Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprzęgło Skoda Felicja 1,3mpi 1999 hackback nie działa po złożeniu

14 Wrz 2011 08:03 10467 18
  • Poziom 16  
    Od początku. Mechanikiem z wykształcenia ani z zawodu nie jestem. Raczej z ciekawości czasem coś rozbieram.

    Sprzęgło się ślizgało, łapało wysoko, normalnie. Przejechane ok. 30tyś.
    Zdjąłem skrzynię.
    Łożysko było zużyte. Docisk ok, tarcza też niczego sobie. Zmieniłem tarczę i łożysko.

    Wszystko złożyłem do kupy, i tak:
    1. Nie da się wbić biegu.
    2. Jak wbiję bieg na zgaszonym silniku i uruchomię silnik na wciśniętym pedale sprzęgła, auto jakby lekko drgnie, w miarę popuszczania sprzęgła nie reaguje i łapie bardzo dobrze dopiero przy samej górze, jak gdyby wszystko było ok. Wtedy auto na tym biegu normalnie jedzie, nie ślizga się nic.
    3. Bieg idzie wybić.
    4. Podciągnięcie linki nawet na maxa nic nie daje, poza tym, że po wciśnięciu pedału na maxa, coś jakby zaczyna terkotać w skrzyni.

    Tutaj dwa szczegóły.
    1. Tarczę włożyłem "brzuchem" w stronę skrzyni biegów. (tak pasowała idealnie). Ustawiałem ją na oko, na środek i wałek od skrzyni wszedł normalnie, swobodnie.
    Docisk przykręcany jest do koła zamachowego.
    2. Wyjmowałem widełki łożyska oporowego, ponieważ dziwnie (nie wiem, czy tak powinno być) szerokość wew. jest większa niż odległość blaszek w łożysku oporowym i łożysko najnormalniej w świecie na trąbce trochę "lata"
    Sprzęgło Skoda Felicja 1,3mpi 1999 hackback nie działa po złożeniu
    No i trzpieniowane jest tylko z jednej strony.

    Znajomy mechanik podpowiada mi kilka powodów.
    1. Docisk wydawał się w bdb stanie, ale wcale tak nie jest.
    2. Zamieniłem widełki odwrotnie i łożysko nie chodzi tak daleko jak powinno (nie wiem czy tak się da, bo są one lekko profilowane).
    3. W tych autach było kilka rodzajów sprzęgła i kiedyś już mu się zdarzyło zmieniać tarczę na inną (w sklepie gdzie ja kupuję twierdzą, że jest tylko jeden rodzaj).

    Na weekend muszę znów wszystko rozbierać i nie mam pomysłu od czego zacząć...
  • Poziom 34  
    To teraz sobie przelicz czy Ci sie to opłacało. Oddałbyś samochód do mechanika to w ciągu jednego dnia miałbyś wszystko zrobione jak należy. Powiedz mi jak sprawdziłeś tarcze? Jeśli się ślizgała to są dwie możliwości za bardzo naciągnięta linka sprzęgła lub tarcza po prostu się spaliła. Co do linki łatwo można było sprawdzić, natomiast co do spalenia to ona może mieć grubość nowej a i tak będzie złom.
  • Poziom 16  
    Może i miałbym gotowe. Ale chyba nie oto chodzi, by siedzieć do góry dupcią i czekać aż samo się zrobi. Powiedzmy, że lubię, jak potrafię coś zrobić i wiem co i jak. Nawet kosztem kilku dni pracy.
    Cytat:
    Co do linki łatwo można było sprawdzić, natomiast co do spalenia to ona może mieć grubość nowej a i tak będzie złom

    A było dużo proszku przy kole zamachowym, co by świadczyło o zużyciu tarczy. Tylko, że wygląda w miarę ok.

