Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
MetalWorkMetalWork
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki prostownik do akumulatora samochodowego kupić

malum 06 Feb 2012 10:22 267383 177
  • #31
    vandaveee
    Level 11  
    Przy zakupie prostownika patrzymy na "skuteczny prąd ładowania". Zazwyczaj prostownik 8A - skut. prąd ład. to ok 5A, 16A - skut. prąd ład. to ok 11A.
    Jeżeli mamy w aucie akumulator 72Ah to nie kupujemy jakiegoś potwora 15 czy 20A! Zapomnieliście o głównej zasadzie eksploatacji akumulatorów. Akumulatory ładujemy prądem ok 10% pojemności akumulatora, czyli np aku 72Ah - prąd ładowania 7.2A. Im mniejszy prąd tym dłużej trwa ładowanie ale jest to zdrowsze dla akumulatora. Większy prąd, wiadomo naładuje szybciej ale akumulator dostaje ostro po du....
  • MetalWorkMetalWork
  • #32
    gutmen66
    Level 9  
    To się zgadza, ale przy tradycyjnym prostowniku, ale przy impulsowym wszystko dzieje się samo.
  • MetalWorkMetalWork
  • #33
    kaputo
    Level 21  
    Dla szukających prostownika automatycznego podam jeszcze jedną alternatywę.

    http://www.tmspecial.pl/prostowniki-c-17_20.html

    Mam z takich SmartCharge. Wygoda i pewność stosowania nie do przecenienia.

    Oczywiście cenowo odbiega od ładowarki za 30 zł. Widziałem taką od środka. Składa się z transformatora, mostka graetz'a, dioda i przekaźnik jeżeli ma zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem akumulatora.
  • #34
    unitra
    Level 15  
    spyra23 wrote:
    Witam
    Podłącze się, mam nadzieje ze nie złamie regulaminu: ))

    Rozglądam sie za prostowniki z funkcja rozruchu, do samochodu osobowego w cenie max 300zł
    Mam nadzieje ze ktoś mi poleci lub odradzi ,po prostu konkretnej rady potrzebuje od kogoś kto se na tym zna.

    Z gory dziękuje za odpowiedz:)

    Mam poważne wątpliwości czy tym odpalisz cokolwiek poza motorynką. Nie nazwałbym tej ładowarki nawet urządzeniem wspomagającym rozruch a co dopiero rozruchowym. Transformator powinien ważyć z kilkanaście kilo a nie jak w tym prostowniku być wielkości pięści. Nie wiem czy wydusisz z niego więcej niż 10A. Do 300zł to kupisz i prostownik i akumulator rozruchowy. Warto zastanowić się nad akumulatorem żelowym nawet małej pojemności. Taki akumulator jako awaryjny rozruch wytrzyma ci ponad 10 lat.
    Co do prostownika to radzę kupić mikroprocesorowy. Widziałem takie coś w lidlu za ok 70zł co wydaje mi się ceną okazyjną nawet jak na allegro.
  • #35
    kaiel
    Level 9  
    Zamówiłem tego YATO 8301 (150zl)
    Dzisiaj powinienem go dostać .Jak wypróbuje to podziele sie wrażeniami.
  • #36
    qusha
    Level 9  
    Ja kupilem ten pierwszy ze zdjecia, polskiej prod, Bodan tylko 120zl na allegro. Produkt wart swojej ceny poniewaz tym prostownikiem szybko naladujesz wiekszosc akumulatorów obecnie stosowanych w motoryzacji. Płynna regulacja i shemat z tabela na obudowie moze kazdemu laikowi pomóc w poprawnym podłączeniu i ładowaniu konkretnej baterii czy to do skutera czy do wozka widłowego . Dodatkowo cicha praca, bezpieczenstwo(wbud. bezp.) małe zuzycie pradu w porównaniu do innych no i waga.
    Jakie wady: delikatne róznice w natezeniu na wyjsciu(mierzyłem miernikiem Kemot) siegajace do1,5A. ale to nie przeszkadza mi wogóle. No i producent pisze ze mmozna ładować 15Amperami a w moim egzemplarzu było max 12. Ale nie posiadam ogromnych aku typu 180AH(ktore trzebaby troche dłuzej ładować) wiec mmnie ten problem nie dotyczy.
  • #37
    wandaltm
    Level 2  
    Witam witam wszystkich o późnej porze.

