Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vag com nie łączy się z silnikiem

14 Wrz 2011 16:59 11124 10
  • Specjalista - kserokopiarki
    Witam, mam taki problem, vag com nie łączy się ze sterownikiem silnika. (ford galaxy 1,9 tdi '98 AFN). Wcześniej to sie udawało, chciaż np. ważne było aby laptop był podłaczony do sieci a nie na baterii. Obecnie łączy się z np. air bagiem, i zegarami, natomiast ze sterownikiem slilnika oraz np z ABS-em wcale. Port com na pewno jest właściwy, latency timer ustawione na minimum, różne próby parametru sart baud nic nie dają. Dodam, że na tym samym fejsie za pomocą innego laptopa łącze się bez problemu. Rzeczony komp to nieszczęsny asus Eee pc 1001. W nim też już trochę grzebałem (ACPI,itd), ale bez rezultatu, prosze o poradę, co jeszcze mogę zmienić/sprawdzić.
    pozdrawiam horse
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista - kserokopiarki
    Napisałem, że za pomocą innego kompa łączę sie bez problemu, a za pomocą asusa, w dwóch autach nie działa, (wcześniej działało).
    pozdrawiam horse
  • Poziom 42  
    Program antywirusowy wyłącz!!!
  • Specjalista - kserokopiarki
    Sprawdziłem, na tym kompie, nie ma żadnych antywirusów. A poza tym, jak napisałem udaje się połączyć z niektórymi modułami (airbag, instruments).
    pozdrawiam horse
  • Poziom 23  
    horse667 napisał:
    Dodam, że na tym samym fejsie za pomocą innego laptopa łącze się bez problemu.


    VagCom jaka wersja?
    A system operacyjny na obydwu laptopach taki sam?
    Interfejs na USB czy na COM?
    Czy sterowniki od FTDI (jeżeli na USB) takie same na obydwu laptopach?
    Ustawienie Latency Time na 1ms wcale nie poprawia działania interfejsu, pokombinuj z 2-6ms.
    A w ogóle to jak piszesz post to podawaj konkrety a nie ogólniki, bo mi szklana kula się gdzieś zapodziała. ;-)
  • Specjalista - kserokopiarki
    Na obu laptopach taki sam system XP SP2, ta sama wersja vag'a 3,11. W obu przypadkach interfejs USB-KKL. Sterowniki FTDI w asusie były zmienione na najnowsze, bez rezultatu. Kombinowane było z czasem opóźnienia w zakresie od 1 do 16 ms.
    P.S. Podpowiedź - asus łączył się z ecu, ale został zainstalowany na nim FiatEcuScan i łączył sie pomyślnie za pomoca tego samego kabelka z Lancią. Krótko po tym wyszło, że nie łaczy się vag'iem, nie wiem czy to zbieg okoliczności. Na drugim laptopie, chodzą oba programy, i mogę diagnozować zarówno vagi jak i grupę fiata. Generalnie dziwi mnie fakt, że nie mogę połączyć się z silnikiem, a z innymi (niektórymi) modułami owszem.
    pozdrawiam horse
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    horse667 napisał:
    Na obu laptopach taki sam system XP SP2, ta sama wersja vag'a 3,11. W obu przypadkach interfejs USB-KKL. Sterowniki FTDI w asusie były zmienione na najnowsze, bez rezultatu.


    A to coś ASUS świruje. Spróbuj ściagnąć VCDS Lite i na nim sprawdź.
    A COMa na ASUSie zmieniałeś?
  • Specjalista - kserokopiarki
    Niestety VDCS Lite, zachowuje się tak samo, tzn z silnikiem nie może nawiazać połączenia, a z centralnym, z zegarami, z airbagiem owszem. Poradźcie coś bo już mi ręce opadają, może któraś aplikacja startowa wprowadza jakieś zamieszanie, ale która? Proszę o sugestie.
    pozdrawiam horse
  • Pomocny post
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    A immo łączy się? Miałem identyczny przypadek z VW 98' immobilizer padł.
    Czyli linia diagnostyczna do spr.
  • Specjalista - kserokopiarki
    Panowie pełny sukces - problem rozwiązany. Powodem było oprogramowania ASUSA SperHybridEngine do oszczędzania energii. Po odinstalowaniu łączy sie koncertowo z wszystkimi modułami, zarówno VAg jak i VDCS. Pozdrawiam wszystkich chcących pomóc.
    pozdrawiam horse