    Bardziej interesuje mnie co jest teraz niż to co było.
  • Poziom 34  
    Wychodzi że sprzęgło nie rozłącza skrzyni. Nie słychać nic przy wciśnięciu pedału sprzęgła? Tak jak pisałem spalona tarcza będzie wyglądać w miarę ok ale będzie spalona i jeśli nie widziałeś nigdy spalonej będziesz miał ciężko rozpoznać taką. W momencie gdy sprzęgło zaczyna się ślizgać to sprawdza się linkę jeśli tu jest wszystko ok to po ściągnięciu skrzyni zakłada się nową tarczę nawet nie oglądając starej bo wiadomo że już przypalona jest.
  • Poziom 34  
    A czyt ja gdzieś napisałem że ma zostać głupkiem. Ja jestem mechanikiem więc naprawiam samochody a nie biorę się np. za pieczenie chleba. Co też mógłbym spokojnie robić w wolnym czasie, ale po co lepiej odpocząć i wypić sobie w spokoju piwko i mieć siłę wykonywać swoją pracę. O ile dobrze pamiętam kolega Motronic ma u siebie ustawiony odpowiedni opis.
  • Moderator Samochody
    cordoba_2004 napisał:
    Tak jest oddaj do mechanika a sam

    A sam zajmij się swoją pracą. Nie każdy musi (nie znaczy że nie może) umieć naprawiać swój samochód. Czasy syrenek i maluchów gdzie co 100km trzeba było doglądać czy się jeszcze nic nie urwało dawno minęły.
  • Poziom 27  
    widać nie dla wszystkich dla mnie i wielu innych nie minęły jak nie podpowiesz ty to nie musisz , rób co chcesz forów w internecie do bólu i wszystko powiedzą, szkoda że przez was elektroda się kończy
  • Moderator Samochody
    Nie dla tych co mają za dużo wolnego czasu i pieniędzy. I nie pije do autora tematu tylko do tego co obraża innych twierdząc że są głupkami jak sami nie naprawiają samochodów.
  • Poziom 16  
    Ehh... Jak zawsze...
    Cytat:
    Ja jestem mechanikiem więc naprawiam samochody a nie biorę się np. za pieczenie chleba.

    W samochodówce uczyli obsługi komputera i przeglądarki internetowej?

    Sprzęgło Skoda Felicja 1,3mpi 1999 hackback nie działa po złożeniu
    Stara tarcza.

    Choć to chyba nic nie ma do rzeczy.


    Założona jest nowa, i nowe łożysko.
    Cytat:
    Nie słychać nic przy wciśnięciu pedału sprzęgła?

    Jak podciągnę linkę bardziej, to przy wciśnięciu sprzęgła coś szybko "tyka" gdzieś przy sprzęgle. Pisałem 1 post, punkt 4.
    Docisk wyglądał ok, mniej więcej tak.
    Sprzęgło Skoda Felicja 1,3mpi 1999 hackback nie działa po złożeniu
    Powtórzę objawy:
    Cytat:

    1. Nie da się wbić biegu.
    2. Jak wbiję bieg na zgaszonym silniku i uruchomię silnik na wciśniętym pedale sprzęgła, auto jakby lekko drgnie, w miarę popuszczania sprzęgła nie reaguje i łapie bardzo dobrze dopiero przy samej górze, jak gdyby wszystko było ok. Wtedy auto na tym biegu normalnie jedzie, nie ślizga się nic.
    3. Bieg idzie wybić.
    4. Podciągnięcie linki nawet na maxa nic nie daje, poza tym, że po wciśnięciu pedału na maxa, coś jakby zaczyna terkotać w skrzyni.
  • Poziom 34  
    A uczyli obsługi komputera. Kolega tutaj najwyżej się troszkę więcej narobi ale pewnie zrobi bo sprawa na pewno nie jest skomplikowana i po wyciągnięciu skrzyni będzie widać wszystko. I to nie będą duże koszta. Jakiś miesiąc czy dwa temu na forum ktoś się pytał czemu mu przestała zapalać laguna po wymianie rozrządu, jak się okazało rozrząd przestawiony pogięło zawory a tu koszt sięga już nawet kilka tysięcy złotych. Tak jak kolega Ociz napisał jeśli masz czas i chęci baw się nic w tym złego. Każdy z nas jeszcze wiele się musi dowiedzieć dlatego właśnie jest to forum mi też nieraz pomogło.
    Wracając do tematu raczej bez wyciągnięcia skrzyni się nie obejdzie. Wszystkie biegi idzie wbić na sucho.
  • Moderator Samochody
    Pęknięta sprężyna talerzowa w docisku daje objaw jednoczesnego ciągnięcia i ślizgania się sprzęgła, a nie zawsze daje się to pęknięcie zauważyć, dlatego zawsze wymienia się kpl sprzęgło
  • Poziom 16  
    Witam. Sprężyna w docisku cała.
    Ponowne zrzucenie skrzyni okazało się błyskawiczne.
    Docisk najprawdopodobniej do wymiany, rano wrzucę fotę, dzisiaj go już nie kupię.
    Ma dość mocno wyślizgane końcówki blaszek słoneczka.
    Pytanie innego typu. Sprzęgło wymieniam tu mniej więcej co 1,5 roku, ~30 000km.
    To moim zdaniem zdecydowanie za często.
    Pytanie o widełki od łożyska. Znalazłem coś takiego w książce:
    Sprzęgło Skoda Felicja 1,3mpi 1999 hackback nie działa po złożeniu
    Moje widełki są z jednej strony płaskie (nie ma żadnego wpustu w dziurki ramion łożyska) a z drugiej jest wspomniany "trzpień" (kołeczek)
    Jak prawidłowo to powinno wyglądać? Może przez to, że te widełki wspierają łożysko przy pracy tylko z jednej strony docisk tak się zużył?
  • Poziom 23  
    zonas napisał:
    Witam. Sprężyna w docisku cała.
    Ponowne zrzucenie skrzyni okazało się błyskawiczne.
    Docisk najprawdopodobniej do wymiany, rano wrzucę fotę, dzisiaj go już nie kupię.
    Ma dość mocno wyślizgane końcówki blaszek słoneczka.
    Pytanie innego typu. Sprzęgło wymieniam tu mniej więcej co 1,5 roku, ~30 000km.
    To moim zdaniem zdecydowanie za często.
    Pytanie o widełki od łożyska. Znalazłem coś takiego w książce:
    Sprzęgło Skoda Felicja 1,3mpi 1999 hackback nie działa po złożeniu
    Moje widełki są z jednej strony płaskie (nie ma żadnego wpustu w dziurki ramion łożyska) a z drugiej jest wspomniany "trzpień" (kołeczek)
    Jak prawidłowo to powinno wyglądać? Może przez to, że te widełki wspierają łożysko przy pracy tylko z jednej strony docisk tak się zużył?