    Proszę o poradę bo widzę, że większość o allegro się odbija, a linki już nieaktualne.

    Muszę zakupić prostownik/zespół prostowników czy ładowarkę (różnie to nazywają) do ładowania 3 różnych aku ( 12V ) z osobówek, od :
    - Centry Standard 44Ah 360A [ aktualnie 9,9V ]
    - do mojego aku od VW diesla Centra Futura 72Ah i 720A ( model CA722 ), [ aktualnie 12,1V ]
    -poprzez aku orginalny Toyoty ( nie pamiętam parametrów ale jakieś pośrednie w granicy 60h ).
    Wszystkie są bezobsługowe, wyciągnąłem je i stoją w domu już 3 dzień czekają. Robią krótkie trasy ok 10 km po mieście.

    Co potrzebuję ? Nie wiem czy jest różnica w nazwie, ale potrzebuje jakiegoś prostownika który :
    * będzie wskazywał w jakim stopniu naładowania jest aku
    * z pokrętłem A do czasem przyspieszenia ładowania, ale raczej aby go bezpiecznie ładował, raczej małym prądem,
    * spokojnie podepnę na noc i nie muszę czuwać aby go wyłączyć,
    * CENA 150 zł jest ok a do 200 zł dam jakoś radę

    Nie chcę chińszczyzny, mój "stary ruski" dostał nóżek i już nie wrócił do mnie, znalazłem coś w ofercie polskiego producenta Stef Pol ( http://www.stef-pol.civ.pl/index.php?id=oferta ) model :
    * zespoły prostownikowe EST-305 12V/15A , cena ok 150 zł, http://www.stef-pol.civ.pl/produkt.php?idproduktu=30
    * ładowarki automatyczne akumulatorów EST-511 12V/6A cena ok 185 zł http://www.stef-pol.civ.pl/produkt.php?idproduktu=46
    Jaka jest różnica pomiędzy "zespołem prostowników" a "ładowarki automatyczne" czy "impulsowe"

    Oczytałem 3h na elektroda.pl ale nic nie mogłem pod siebie dopasować, poradzie coś, ktoś te w/w modele stosował lub coś innego ( sprawdzonego ) poleci ?

    Dzięki
  • #38
    unitra
    Level 15  
    Chyba jednak nie czytałeś postów powyżej. Wszystko jest opisane. Jesli szukasz bezobsługowego prostownika to tylko mikroprocesorowy z funkcją konserwacji/odsiarczania. Naładuje nawet akumulator 72Ah.
    Prostowniki z podanych linków to dzisiaj archaistyczne konstrukcje a nazwa zespół prostowników to termin z epoki.
    Mikroprocesorowe oparte są na przetwornicach, są lekkie i wydajne prądowo. Automatycznie dobierają prąd i zmniejszają go gdy akumulator jest już naładowany.
    Miejscem produkcji się nie sugeruj bo wszystko teraz robione jest w Chinach nawet jak napisane jest inaczej. Przykładowe ładowarki tego typu opisane są powyżej i w innych podobnych tematach.
  • #39
    gutmen66
    Level 9  
    Kupiłem ten; YATO 6/12V 8A YT-8301.
    Ładowałem akumulator w aucie użytkowanym an krótkich trasach, autko odpalało bez problemowo. Po podłączeniu prostownika ładowanie rozpoczęło się od zapalenia diody wskazującej 70%, po około 4-5 minutach zaświeciła się dioda 90%, dioda full zaświeciła się po 1 godz. 30 min. Prostownik przełączył się w stan czuwania, utrzymując napięcie na AK 13,7-13,9V. Podczas ładowanie napięcie utrzymywało się na poziomie 14,4V. Jestem zadowolony z prostownika i nie żałuję wydanej kasy.
  • #40
    kaiel
    Level 9  
    Mój prostownik Yato yt-8301 działał dwa dni .
    Przestał działać podczas drugiego ładowania, szkoda...
    Dobrze ,że ze zwrotem nie miałem problemu.

