Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zwiększanie obrotów wraz z obciążeniem urządzeniami elektrycznymi VITARA 1.6 8V

14 Wrz 2011 09:14 2642 5
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mam takie pytanko mianowicie po zapaleniu samochodu (Suzuki Vitara 1.6 8V z 90r) na zimnym silniku obroty oscyluja w okolicach 1700rpm po czym przy nagrzewaniu schodzą aż do około 900rpm przy nagrzanym silniku. Dodam że na zimnym silniku delikatnie falują i tak jakby czasem kulał. Potem następuje taka sytuacja że gdy włączam np pozycyjne, mijania, nawiew- silnik podnosi obroty do około 1200rpm. Natomiast jeżeli włącze same długie światła (wajcha do siebie-mignięcie) nic sie nie dzieje nie podnosi obrotów zostaje na 900rpm. Dziwna spraw gdyż pod ługie podłączone są jeszcze światła dalekosiężne i wtedy alternator ma dużo większe obciążenie i też powinien podnieść obroty. Wszystko co opisałem wcześniej dzieje sie na PB. Gazownik natomiast uznał iż na gazie nie będzie prawidłowo pracował przez to co dzieje sie z PB, założył nowy reduktor bo na starym to wogule gasł jak był zimny i zalewało go gazem ale teraz jak sie rozgrzeje to obroty falują na gazie jeszcze gorzej niż wcześniej. Może ktoś ma jakieś wskazówki co sprawdzić itd, czy to co opisałem na PB to naturalne zjawiska? Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam Grzesiek.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 39  
    Oscylują, to znaczy falują od 900 do 1700? Czy równo około 1700 jest na zimnym silniku?
  • Poziom 9  
    Na zimnym tak koło 1700, natomiast później jak sie zagrzeje to troszke falują tak między 900 a 1200
  • Poziom 39  
    Jeśli to podnoszenie obrotów ma jakiś związek z załączaniem odbiorników prądu to może sprawdź co dzieje się z napięciem na akumulatorze. Być może jest akumulator jest nie najnowszy i rozruch powoduje że musi się doładować, dodatkowe odbiorniki też pobierają prąd, napięcie spada. Możliwe że spadki napięcia mają to wpływ na układ regulacji obrotów. Sprawdź co dzieje się z napięciami na aku.
  • Poziom 9  
    Mam jeszcze jedno pytanie czy za taki stan rzeczy moze być odpowiedzialny egr?
  • Poziom 9  
    Samochód odebrany od mechanika i wygląda to tak. Wymienione świece, przewody WN, filtr powietrza, reduktor gazu. Wyregulowane zawory, ustawiony zapłon,sprawdzony rozrząd, zaślepiony egr. Posprawdzane podciśnienia. Samochód pali od strzału ale niechodzi równo, na ssaniu jeszcze w miarę ale jak zejdzie ze ssania zaczyna delikatnie kuleć na PB i falować na LPG. Jest to troche wkurzające. Zawór wolnych obrotów wydaje sie pracować ok, słychać jak pyka a po odłączeniu silnik zchodzi z obrotów i gaśnie. Już nie mam pomysłów co sprawdzić, mechanik zresztą też. WYdawało by sie że taki prosty silnik a tu taki zonk. Myśle czy nie odłączyć tego zaworu wolnych obrotów i nie ustawić obrotów na przepustnicy bo powoli wymiękam. --Czemu zamknięto mi temat?