Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Streaming Flash'a oficjalnie na Apple iOS dzięki Adobe Flash Media Server 4.5

danielde 12 Wrz 2011 22:44 3179 8
  • Streaming Flash'a oficjalnie na Apple iOS dzięki Adobe Flash Media Server 4.5
    Powracamy do tematu, który niejednokrotnie poruszaliśmy na naszym forum. Gwoli przypomnienia, na przełomie marca i kwietnia ubiegłego roku Steve Jobs twardo obstawał przy tym, że implementacja języka Flash na platformę iOS z pewnych przyczyn nie jest dobrym posunięciem, a jego zastępcą będzie technologia HTML5. Do dziś jednak sporo wydarzyło się w tej kwestii, między innymi za sprawą dopuszczenia do App Store aplikacji pisanych w Adobe Flash czy mobilnej przeglądarki Skyfire, która na swoich serwerach konwertuje dane w języku Flash na HTML5 i przesyła je na iPhone'a czy iPad'a. Z pewnością ogromna popularność właśnie tej przeglądarki, jak również odtwarzacza VideoQ Flash, przyczyniły się do zmiany decyzji, w wyniku której użytkownicy mobilnej wersji przeglądarki Safari uzyskają oficjalną możliwość wyświetlania zawartości opartej na języku Flash.

    Adobe przygotowało bowiem nową usługę zwaną Flash Media Server 4.5, która korzystając ze wspieranego przez iOS protokołu HLS (HTTP Live Streaming), przesyłać będzie dane przekonwertowane z języka Flash. Zasada działa jest więc bardzo podobna do funkcjonowania wyżej wspomnianej przeglądarki Skyfire i nie będzie obciążać procesora mobilnych urządzeń. Niestety sposób ten w dalszym ciągu nie pozwoli użytkownikom mobilnych urządzeń Apple na uruchomienie gry flashowej.

    Użytkownicy iPhone'ów i iPad'ów muszą jednak poczekać na implementację Adobe Flash Media Server 4.5, który został zaprezentowany w ubiegłym tygodniu na targach IBC w Amsterdamie.

    Źródło:Link

  • #2 12 Wrz 2011 23:19
    rad3ks
    Poziom 9  

    Myślę, że nie chce flasha.

  • #3 13 Wrz 2011 01:47
    szulat
    Poziom 23  

    w tytule wiadomości jest błąd :) pisze że flash jest dostępny a z treści wiadomości wynika że nic się w tej kwestii nie zmieniło

  • #4 13 Wrz 2011 09:34
    oskar777

    Poziom 25  

    Popieram html5. Jednak na razie porównywać html5 do flasha to jak porównanie painta do photoshopa. W tym i w tym narysujesz prostokąt tylko jakim kosztem, ile pracy w to włożysz i co dalej możesz zrobić z tym prostokątem.
    Jak na ironie losu polecają maca dla grafików :>.

  • #5 13 Wrz 2011 09:58
    michal.fita
    Poziom 14  

    oskar777 napisał:
    Popieram html5. Jednak na razie porównywać html5 do flasha to jak porównanie painta do photoshopa. W tym i w tym narysujesz prostokąt tylko jakim kosztem, ile pracy w to włożysz i co dalej możesz zrobić z tym prostokątem.
    Jak na ironie losu polecają maca dla grafików :>.
    W tej materii Jobs wiedział co robi. Flash to syf - gdyby była alternatywa, to bym nie używał. Jak mam otwarte 15 zakładek w FF, z której prawie każda ma coś we flashu, to plugin-container.exe zajmuje mi 500 MB pamięci, 2/3 tego co sam Firefox. I potrafi znienacka wyskoczyć i obciążyć jeden rdzeń na 100%. To chyba lekkie przegięcie pały. Zacząłem używać flash-blocker i mam spokój na razie. Przeszkadza mi tylko fakt, że Google tak mocno korzysta z Flash.

    W brew pozorom, HMTL + JavaScript może bardzo dużo, problem leży w lenistwie. I narzędziach. Generatory wszelkiej maści Flash'y są dużo sprawniej przygotowane niż narzędzia do tej drugiej kombinacji.

  • #6 13 Wrz 2011 10:12
    rad3ks
    Poziom 9  

    Narzędzia narzędziami, ale czy pozwolisz mechanikowi naprawiać twoje auto jedynie młotkiem ?
    Flash będzie żył dopóki ludzie (zleceniodawcy) będą go chcieli. Mało ludzi sobie zdaję sprawę, że to nie do końca jest dobre.

  • #7 13 Wrz 2011 10:35
    Gigantor
    Poziom 18  

    To jasne jak słońce, dlaczego flashowe gry na iOS działać nie mogą. Zyski Appla spadłyby drastycznie, gdyby zamiast ściągać grę za 1.99, lub generator dzwięków odbytniczych za 0.99, wystarczyłoby wejść na odpowiednią stronkę i hulać za darmo. I nie chodzi tu, że przez Flasha wszystko wolno chodzi, że Flash jest zły, chodzi po prostu o koszenie kasy, w którym Apple jest niekwestionowanym liderem.

  • #8 13 Wrz 2011 22:40
    markovip
    Poziom 34  

    Kola wyżej chyba nie słyszał o Installous. :)

  • #9 13 Wrz 2011 23:41
    oskar777

    Poziom 25  

    michal.fita cóż podziękuj swojemu komputerowi, owszem flash potrafi plugin-container zapachać tylko ja mam na chwilę obecną otwarte 58 zakładek gdzie 1/5 to strony, które coś mają wspólnego z flashem, FF zajmuje 600 Mb a plugin-cont koło 144 Mb, mam też otwarty chrome 16 zakładek otwartych w żadnej nie ma flasha i razem wszystkie procesy zajmują mi koło 1.1 Gb.
    Nie ma na to żadnej zasady strony pisane z użyciem js potrafią też skutecznie udupić przeglądarkę.
    Co do narzędzi nie chodzi o lenistwo ale o czas a czas to pieniądz jak pewnie wiesz.
    W kombinowanie to się bawisz jak nie masz co z sobą zrobić.
    Zdaje sobie sprawę, że trzeba się rozwijać tylko nie myśl, że ludzie będą inwestować czas w niepewną jeszcze technologię, w której nie da się wszystkiego zrobić co chce klient.
    Nikogo nie stać na to.

  Szukaj w 5mln produktów