    Dodano po 5 [godziny] 4 [minuty]:

    zamówiłem już następną ładowarkę: CEMONT ICHARGER 9.0
    mam nadzieję ,że na tej się nie zawiodę
    firma chyba lepsza, no i trochę droższa
  • #42
    kaiel
    Level 9  
    Na twoim miejscu wybrałbym model wyżej 12/7, ma większy prąd ładowania.
    No chyba że masz mały akumulator albo nie zależy ci na szybkości ładowania.
    Ciekawe w jakiej jest cenie ,czy w zbliżonej do boscha c3 ?
    ma dosyć zwartą budowę więc może się grzać (ale to trzeba sprawdzić samemu).

    Cemont który zakupiłem spisuje się dobrze . Ma wbudowany wiatraczek . Solidną obudowę i grubsze przewody niż Yato , jest zdecydowanie lepiej wykonany no i nadal działa.Prąd ładowania 6A (9 RMS).
    Też jest chiński ;)
  • #43
    gutmen66
    Level 9  
    Mój prostownik Yato yt-8301 spisuje się dobrze, ładowałem kilka akumulatorów i jak narazie jest ok.
  • #44
    yes83
    Level 15  
    Witam ja jestem na kupnie właśnie Bosha C7 i jest problem bo rok czasu mina od postu i ten Prostownik juz nie kosztuje 250zł a 400zł

    Wiec zastanawiam sie nad Black&Decker BDSBC10A lub mocniejszym 20A ale jest juz wycofany ze sprzedaży ten mocniejszy i trudniej dostępny. Prosił bym o opinie po rocznym testowaniu czy sie jakiś nie spartolił :D Podobno elektronika tu siada jak w zasilaczach impulsowych od PC (komputera), nie wiem czy to prawda dlatego proszę o opinie.Gościowi z postów wyżej podobno od kopa za 1 szym razem sie spalił yato 8301 ?Wie ktoś gdzie jest dostępny Bosch C7 bo w hurtowniach nigdzie nie ma a na aledrogo, za drogo bo 400zł
  • #45
    gryzzly
    Level 22  
    Miałem okazję ostatnio naprawiać coś w stylu (wg fotki) BK 120615 - maskakra.
    Prawie zero elektroniki , steruje pierwotne napięcie, a na wtórnym zwykły układ prostowniczy tylko na diodach.
    Nie polecam.
  • #46
    stomat
    Level 35  
    Tak sobie czytam ten wątek i naszła mnie taka refleksja: ładowarki z procesorami z programami odsiarczania, zabezpieczeniami itd. a potem wkładamy akumulator do auta gdzie jest zwykły alternator z regulacją TYLKO napięcia, bez żadnych zabezpieczeń, procesorów i jest dobrze. Jedziemy cały dzień i nie martwimy się czy elektrolit paruje. Przy sporadycznym ładowaniu akumulatora z gniazdka chyba nie ma sensu przesadzać. Zwłaszcza gdy chodzi o stary poczciwy akumulator kwasowy.
  • #47
    yes83
    Level 15  
    Witam dzięki za odp.

