie wina kompa, daj spokój, naprawić trzeba alternator albo wiązkę w samochodzie. Immo można usunąć, ale sam nie dasz rady. Regulator sprawdza się mierząc napięcia na akumulatorze, bez jego odpinania, można też przyrządem np miernikiem cęgowym zmierzyć prąd ładowania. U Ciebie napięcia są za niskie.
  • Poziom 9  
    a jakie napięcie powinien dawać alternator? w altku chyba do wymiany tylko mostek, bo szczotki wysokie i uzwojenie ok
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Około 14V bez obciążenia. Z obciążeniem takie napięcia jakie masz.
  • Poziom 9  
    Wszystko wyjaśnione, okazało się że problem leżał w okanblowaniu czujnika temperatury akumulatora, wymieniłem przepalone kable i śmiga ja ta lala:D dzieki wszystkim za porady
  • Poziom 10  
    Witam,
    mam podobny problem, tyle że silnik 2,7 V6 Dodge Stratus, ładowanie jak kolega cudak1987 pisał, różnica jest taka, że nie świeci mi kontrolka ładowania.
    Ładowanie jest na poziomie 13,66 przy obciążeniu dmuchawą i światłami, prośbę mam taką, gdzie szukać tego czujnika temperatury akumulatora i czy przy tym silniku występuje? W zeszłym roku wymieniany był aku i żadnych dodatkowych przewodów tam nie widziałem.
    Oczywiście co do napięcia ładowania po regulatorze sprawdzę jak w powyższych postach czy styki nie zaśniedziałe.
    Generalnie szukam usterki przypadkowego gaśnięcia głównie na instalacji LPG. Komputer w samochodzie nie wyrzuca żadnych błędów, podłączany miesiąc temu na 2 godziny wraz z cyklem jazdy miejskiej nic nie wykazał.
    Komputer od LPG ZenithII również nie pokazuje żadnych błędów, wszystkie wykresy czasu wtrysków, inne parametry związane ze spalaniem ksiażkowe.
    Ma ktoś pomysł gdzie szukać?
    Dziekuję i pozdrawiam
  • Poziom 43  
    Czujnik masz w podstawie akumulatora tj. pod nim.Na 2 piny plastikowy.
  • Poziom 10  
    Dziękuję za szybką odpowiedź. Możliwe, że w sobotę się za to zabiorę wtedy podzielę się informacjami.
    A co do drugiej części mojego postu - przypadkowe gaśnięcie, czy ma ktoś jakieś sugestie?
    Zamierzam założyć nowy wątek n/t tej usterki tyle, że nie wiem do końca czy w dziale inst. LPG czy elektromechanika samochodowa.

    Pozdrawiam