    No za czesto zdecydowanie, ale to moze byc wina Twojego stylu jazdy i nie mowie o paleniu gumy , ostrym startowaniu, ale o wciskaniu sprzegla wtedy gdy nie jest to potrzebne czyli zamiast hamowac silnikiem odruchowo wciskasz pedal - wielu ludzi ma taki zly nawyk .Mam wujka ktory tak jezdzi i nowa Fiesta miala po 30kkm zmieniane sprzeglo.
    Co do brania pedalu ustaw tak zeby bralo mniej wiecej w polowie- moze ustawias zbyt wysoko i ono chodzi juz na lekkim poslizu?
  • Moderator Samochody
    zonas napisał:
    Sprzęgło wymieniam tu mniej więcej co 1,5 roku, ~30 000km.

    Moja Fela nakręciła już prawie 270k i tylko raz miała kompletne sprzęgło zmieniane, a zarówno u m mnie jak i u poprzedniego właściciela lekkiego życia nie miała. Na dodatek to pickup ze sporą (jak na takie maleństwo) ładownością.
  • Poziom 16  
    Docisk.
    Sprzęgło Skoda Felicja 1,3mpi 1999 hackback nie działa po złożeniu

    Po zdjęciu starego łożyska wyglądał dużo lepiej. Teraz, jak popracował troszkę na nowym - tak.
    Za 2h wsadzę nowy i dam znać.
  • Poziom 39  
    Chyba nic z tego nie będzie. Może tarcza nędzna podróba i jest za gruba lub krzywa.
  • Poziom 39  
    No i co z tym sprzęgłem, działa ?
  • Poziom 16  
    Witam. Gdy przyszło nowe łożysko, dotarło jak na zdjęciu jeszcze bardziej blaszki w docisku.
    Wsadzenie nowego docisku w 100% rozwiązało sprawę. Na przyszłość wiem, żeby wymieniać komplet, a nie sztukować. Jak wziąłem do ręki obydwie tarcze, to nawet była różnica w pierścieniu środkowym (wypuście na wałek) jeżeli chodzi wielkość.
    Więc jak komplet, to cały komplet.
    Nie rozwiązuje to innego problemu. Że za często jest wymieniane.
    Wracając do zdania z książki:
    Sprzęgło Skoda Felicja 1,3mpi 1999 hackback nie działa po złożeniu

    Czy ktoś widział dokładnie te widełki? Z jednej strony jest tak jak w książce wyżej kołek, ale czy powinny coś mieć do blokady łożyska z drugiej strony? W książce jest "występ"...