Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rover 75 1,8 benzyna nie pali

danek23 12 Wrz 2011 20:08 5448 16
  • #1 12 Wrz 2011 20:08
    danek23
    Poziom 17  

    Do znawców tenatu roverów. Mam takie auto i jest z nim taki ciekawy problem. Tzn autko niby odpali na chwilkę po jakichś 5s gaśnie. Z tego co sprawdziłem to pompa startuje podczas pracy też pompuje ciśnienie ok mierzone iskra jest non stop, natomiast po tych 5 s pracy silnika wystęouje brak wysterowania wtryskiwaczy (masa). Immo raczej wykluczam bo to konstrukcja BMW i jest tam EWS. Skoro autko kręci ma cały czas iskrę i steruje pompą to raczej nie wychodzi na immo. Podejrzenie pada na czujnik wałka rozrządu. Diagnostyka lunchem raz tylko wywaliła błąd czujnika wałka rozrządu, pozatym nic nie wychodzi. Prędkość wału czyta niby ok. Czujnik wałka nie podaje sygnału. Z tego co sprawdzałem zasilnie i masa do czujnik jest brak natomiast impulsów z czujnika do ECU (sprawdzone diodą led. Czujnik jest halotronowy i nie bardzo jest jak zmierzyć rezystancję. Jest trudno osiągalny a jak juz to drogawy. Czy ktoś spotkał sie z czymś takim w takim aucie? Ręce mi szczerze już opadają. Proszę o pomoc.

    0 16
  • Sklep HeluKabel
  • #2 12 Wrz 2011 20:57
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    A odkad halla sprawdza sie omomierzem?

    Oscyloskop w lape i sprawdx zasilanie na halla i jaki daje sygnal. jakie cisnienie paliwa?

    0
  • #3 12 Wrz 2011 21:01
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Muszę Cię zmartwić, wszystko wskazuje na uszkodzony czujnik. Skoro zasilanie i masę masz. Najlepiej, dla pewności, prześwietlić wiązkę na przewodzie sygnałowym czujnik - sterownik.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 12 Wrz 2011 22:06
    panam
    Poziom 29  

    Mało danych samochodu, ale ja by się czepił immo, bo w momencie braku impulsu z wału, stracił by iskrę a nie tylko wtryski. Dopisz dane samochodu, pozdrawiam

    0
  • #5 12 Wrz 2011 22:10
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Ale pali na 5 sekund, to wyklucza immo.

    0
  • #6 12 Wrz 2011 22:21
    panam
    Poziom 29  

    Tak może zachowywać się immo w niektórych samochodach( kod przyjęty po pierwszym razie o po czwili sprawdzany i d...)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ale perzedewszystkim diagnostyka, parametry

    0
  • #7 12 Wrz 2011 22:29
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Kolego, immo po poprawnym przyjęciu kodu, nie ma prawa w żaden sposób unieruchomić pracującego już silnika.

    0
  • #8 12 Wrz 2011 22:48
    panam
    Poziom 29  

    Pracuje i gaśnie. Objaw immo. Dane samochodu i diagnostyka, bez tego nie jestem pewny żadnej mojej sugesti co napiszę

    0
  • #9 12 Wrz 2011 23:24
    danek23
    Poziom 17  

    Diagnostyka lunchem w silniku wywala usterkę sondy (nie istotne przecież) oraz raz wyrzuciło usterkę czujnika wałka rozrządu. Napięcie mierzone na czujniku +12V obecne, masa obecna, sygnałowy z czujnika brak. Sprawdzałem to moze mało profesjonalnie bo diodą LED podczas kręcenia rozrusznikiem, brak jakiego kolwiek sygnału. Po odpięciu czujnika wałka auto zachowuje się identyko, czyli odpali i zgaśnie. W immo zero usterek klucz rozpoznany i zatwierdzony w parametrach, zresztą jak już pisałem w aucie jest na 100% puszka EWS. Na mój rozsądek gdyby immo blokowało, to chyba coś jeszcze oprócz wtrysków. Autko jest z 99r 1,8 benzynka silnik rovera nie hondy. Ciśnienie mierzyłem na listwie i jest oki pompa daje 3 bary. Wygląda tak jakby brak sygnału z czujnika wałka rozrządu powodował, że sterownik blokuje sterowanie wtrysków, by nie uszkodzić silnika. Już sam nie wiem jak to interpretować. Nic nie pozostaje jak jednak podrzucenie czujnika i oblukanie co będzie dalej. Dziwi mnie tylko to, że w benzyniaku wadliwy czujnik wałka rozrządu nie pozwoli na pracę silnikowi.

