Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323FBA 94r. - silnik gaśnie po wyłączeniu świateł mijania.

14 Wrz 2011 23:46 3741 14
  • Poziom 28  
    Witam. Mam problem z autem, mianowicie gdy silnik jest rozgrzany (na zimnym ten objaw nie występuję) i wyłączę świata mijania, silnik mi gaśnie. Gdy przerzucę na światła postojowe z mijania to nie gaśnie. Gdy odpalę na wyłączonych światłach mijania to chodzi tak jak należy nawet kilka minut, ale wystarczy, że włączę na sekundę światła i znów wyłączę a silnik traci obroty i gaśnie w ciągu 2sekund maksymalnie. Zupełnie nie wiem od czego zacząć, nigdy nie miałem takiego przypadku z samochodem.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Od napięcia ładowania! Nie sugeruj się kontrolka ładowania , zmierz ładowanie na klemach akumulatora , a następnie na PLUSIE alternatora!
  • Poziom 28  
    Pierwsza myśl też taka była, ale to nie powinno działać odwrotnie? Gdybym podał napięcie na światła mijania to bym zrozumiał, że gaśnie silnik, bo jest większy pobór prądu na akumulatorze. Dziś rano zauważyłem dodatkowy objaw: włączyłem nawiew na trzeci poziom, wyłączyłem światła. Silnik pracował dalej, natomiast gdy tylko wyłączyłem nawiew, silnik padł, czyli wg mnie silnik gaśnie w zależności od obciążenia akumulatora. Gdzieś czytałem, że to może być zabrudzona nagrzewnica i silnik krokowy. Czy to może być prawda?
  • Poziom 43  
    Masa na karoserię słaba/urwana.
  • Poziom 28  
    Gdzie jej szukać? Jest jakieś szczególne miejsce?
  • Poziom 43  
    Najlepiej daj ~8 mm2 z akumulatora z minusowej klemy na czystą śrubę nadwozia.
  • Poziom 28  
    Bezpośrednio z masy aku do karoserii? Dziękuję za radę, ale moja wścibska natura każe mi zapytać jak ma się słaba masa z aku do tego, że po odłączeniu obciążeniu silnik gaśnie?
  • Poziom 43  
    Tak bezpośrednio do karoserii.Masa karoserii często jest połączona osobnym przewodem i auto bedzie kręciło rozrusznikiem zapalało ale przy zmianie obciażenia instalacji moga świrowac przekaźniki.Wszystko ode mnie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Co "tak"? Pytanie wymaga raczej bardziej rozbudowanej wypowiedzi.
    I grubymi nićmi ta masa szyta, bo gdyby były z nią problemy, to jakim cudem kręciłby rozrusznik. A o problemach z odpalaniem nie ma ani słowa. I faktycznie, jak ma się "słaba masa" do gaśnięcia samochodu po WYŁĄCZENIU świateł?
  • Poziom 28  
    Rozrusznik pracuje harmonijnie, silnik odpala prawidłowo.
  • Moderator Samochody
    Tam rozrusznik to na i baterii z zegarka zakręci, nie ma co go porównywać bo Bosch-owskich pożeraczy prądu.
    Ktoś nieodpowiedni grzebał w instalacji i coś napsocił, ale co to nikt na odległość nie zgadnie.
  • Poziom 28  
    Gadałem z gościem który jest naprawdę ogarnięty jeśli chodzi o elektrykę samochodową i podzielił on zdanie Kolegi andrzej20001 w sprawie urwanej masy. Dokładnie to samo mi powiedział dodając, że po podłączeniu masy bezpośrednio z aku do karoserii upewnie się, że to była przyczyna i wtedy mam szukać urwanej masy na wszystkich rubach w kaście.
  • Poziom 42  
    Gdybyś dobrze czytał posty , to po wykonaniu pomiaru zasugerowanego w moim poście , już nie miałbyś kłopotu!
  • Poziom 28  
    Podpiąłem masę bezpośrednio do kasty, efektu brak. Nigdy nie sprawdzałem działania alternatora, wklejam fotki konkretnie od 323F, czy możesz mi emeryt napisać jak i co do czego podczepić żeby sprawdzić alternator? Wykonałem także pomiary akumulatora na wył i wł silniku, na włączonym na aku jest równe 14V, natomiast na wyłączonym 12,1V.
    Mazda 323FBA 94r. - silnik gaśnie po wyłączeniu świateł mijania.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Dodatkowo , jakie jest napięcie na tej ŚRUBIE /chyba 10 -ka/ na alternatorze w czasie pracy silnika. Napięcie akumulatora w stanie spoczynku / po zgaszeniu silnika / mniejsze o 0,5V niż prawidłowe. Podmień / pożycz/ inny akumulator!