Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania 114c 380 PDE nierówno pracuje po wymianie pompowtrysków

krystiancyco 14 Sep 2011 20:03 8894 18
  • #1
    krystiancyco
    Level 9  
    Witam.
    Posiadam Scanię 114.
    Około 2 tyg temu zaczęła zapalać się lampka EDC.
    Pewnego dnia rano nie chciała zapalić. Długo kręciłem rozrusznikiem i zaczęła łapać i kopcić na czarno ale i tan nie zapalała.
    Dopiero zatrybiła jak psiukałem Plaka. Zaczęła pracować na 4 5 i 6 cylindrze. Pierwsze trzy nie paliły. Wyświetlało błędy 12, 16, 52, 53.
    Wymontowałem pompowtryski, zawiozłem do regeneracji i okazało się, że nie da się zregenerować.
    Kupiłem nowe, zamontowałem i 1 cylinder nie chodzi nadal ale auto już normalnie pali.
    EDC nie wyświetla żadnych błędów.
    Proszę o pomoc, bo już nie mam nerwów na tę ciężarówkę...
  • #2
    Artur2910
    Level 17  
    przyczyn może być wiele
    pytanie ile auto ma przejechane?
    czy wymienione pompowtryski ktoś ustawił na silniku i regulował zawory?
    skąd masz pewność żę nie pali na pierwszy cylinder?
    czym diagnozowałeś, robiłeś równoważenie cylindrów, odchylenie wtrysków?
  • #3
    krystiancyco
    Level 9  
    nie ustawiałem, kolektor wydechowy przy 1 cyl jest zimny i się nie nagrzewa jak reszta. auto ma 700tyś na tachografie a ile naprawdę to bóg wie. Dodam że to wywrotka 8x4. Co muszę zrobić żeby to miało ręce i nogi? bo rzeczywiście nic nie regulowałem.
  • #4
    satsun
    Level 16  
    Sprawdź pompkę paliwa i jakie ciśnienie zasilania? Przy wymianie pompowtrysków wskazane jest sprawdzenie pompki, a często jej wymiana.
    Dobrze odpowietrzone?
    Wypadałoby jechać na diagnostykę i sprawdzić to co mówił kolega, ale zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia.
  • #5
    multihunter
    Level 26  
    ustaw pompowtryski i zawory, znajdź kogoś kto Ci zdiagnozuje problem (taka wizyta na scanii to koszt 200zł) poszukaj dobrze na elektrodzie a znajdziesz jak się ustawia pompowtryski. Pompek się nie odpowietrza!!! i wstrzymaj się z wymiana pompy zasilającej. Jak chodzi na pozostałe 5 cylindrów to ciśnienie nie ma nic z tym wspólnego. Jesli chodzi o błędy to czy były kasowane przed wymianą czy nie ?
    Pzdr
  • #6
    satsun
    Level 16  
    Skoro się nie odpowietrza to może dowiem się jakie jest zastosowanie korka odpowietrzającego w kolektorze paliwowym(z przodu)?
  • #7
    szaman108
    Level 31  
    witam kolego prawdo podobnie masz zapowietrzony pompowtrysk mialem taki przypadek po wymianie filtra podczas serwisu z lenistwa nie odpowietrzyłem do końca pierwszy pompowtrysk złapał powietrze nawet jazda nie pomogła a pierwszy dlatego że silnik jest pochylony i pierwszy cylinder jest najwyższym punktem ciśnienie zasilania 5-6 bara.A co do tych pompek kupowałeś na serwisie czy od jakiegoś prywaciarza?I czy naprawdę nie dało się zregenerować tych twoich uzasadniono Ci dlaczego muszą być wymienione na nowe
  • #8
    krystiancyco
    Level 9  
    odpowietrzałem układ z godzinę czasu, 2 duże Plaki poszły zanim odpaliłem. Pompki nie sprawdzałem ani ciśnienia. Błędy kasowałem sam po wymianie pompowtrysków. Właśnie ją odpaliłem przed chwilą i pięknie zapaliła ale mimo wszystko i tak delikatnie nierówno pracuje. Teraz nie mam jak sprawdzić czy ten 1 chodzi. Jadę zaraz na budowę i sprawdzę jaka będzie moc z ładunkiem. Zawory były regulowane tak jak jest napisane na dekielku. Pompowtryski nie. Dodam że autem od mechanika wczoraj wieczorem przyjechałem 30km. Pompowtryski kupione w hurtowni motoryzacyjnej. Stare zawiozłem do aso Bosh. Znajomy już pompiarz powiedział że ktoś w nich już rzeźbił i źle to zrobił dlatego nie nadają się do regeneracji. Pozdr!
  • #9
    satsun
    Level 16  
    Czas odpowietrzania nie jest równoznaczny z jego efektywnością . Zmierz ciśnienie i napisz jakie jest, pomiar na wolnych i na okolo 1900-2000 rpm. Sprawdź też czy ten pompowtrysk jest na pewno odpowietrzony.
  • #10
    multihunter
    Level 26  
    kolego "satsun" wyjaśnij mi jak odpowietrza się pompowtrysk w scanii
  • #11
    satsun
    Level 16  
    multihunter - tak, masz mnie. Pompowtrysków się nie odpowietrza, odpowietrza się listwę paliwową (kolektor paliwowy). Pompowtryski same się powinny odpowietrzyć, pod warunkiem, że mamy odpowiednie ciśnienie w układzie.
  • #12
    koala5
    Level 14  
    mam pytanie jak scania ma chodzic równo skoro nie zostały wyregulowane pompowtryski
  • #13
    BanTir
    Level 15  
    koala5 wrote:
    mam pytanie jak scania ma chodzic równo skoro nie zostały wyregulowane pompowtryski