    Ja wczoraj zamówiłem Yato-8303 239zł najtaniej na "ale drogo" jutro ma być u mnie w domu. Co do "BK 120615" to juz sam wygląd daje wiele do życzenia i jednak moja ocena wizualna potwierdziła to co kolega "gryzzly" napisał ze to badziew, widać po zdjęciach wewnątrz a jak dla mnie po wykonaniu tez zewnątrz.
    Rozumiem ze kolega o tym mówił
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2025555.html
    https://obrazki.elektroda.pl/6532123200_1346766917.jpg

    Jak przyjdzie ten Yato to dam znać i przetestuje 5 aku, wszystkie kwasowe.
    Jeden w Astrze mam tez na napięciu 11,5 V wiec zacznę od ładowania tego z astry (zanim się zasiarczy) bo pozostałe są naładowane zwykłym prostownikiem z Tesko za 50zł 4amperowym. Yato wybrałem ze względu na możliwość wyboru prądu ładowania jak dobrze pamiętam to prądem 2 lub 6 lub 10 lub 15 amper ja tam sie nie spieszę i nawet 60 amperogodziny aku bym wolał ładować mniejszym prądem 2 amperowym z doświadczenia wiem ze takie wolne ładowanie sprzyja aku a jak jeszcze jest inteligentna elektronika to przynajmniej mi nie przeładuje akumulatora nawet jak zapodam 15Ah

    Dodano po 1 [godziny] 27 [minuty]:

    stomat wrote:
    Tak sobie czytam ten wątek i naszła mnie taka refleksja: ładowarki z procesorami z programami odsiarczania, zabezpieczeniami itd. a potem wkładamy akumulator do auta gdzie jest zwykły alternator z regulacją TYLKO napięcia, bez żadnych zabezpieczeń, procesorów i jest dobrze. Jedziemy cały dzień i nie martwimy się czy elektrolit paruje. Przy sporadycznym ładowaniu akumulatora z gniazdka chyba nie ma sensu przesadzać. Zwłaszcza gdy chodzi o stary poczciwy akumulator kwasowy.


    Co racja to racja większość tych funkcji to czysty marketing, choć zawsze coś prawdy w tym musi być tylko może nie do końca (odsiarczanie)?? no ciekawi mnie to, jeden lub 2 prostowniki miały taką o to funkcje a jak jest na prawdę to wie ten kto kupił i miał zasiarczony aku i go naładował. Jeżeli cele są zasiarczone to nawet na oko widać (najlepiej w aku w obudowie białej bądź przezroczystej) a jak w czarnej to można odkręcić koreczki i latarką przyświecić, (przeważnie jak jest złe ładowanie alternatora to zasiarcza się co 2 cela ) widać to gołym okiem osad taki jak by matowy, elektrolit po prostu jest brunatny ciut.Osobiście mam właśnie takie ze 2 aku ale ten mój prostownik chyba odsiarczania nie ma? Poczytam instrukcje jak przyjdzie to się dowiem, w każdym razie jak by ta funkcja działała to chyba to trwało by co najmniej kilkadziesiąt godzin x3 bo za jednym ładowaniem nie sadze by się tak szybko odsiarczyło, poza tym co z aku bezobsługowym np z zaklejonymi korkami lub jak jeden z moich bez korków (bez możliwości dolania wody destylowanej)większość chyba ma racje ze zamiast jak ja 240zł na porządny prostownik lepiej wydać na nowy aku plus prostownik za 50zł z Tesko np, tylko pilnować by go nie przeładować. Ja kupiłem drogi ale uważam ze dobry (się okaże w praktyce) ale z tego co wiem ma tez funkcje zasilacza do 140W wiec być może nawet radio samochodowe pójdzie na nim jeśli prąd jest stabilny?kompresor do pompowania na 12v itp.Zresztą ja aku nie kupiłem bo podejrzewam ze muszę zainwestować w alternator (ciągle do 3 tyg mi się w astrze aku rozładowuje jak nie jeżdżę) do 11,5 wolta a cele co 2 brunatna to wina chyba za dużego ładowania? jednak mam na stałe zainstalowany miernik i nigdy nie ma powyżej 14,4 chyba ze po 12 godzinnym ładowaniu i jak zapale auto to wtedy chwilowo jest więcej bo nadal ładuję sie aku jak jadę a jest juz w pełni naładowany.Zresztą te brunatne cele to nie wiem czy to zasiarczenie czy coś innego złego(na pewno nie dobrego)jakieś zużycie w każdym razie,z doświadczenia wiem ze taki aku po pełnym na ładowaniu nie ma pełni sił.Ja zużycie aku poznaje np po prądzie ładowania nad ranem po 10/12h ładowania 4 czy 3 amperami jeśli nad ranem ładuje większym prądem niż 1Ah do 3 np to znaczy ze lepiej sie juz nie naładuje i jest juz w od 20 do 40% zużyty.
  • #48
    zdzisiek1979
    Level 38  
    Jak elektrolit jest brunatny to może masy z płyt spłynęły. Weź odpal autko i zmierz na klemach jakie masz napięcie ładowania powinno być miedzy 13.8V a 14.4V włącz światła i popatrz czy napięcie jest stabilne jak faluje spada podnosi się to regulator ładowania w alternatorze.
    Nie prostownik z tesko czy z biedronki tylko zwykły polski `` zespół prostownikowy bezpieczny `` pudełko w nim trafo, cztery diody, amperomierz i dwa bezpieczniki i to wszystko. Mam taka prostotę z przełącznikiem 6V/12V 6A i ładuje ładnie choć szału nie ma a dodam że trafo to jest nawijane przez producenta żadne jakieś firmowe z katalogu.
    Warto też zainwestować w aerometr http://zregeneruj-akumulator.pl/wszystko-o-ak...h/41-akumulatory/115-pomiary-akumulatora.html Jak bawić się to bawić się na całego D:
  • #49
    yes83
    Level 15  
    zdzisiek1979 wrote:

