Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat 1999 AJM.Silne szarpanie i trzęsienie samochodem.

14 Wrz 2011 13:20 16590 17
  • Poziom 9  
    Tak jak w temacie. Posiadam Passata XI 1999r. silnik AJM 115KM PD. Problem polega na ty, że gdy silnik jest zagrzany do temperatury pracy, czyli 90st, to zaczynają się kłopoty typu trzęsienie całym samochodem podczas przyspieszania na 3, 4 i 5 biegu. Trzęsie tak, że trudno jest jechać.Na wolnych obrotach momentami delikatne falowanie obrotami od 780 do 840 i w tym momencie drżenie karoserii. Wszystkie opisane objawy nie występują na zimnym lub jeszcze nie dogrzanym silniku. Kontrola Vag wykazała w kanale 023 bardzo duże bipy na 4 cylindrze (nawet do 80, raz zobaczyłem nawet 127), błąd 16688- brak zapłonu na 4 cylindrze- błąd sporadyczny oraz w kanale 013 na tym 4- tym duże korekcje 2,99. Sprawdziłem i poprawiłem styki na 4- tym pompowtrysku oraz poprawiłem ustawienie skoku pompowtryskiwacza odkręcając o 180st. Mam wrażenie minimalnej poprawy. Na wagu też minimalna poprawa: 023- nie przekraczają 65 a korekcje w 013 spadły na ok 1,5. Kanał 018 bez zmian. Na pozostałych cylindrach opisane wcześniej parametry w normie. W kanale 018 same zera. Moje pytanie: co się dzieje z autem? Czy wymiana uszczelniaczy na czwartym pompowtryku ma szansę pomóc, czy pozostaje jego wymiana. Czy mogłoby także pomóc poprawienie ustawienia odległości od krawędzi głowicy? Mam także prośbę o dane dotyczące odległości pompowtrysków od krawędzi głowicy bo nie mogę się nigdzie doszukać dla mojego silnika AJM. Może jest jeszcze jakaś inna przyczyna. 1,5 roku temu wymieniana była uszczelka pod głowicą, głowica była planowana i spawana bo miała pęknięcie. Od tej pory było OK ale miałem wrażenie silnik minimalnie stracił na dynamice. Pomyślałem, że tylko mi się wydaje i jeździłem. A teraz taki numer. Dodam jeszcze, że Vag nie pokazuje innych błędów.
    Bardzo proszę o pomoc.

    Dodano po 1 [godziny] 38 [minuty]:

    Czy jest ktoś, kto mi pomoże lub coś doradzi?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 40  
    Takie różnice w bipach kwalifikują PD do wymiany.
  • Poziom 32  
    A dwumasik się nie kłania ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Zamien pompki 3 z 4 i próba i wszystko wyjdzie jak na dłoni.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 9  
    Jeszcze mam wielką prośbę o podanie, jeśli ktoś ma, danych dotyczących odległości pompowtrysków od krawędzi głowicy dla silnika AJM.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    W pierwszej kolejności sprawdź oringi uszczelniające 4 pompowtryskiwacz bo korekcja na 4 garze jest wysoka.
  • Poziom 9  
    jorge83 jesteś pewny że te podane wymiary są odpowiednie dla silnika ajm?
  • Poziom 9  
    Wymieniłem wczoraj uszczelniacze na 4 pompowtrysku i... kosmiczna poprawa. Auto zaczęło równo pracować na biegu jałowym, przestało szarpać trząść karoserią. Korekcje na 4 cylindrze zrobiły się bardzo małe. Pozostały tylko duże bipy na 4 cylindrze, ale na pozostałych trochę wzrosły. dało to efekt taki, że się nieco wyrównały. Podczas jazdy mam wrażenie ż jeszcze lekko zadrży, ale jest to prawie niewyczuwalne. Moje pytanie jest takie: jeżeli wymienię uszczelniacze na pozostałych pompowtryskach to czy te bipy się całkiem wyrównają? A może to pompowtrysk będzie się kończył. Jutro zmierzę jeszcze ciśnienie sprężania w cylindrach i zobaczę co się dzieje. Proszę o radę, co można jeszcze z tym zrobić.
  • Poziom 35  
    Witam

    Podpinam się do tematu Passat AVB 101km automat AG4 01N 2004r. 358000km

    Mam podobne objawy, na wolnych obrotach chodzi jak traktor.
    Korekcja 4 cylindra zaraz po odpaleniu 2,99 ale chodzi normalnie potem spada na 0,80 a po wrzuceniu biegu rośnie i po chwili trzęsie całym autem. Po przegazowaniu wraca do normy. Auto jeździ normalnie zero utraty mocy czy coś w tym rodzaju.