    no to chyba trafiłeś w sedno problemu:)

    czasami jak już pompka jest słaba to ciężko jest odpowietrzyć auto szczególnie po wymianie wtrysków, jeżeli teraz Ci chodzi na wszystkie, ale nie równo to wypadało by albo skoczyć na serwis,albo do kogoś kto wie co robi i ma narzędzie, żeby ustawić wtryski

    bez regulacji raczej równo chodzić nie będzie
  • #14
    krystiancyco
    Level 9  
    witam! narazie ganiam tym auten na budowie. dzwonilem na serwis do Lublina aby umowic sie na podlaczenie pod kompa i ewentualna regulacje ale maja 2tyg terminy pozajmowane. Mam znajomego serwisanta ze scani i ma mi to zrobic ktoregos dnia po pracy. jak juz ustawi to napisze jakie beda efekty. pozdrawiam.
  • #15
    karlos85
    Level 16  
    Dobrze by było zmierzyć ciśnienie zasilania..
  • #16
    krystiancyco
    Level 9  
    (długo nie odp z braku czasu) pompki wyregulowane auto chodzi jak należy tzn chodziło... zaczął się wyświetlać błąd 13 i auto jest zamulone, turbo na wyświetlaczu dmucha max 2 bary a było 2.7 bara. Kierowca zjarał sprzęgło... może to mieć jakiś związek że został zanieczyszczony czujnik obrotów wału? Błąd zaczęło wyświetlać dopiero po uszkodzeniu sprzęgła, wcześniej wszystko było ok. Zmarnuje mnie to auto...
  • #17
    koala5
    Level 14  
    wyjmij czujnik i zobacz to nie jest trudne
  • #18
    saron22
    Trucks specialist
    oczywiscie ze awaria sprzegla moze miec zwiazek z tym bledem. Blad mowi o niezgodnosci sygnalow pomiedzy dwoma czujnikami: czujnikiem obrotow walu korbowego oraz czujnikiem obrotow walka rozrzadu. Sterownik celowo ogranicza moc silnika do czasu az usterka nie zostanie usunieta. Jak bedziesz wyciagal skrzynie do do wymiany sprzegla to przy okazji odkrec kolo zamachowe i sprawdz czujnik.
  • #19
    krystiancyco
    Level 9  
    dzięki za informacje. jutro zabieram się do wymiany sprzęgła. Wyczyszczę ten czujnik i zobaczę co się będzie działo.Będę pisał po naprawie czy coś się zmieniło. pozdr.