    Warto też zainwestować w aerometr http://zregeneruj-akumulator.pl/wszystko-o-ak...h/41-akumulatory/115-pomiary-akumulatora.html Jak bawić się to bawić się na całego D:

    Dzięki za linka na pewno skorzystam zaraz, a do mierzenia napięcia aku, mam diodowy wskaźnik (najlepszy na rynku chyba z tych diodowych)
    Jaki prostownik do akumulatora samochodowego kupić
    Jest on dostępny na "alledrogo", mam takie 2 sztuki od 2 lat i nie narzekam, aktualnie po prawie 3 tyg nie jeżdżenia autem swoim mam napięcie 11,5v czyli święcące 2 diody zółte jak tylko włączę zapłon i zapale silnik to mam 13,6 święcą mniej więcej 2 lub 3 jak pamiętam 2 zielone 12,5v i 13,6v, a teraz sobie przypomniałem ze po ładowaniu 12 godzinnym (4Ah) ale aku nie odpinałem tylko prostownik podpiąłem pod klemy, to nad ranem świeciła ta ostatnia czerwona dioda czyli 15,3v i jak bym tak długo ładował to bym zniszczył aku.Po odłączeniu prostownika od razu napięcie spadło do 13,6 / 14,3 nie pamiętam jaki jest przedział mili woltowy ale dokładnie wskazuje ten miernik a nie względnie jak te najtańsze.Sprawdzałem kiedyś z multimetrem i jeszcze sprawdzę.Koleś z Czech sprzedaje go sam je produkuje.
    Zresztą dodaje film to sami zobaczcie.(Aku nie ładowany od 3 tyg auto nie jeżdżone)zapalają się 3 diody jak widzę.
  • #52
    gryzzly
    Level 22  
    @yes83
    yes83 wrote:
    Witam dzięki za odp.Ja wczoraj zamówiłem Yato-8303 239zł najtaniej na "ale drogo" jutro ma być u mnie w domu.Co do "BK 120615" to juz sam wyglad daje wiele do życzenia i jednak moja ocena wizualna potwierdziła to co kolega "gryzzly" napisał ze to badziew, widać po zdjęciach wewnątrz a jak dla mnie po wykonaniu tez zewnątrz.
    Rozumiem ze kolega o tym mówił
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2025555.html
    https://obrazki.elektroda.pl/6532123200_1346766917.jpg