    Podczas jazdy na 4 biegu przy przyspieszaniu w granicach 100km/h wyczuwalne drgania, oraz na luzie przy obrotach 2000-2400 silne drgania silnika,tak było już wcześniej ale stawiałem na sprzęgło hydrokinetyczne.

    Dodatkowo powstały problemy z odpaleniem, auto zapali na chwilę, zgaśnie i potem muszę trochę pokręcić aby zapalił na początku się dusi aż zapali, w lusterku nie widzę żadnych dymków, muszę przejrzeć filtr paliwa bo niedawno go wymieniłem może jakaś nieszczelność.

    Po kupnie auta myślałem że mam walniętą uszczelkę pod głowicą bo bulgotał i znikał płyn, jednak znalazłem nieszczelność na łączeniu rurek, po wymianie oringu płyn przestał znikać, a bulgotanie ustało, choć czasem było słychać jakby delikatnie bulgotał, teraz słychać wyraźnie przy 3000 obr/min jak przelewa się zapowietrzony płyn, chyba padła uszczelka.

    W załączniku logi.

    Normalna praca na luzie:

    Passat 1999 AJM.Silne szarpanie i trzęsienie samochodem.

    Po wbiciu biegu:

    Passat 1999 AJM.Silne szarpanie i trzęsienie samochodem.

    Proszę o jakieś sugestie


    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Na moje oko bulgotanie wskazuje na uszczelkę pod głowicą. Jak się zagrzeje dobrze do 90 st to sprawdź twardość grubego węża cieczy chłodzącej. Jak będzie twardy jak kamień, że nie będzie można go ugiąć to raczej uszczelka. U mnie też tak było. Bulgotał około 3000 rpm.

    Co do logów to przed wymianą oringów na pompowtrysku miałem podobne. Na wolnych obrotach wyglądały całkiem nie źle, ale w teście dynamicznym dawka skakała do 2,99 a bipy na 4 cylindrze do 80. po wymianie duża zmiana na lepsze.

    Przy okazji wymiany uszczelki najprawdopodobniej będą planować głowicę i wyciągać wtryski. Zwróć uwagę żeby przy okazji wymienili uszczelki na wtryskiwaczach. U Ciebie nie ma pompowtrysków.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Przepraszam nie doczytałem jaki masz silnik. U Ciebie są pompowtryski więc zwróć uwagę na to, żeby wymienili uszczelki na pompowtryskach. Oringów jest 4 i jedna uszczelka termiczna. Trzy oringi są na zewnątrz pompowtrysku a jeden mały w środku.
  • Poziom 9  
    Witam a u mnie wręcz na odwrót korekcja maksymalna na 2 garze 2,99 ale właśnie na wolnych obrotach jak go prze gazuję (chyba tylko podczas jazdy) wtrysk zaczyna chodzić prawidłowo- gdy wrzucę na luz i jest na wolnych obrotach 2 gar znowu pokazuje 2,99
    Objaw mam taki że jak jadę to przy 1800 do 2000 obrotów trzęsie silnikiem czasem aż prawa strona całkiem podskakuje Mam tak od nowości (od zakupu) i nie wiem czy to wina wtrysku

    Passat 1999 AJM.Silne szarpanie i trzęsienie samochodem. Passat 1999 AJM.Silne szarpanie i trzęsienie samochodem.
  • Poziom 9  
    Popatrz na moje logi. Wydaje mi się(bo ich chwilowo nie mogę otworzyć), że u mnie wyglądają podobnie. Objawy miałem takie same. Myślę że powinna pomóc wymiana uszczelnień na 2 pompowtrysku. Pamiętaj, że trzeba go równo włożyć i później dobrze ustawić tzn. odległość elektrozaworu od krawędzi głowicy i skok pompowtrysku.
  • Poziom 9  
    no i właśnie ten skok pompo wtrysku nie mam tego zegara suwmiarkę długą już znalazłem a kolega jeszcze napisze drogie te o ringi i na specjalny model trzeba zamawiać czy uniwersalne
  • Poziom 9  
    Za komplet na jedną pompkę (Boscha) zapłaciłem 30 zł w lokalnym sklepie motoryzacyjnym. Wydaje mi się że są uniwersalne bo nikt nie pytał mnie o model passata. Założyłem i jest ok.