
Temat trochę mało związany z elektroniką, ale w przyszłości maszynka ma napędzać jakiś mały generatorek tzw. amerykanka.
Silniczek został zaprojektowany w Inventorze, później rozrysowany w AutoCadzie a na końcu stworzony w rzeczywistości.
Maszyna parowa jest zbudowana ze stali narzędziowej, jedynie korby wału zostały wycięte ze stali ST i blacha przenosząca położenie wałka ustalającego na tłoczek rozrządu jest ze stopu aluminium.
Części do maszyny zostały wykonane różnymi technikami: toczone wałki, podstawa wycięta na laserze, otwory wiercone wiertarka stołową i ręczna robota kątówka, gwintownikami i multiszlifierką.
Największym problemem był wał gdyż nie może on mieć bicia ze względu na umieszczenie na nim zębatek stożkowych(przekładnia kątowa). Wał został zbudowany z 3 krążków stalowych.
Wałki trzymające korby są skręcone w poprzek i dla pewności sklejone, oś wału w celu zachowania centrycznosci została założona jako jedna całość, a po skręceniu wycięte niepotrzebne odcinki.
Połowicznie udało się uzyskać zamierzony efekt, gdyż prawa strona wału ma lekkie bicie (ale akurat nie będzie ona do niczego używana).
W młodszej siostrze maszyny wał był robiony na wcisk 0.1mm ale nie zdało to egzaminu gdyż wał miał bicie ok.1mm.
Silnik nie ma większych oporów i zatarć. Wał zaczyna kręcić się po dmuchnięciu w otwór zasilający. Myślę więc, że po nasmarowaniu nie będzie żadnych problemów z rozruchem.
Jedynym problemem jest dość toporna blaszka przenosząca informacje o położeniu wału na tłoczek rozrządu... bardzo mi się nie podoba.;/
Może ktoś a jakiś pomysł na jej zastąpienie na tym etapie pracy?
Maszynka jest tworzona w wolnym czasie (1,5 roku)
Na końcu krótki filmik:)














Proszę poprawić błędy. Regulamin:
3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.
[DJpopak;)]
Cool? Ranking DIY