    Tak, o tym badziewiu pisałem. Nie polecam.
  • #54
    yes83
    Level 15  
    spyra23 wrote:
    Odnowie nieco temat:)

    Ponowie doradźcie czy warto kupić ten prostownik?

    http://allegro.pl/prostownik-zpb-12v-32a-regulacja-rozruch-polski-i2756693916.html


    Moim skromnym zdaniem już nie warto inwestować w coś tak przestarzałego jak prostownik (zespół prostownikowy) cena taka ze można już za to kupić nowsza konstrukcje np Yato o którym wspominałem z którego jestem bardzo zadowolony.W dodatku zrobiłem recenzje z niego i zamieściłem na elektrodę co umieścili w koszu.
    Brawa dla adminów i weź tu na forum sie poradź i dokształć https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2373355.html

    05 Wrz 2012 15:14
    YATO YT-8303 Obszerny test zaraz po zakupie

    Zespól prostownikowy owszem może i dobiera sobie sam prąd w stosunku do naładowania i rozładowania aku tak jak nowsza konstrukcja elektroniczna, jednak ta nowsza konstrukcja potrafi sama wyłączyć aku po naładowaniu a ta starsza nie, i może przeładować aku, nowsza może tez sprawdzić napięcie na zaciskach i możesz sobie sam dobrać prąd ładowania a wiadomo ze im mniejszy tym lepszy dla aku, ale jak nie obchodzi cie to to i tak możesz dowalić na rozładowany akus 15 amper:) co wiem z doświadczenia ze przy rozładowanym aku stary prostownik niestety ładuje największym prądem przez dłuższą chwile.
  • #55
    spyra23
    Level 10  
    yes83 wrote:
    spyra23 wrote:
    Odnowie nieco temat:)

    Ponowie doradźcie czy warto kupić ten prostownik?

    http://allegro.pl/prostownik-zpb-12v-32a-regulacja-rozruch-polski-i2756693916.html


    Moim skromnym zdaniem już nie warto inwestować w coś tak przestarzałego jak prostownik (zespół prostownikowy) cena taka ze można już za to kupić nowsza konstrukcje np Yato o którym wspominałem z którego jestem bardzo zadowolony.W dodatku zrobiłem recenzje z niego i zamieściłem na elektrodę co umieścili w koszu.
    Brawa dla adminów i weź tu na forum sie poradź i dokształć https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2373355.html

    05 Wrz 2012 15:14
    YATO YT-8303 Obszerny test zaraz po zakupie

    Zespól prostownikowy owszem może i dobiera sobie sam prąd w stosunku do naładowania i rozładowania aku tak jak nowsza konstrukcja elektroniczna, jednak ta nowsza konstrukcja potrafi sama wyłączyć aku po naładowaniu a ta starsza nie, i może przeładować aku, nowsza może tez sprawdzić napięcie na zaciskach i możesz sobie sam dobrać prąd ładowania a wiadomo ze im mniejszy tym lepszy dla aku, ale jak nie obchodzi cie to to i tak możesz dowalić na rozładowany akus 15 amper:) co wiem z doświadczenia ze przy rozładowanym aku stary prostownik niestety ładuje największym prądem przez dłuższą chwile.



    Znajomy miał jakiegoś podobnego yato i po kilku miesiącach, w sumie trzecie ładowanie i poszedł dym z niego, oddał go na gwarancji i mu powiedzieli ze z jego winny bo zwarł plus z minusem, moje pytanie, to gdzie to ma jakieś zabezpieczenie?