    0
  • #10 13 Wrz 2011 13:02
    danek23
    Poziom 17  

    No i lipa koledzy czujnik podłożony i dalej silnik nie pracuje. Ewidentny brak sterowania wtryskami (masa z ecu) Kręcąc rozrusznikiem i wkuwająć się próbówką 12V w przewód masowy jednego z wtryskiwaczy zaczyna łapać na jeden cylinder. Teraz tylko pytanie czy faktycznie zostaje tylko immo?
    Troszkę dziwna sprawa, ale chyba wszystko już sprawdzone. Sterownik silnika jest motorolki zaglądałem i w kościach jest suchutko czyściutko niby ok. Czym ogarnąć synchro ECU w tym wynalazku?

    0
  • #11 13 Wrz 2011 22:06
    panam
    Poziom 29  

    danek23 napisał:
    Kręcąc rozrusznikiem i wkuwająć się próbówką 12V w przewód masowy jednego z wtryskiwaczy zaczyna łapać na jeden cylinder
    Kokońca nie zrozumiałem, podpinasz 12 volt na masowy przewód ? Wtryski są sterowane masą z kompa a zasilanie jest stałe po zapłonie , jeżeli immo nie blokuje, albo przekażniki po immo( taka mała puszka)

    0
  • #12 13 Wrz 2011 23:59
    danek23
    Poziom 17  

    Nie. Chodziło mi o to, że sztucznie steruje przy pomocy prubówki dajęc przez nią masę na wtrysk to wówczas wtrysk otwiera i silnik łapie na ten cylinder. Sygnału masy na wtryski brak. Plus stały jest oki. EWS otwierałem ale tam jest tylko przekażnik blokujący rozrusznik. Wtryskami steruje przecież ECU. Wygląda, że albo ECU padło albo jak koledzy wyżej pisali problem leży po stronie immo. Tylko jakim sprzętem zrobię synchro. Sterownik otwierałem i jest w nim motorolka.

    0
  • #13 14 Wrz 2011 09:56
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Raz mialem przypadek zwartej wiazki do blachy osłaniajacej sterownik na scianie grodziowej. Ty masz ster gdzie ? Kolo akumulatora czy na scianie grodziowej?

    0
  • #14 14 Wrz 2011 11:21
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Kolego, EWS nie blokuje tylko rozrusznika. Zobacz czy aby coś się w EWS za bardzo nie grzeje ;)

    0
  • #15 14 Wrz 2011 18:39
    danek23
    Poziom 17  

    Sterownik jest na podszybiu z prawej strony przed filtrem kabinowym tak jak w BMW można by powiedzieć. Otwierałem EWS i nie widać w nim żadnych śladów grzania się. Po włączeniu zapłonu też nie czuć by się grzał. Skończyły mi sie pomysły. Nie mam za bardzo czym ruszyć immo akurat w Roverku (takie auto). Próbować to synchronizować na nowo czy odrazu szukać drugiej puszki EWS i wtedy próbować to sparować?

    0
  • #16 14 Wrz 2011 22:11
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Gdyby trzymało immo nie miałbyś diagnostyki i wywaliłoby błąd. Do sprawdzenia wiązka EWS sterownik.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ale ja i tak obstawiam inny błąd, związany właśnie z czujnikiem obrotów. Zobacz czy masz z niego impulsy, skoro brak, przewód sygnałowy może przywierać do masy albo plusa. Ewentualnie jest przerwa. Innych możliwości nie ma jeśli czujnik jest ok. MUSISZ mieć sygnały z niego. Inaczej nie pojedziesz.

    0
  • #17 16 Wrz 2011 15:24
    danek23
    Poziom 17  

    Wiązkę przedzwoniłem zarówno EWS sterownik jak i czujnik sterownik. Zero zwarć przerw itp. Wygląda że oki. Po rozmowie z człowiekiem, który zajmuje się tak egzotycznymi markami jak Rover, Jaguar podejrzenie padło na uwalony sterownik silnika. Auto trafiło do mnie od mechanika, który wymienił w nim sondę i po tym zabiegu zdechło wcale. Wnioski takie, że może doszło do zwarcia przewodów od sondy i uszkodzenia ECU. Sam nie wiem czy to realne, ale ręce mi opadły. Autko pojechało do ASO. Tak zdecydowała właścicielka. Dziękuje wszystkim za pomoc i sugestie. Ten temat pozostanie tajemnicą. Jeśli się uda coś wywiedzieć jak autko odżyje to napiszę dla info nas wszystkich.

    2