    A moim skromnym zdaniem tym yato możesz sobie naładować baterie w zegarku :)
    A tak serio to yato sie nadaje do ładowania małego samochodowego akumulatora, ale to raczej zabawka z niepotrzebnym bajerami , prostownik ma ładować i tyle.
    Gdybym jednak miał wybierać coś z procesorem i innymi pierdołami to wybrałbym prostownik bosch c7

    Ale ja szukam czegoś mocniejszego, potrzebuje prostownika z rozruchem do maszyn (3 traktory i widlaka) szukałem i wybrałem SHERMAN CLASS 430 znajomy mechanik ma taki na swoim warsztacie i bardzo go zachwalał, trochę dołożyłem ale mysle ze bede zadowlony.


    A "zespól prostowników" to moim zdaniem jedne z najlepszych prostowników od wielu lat, mimo ze "przestarzale"
  • #56
    yes83
    Level 15  
    "A moim skromnym zdaniem tym yato możesz sobie naładować baterie w zegarku" ---
    Gdyby tak było to ten prostownik nie kosztował by 240zł to tak w skrócie..

    "Gdybym jednak miał wybierać coś z procesorem i innymi pierdołami to wybrałbym prostownik bosch c7"

    -- Tez zastanawiałem się nad nim ponieważ ładuje napięciem 12/24 a 24V by mi się przydało do Ciężarówki z racji tego ze jestem kierowca zawodowym jednak C4 to małe gówienko i go nie kupiłem z racji przekonania ze się właśnie coś tak małego spali jak twojemu koledze, a kolega nie wiem co tak naprawdę robił? ze go spalił co prawda biegunów jeszcze nie pomyliłem ale przecież ten prostownik ma zabezpieczenie przeciw zwarciowe i biegunowe. (to spore naprawdę mocne urządzenie)

    "Ale ja szukam czegoś mocniejszego, potrzebuje prostownika z rozruchem do maszyn (3 traktory i widlaka) szukałem i wybrałem SHERMAN CLASS 430 znajomy mechanik ma taki na swoim warsztacie i bardzo go zachwalał, trochę dołożyłem ale mysle ze bede zadowlony.
    "
    Co do nowoczesnych prostowników z rozruchem to wybrał bym coś jeszcze innego ale przyznam szczerze ze jak na twoje potrzeby wybrałeś bardzo dobry prostownik.

    " A "zespól prostowników" to moim zdaniem jedne z najlepszych prostowników od wielu lat, mimo ze "przestarzale"
    Ja nic nie mam do zespołów prostownikowych jednak te tańsze potrafią ci przeładować aku jaki i te nowsze zresztą, wada elektronicznych jest to choć może i zaleta ze jak masz już zużyty aku to poznasz go po tym ze ci szybciutko naładuje aku i wył ładowanie. Tyle ze wznowi jak napięcie znów w spadnie. W yato chodzi o napięcie 12,4 z groszem i uznaje aku naładowany jednak to tak w skrócie powiedziane to zaawansowana elektronika i oblicza to sposób bardziej zaawansowany czy jest juz aku naładowany. A twój prostownik (zespól prostownikowy)tak samo szybko naładuje aku jak i mój tyle ze twój przeładuje jak nie wyłączysz.Ja sobie zresztą zużyty aku mogę tym Yato zregenerować( ładować prądem 2Ah)np a ty nie masz takiej możliwości.Ładując najmniejszym prądem widziałem ze mój sam sobie tez dobierał prąd i ładował 0,6Ah.

    Tu jest ciekawy temat http://www.agrofoto.pl/forum/topic/1129-jaki-wybrac-prostownik-z-rozruchem/page__st__20

    I właśnie tam jest opisane to co najważniejsze, czyli ze jak chcesz szybko uruchomić auto czy ciągnik to owszem zrobisz to ale jednocześnie możesz uszkodzić swój akumulator bo ten prąd rozruchowy daje takiego kopa ze może płyty po wykrzywiać w aku jak masz te -20 czy więcej na minusie, z tego powodu właśnie kupiłem tańsza konstrukcje bez prądów rozruchowych, a jak muszę odpalić auto bo mam na 5 do pracy i nie mam czasu na ładowanie np 20 min by pobudzić aku, to mam zapasowy aku i go zmieniam lub podpinam grubymi kablami rozruchowymi i odpalam z tego zapasowego. Wole to niż katować zamarznięty akumulator, tyle ze tu nasuwa się pytanie czym się różni prąd z zapasowego aku od tego co masz z prostownika z rozruchem? Ale może ktoś mądrzejszy co się na tym zna odpowie nam na to pytanie lub trzeba wyczytać gdzieś na forum
  • #57
    jabol107
    Level 9  
    Witam, sory, że odkopuje temat, posiadam cinquecento 700 z 45ah akumulator( centra). Otóż, że jeżdze rzadko samochodem i pokonuje krótkie dystansy to nawet nie ma kiedy się naładować do pełna, więc mam zamiar kupić niżej wymieniony prostownik, co sądzicie o tej firmie, prostownik chce kupić 15a lub większy po to by mieć go już na przyszłośc gdy zmienie samochód na wiekszy. (prostownika wogóle nie posiadam) . Czy kupić prostownik tylko 12v czy 6/12v ?

    Prostownik: HERTZ BATTERIEN POLSKA 6/12V 15A-135ZŁ

    http://allegro.pl/prostownik-6-12v-15a-producent-wysylka-gratis-i2915913853.html

    CZY

    HERTZ BATTERIEN POLSKA 12V 20A-145ZŁ

    http://allegro.pl/prostownik-12v-20a-producent-wysylka-gratis-i2915913825.html
  • #58
    morcin2
    Level 18  
    jabol107 wrote:
    Witam, sory, że odkopuje temat, posiadam cinquecento 700 z 45ah akumulator( centra). Otóż, że jeżdze rzadko samochodem i pokonuje krótkie dystansy to nawet nie ma kiedy się naładować do pełna, więc mam zamiar kupić niżej wymieniony prostownik, co sądzicie o tej firmie, prostownik chce kupić 15a lub większy po to by mieć go już na przyszłośc gdy zmienie samochód na wiekszy. (prostownika wogóle nie posiadam) . Czy kupić prostownik tylko 12v czy 6/12v ?

    Prostownik: HERTZ BATTERIEN POLSKA 6/12V 15A-135ZŁ

    http://allegro.pl/prostownik-6-12v-15a-producent-wysylka-gratis-i2915913853.html

    CZY

    HERTZ BATTERIEN POLSKA 12V 20A-145ZŁ

    http://allegro.pl/prostownik-12v-20a-producent-wysylka-gratis-i2915913825.html


    Spawdż ładowanie ,jaki stary ten akumulator.
  • #59
    jabol107
    Level 9  
    Byłem u mechanika, mechanik sprawdził ładowanie i wszystko w porządku, po prostu małe dystanse nie raz stoi tydzień nieraz dłużej. Akumulator jest 3 letni bezobsługowy. Chce kupić prostownik żeby był, niz pożyczac. I co sadzisz o tych prostownikach.
  • #60
    morcin2
    Level 18  
    jabol107 wrote:
    Byłem u mechanika, mechanik sprawdził ładowanie i wszystko w porządku, po prostu małe dystanse nie raz stoi tydzień nieraz dłużej. Akumulator jest 3 letni bezobsługowy. Chce kupić prostownik żeby był, niz pożyczac. I co sadzisz o tych prostownikach.


    Cóż ci powiedzieć 6V ci sie nie przyda a za chwile może ci sie przydać drugi ma większy prąd ładowania a może ciebie chodzi jakość produktu ,w samochodach z reguły nie ma 6V oba tej samej firmy wgładają pożądnie ale obudowa nie zabardzo
    według mnie normalne prostowniki.