Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centrala elnix i firma Elekronix - ostrzeżenie

chaos 15 Wrz 2011 13:04 3729 10
  • #1 15 Wrz 2011 13:04
    chaos

    Poziom 12  

    Witam

    Niestety wybrałem sobie centralę tej firmy. To był błąd. Cały czas mam z tą centralą problemy. Serwisanci do których dzwonie mają tylko jedno rozwiązanie upgrade softu i całkowity reset wszystkich ustawień.
    Pięknie. Ustawienia trzeba odtwarzać RĘCZNIE!!! bo oczywiście żeby wszystko było dobrze nie można ich wgrać z pliku, z reszta w pliku i tak nie zapisuje wszystkich ustawień.

    Objawy są takie :
    *telefony dzwonią same - podnosisz słuchawką a tu cisza.
    *centrala potrafi się zawiesić i NIE PRZYJMOWAĆ żadnego połączenia miejskiego
    *Zawiesza się jeden z telefonów wewnętrznych
    Oczywiście te różne przypadki zdążają się losowo. Odpowiedz serwisu jest zawsze ta sama - reset i wpisanie wszystkiego od początku. Wpisanie wszystkich parametrów do obsługi centrali 4/16 + disa, zapowiedzi adresy ip i inne zajmuje sporo czasu, szczególnie jeżeli trzeba to robić w godzinach funkcjonowania firmy, która pozostaje odcięta od telefonów - czas się wtedy dłuży.

    Kolejna sprawa to nagrywanie rozmów - dobrze że się po roku dowiedziałem że centrala współpracuje tylko z wybranymi katami CF. W instrukcji nie było o tym ani słowa a przez nie kompatybilną kartę miałem problemy z centralą nawet kilka razy dziennie.

    Dzisiaj już nerwy mi puściły i postanowiłem to opisać.

    Kupiłem od nich bramkę GSM - od 3 dni bramka zawiesza się (nie można ani się dodzwonić ani wyjść "na miasto" dzwonie do nich aby zapytać co może być przyczyną takiej sytuacji. Usłyszałem tylko że oni mi nic nie pomogą bo to nie ich produkt - podkreślam że bramkę kupiłem w elektronix.

    No i jeszcze zapomniałem dodać że ich centrale ŹLE współpracują z telefonami Panasonic bo w/g informacji serwisanta telefony tej firmy nie spełniają polskich norm telekomunikacyjnych.

    Przestrzegam wszystkich przed zakupem central elnix firmy Elektronix


    Jak dla mnie to straszny bubel te centrale

    0 10
  • #2 15 Wrz 2011 16:22
    office66
    Poziom 14  

    Szanowny Panie chaos.

    Wynika z tego , ze ma Pan wielki chaos z centralą i jest pytanie czy serwis mógł przejrzeć tą centrale aby móc stwierdzić co się stało? Od prawidłowej pracy central wiele zależy nawet uziemienie.
    Przez rok Pan się męczy bez sprawdzenia przez serwis centralki tylko od razu na forum! Można i tak !
    Teraz to nie tylko wina Putina ale i Elektronixa. Zawsze ktoś musi być winny.
    Odnośnie kart Compact Flash to w instrukcji nie da się opisać wszystkich kart jak producenci co trzy miesiące wprowadzają nowe ich wersje i powstają nowe firmy produkujące Compact Flash.

    Jeżeli bramka GSM Satela wraz z centralą sie zawiesza to rzeczywiście musi być jakiś chaos !!

    Odnośnie bramki GSM to warto zgłosić się do SATELA w Gdańsku, ewentualnie przesłać ja do Elektronixa , sprawdzą !

    Radzę zgłosić się do serwisu - pomogą !

    0
  • #3 15 Wrz 2011 16:23
    suncez
    Poziom 15  

    Parę lat temu pomagałem obłaskawić w małej centralce Elnix współpracę z domofonem, przy okazji instalator opisywał inne z nią problemy. Najczęstszym rozwiązaniem było upgrade. W tamtym przypadku, z domofonem, producent chyba zbyt wiele oczekiwał od swego produktu, jak się okazało wymagana funkcjonalność nie działała poprawnie. W końcu jakoś to ruszyło.

    Pewnie upgrade coś poprawi, ale nie nastawiałbym się, że pierwsze.

    0
  • #4 15 Wrz 2011 17:01
    office66
    Poziom 14  

    I jeszcze jedno Panie Chaos !

    Z serwisu firmy już wiem, ze czas flash zgodnie z polską norma jest 100 - 550 ms.
    A bywają telefony Panasonica o czasach 60ms czy 800 ms. W centralach Elektronixa, można ten czas ustawić od 40 - do 1000 ms. i Panasonic działają bez problemu.
    Odnośnie kart Compact FLASH to większość działa (nawet No Name) z tym, ze trzeba pamiętać o zastosowaniu FAT 32.
    Co do upgrade należy stosować się do poleceń firmy . czyli wykonywać to parami - instalować nowy soft na komputer i odpowiedni loader do centralki - proste !
    Stary program na PC może nie obsługiwać nowych funkcji w centralce !

    0
  • #5 15 Wrz 2011 19:04
    chaos

    Poziom 12  

    Super wysłać do was. Jak sobie wyobrażacie w firmie prace bez centrali telefonicznej. Czy jak by wam zabrali centrale telefoniczną to mogli byście normalnie funkcjonować. Nie sądzę. Chętnie bym do was wysłał ten sprzęt ale czy zaproponowaliście jakąś centralę zastępczą. Nie.

    Problemy powstają losowo. Jak dzwonie to odpowiedź serwisu jest zawsze jednakowa. Aktualizacja oprogramowania i wpisywanie wszystkiego ręcznie bo w wyeksportowanym pliku mogą być błędy, żeby wszystko chodziło trzeba na piechotę. W tym roku robiłem już to z 10 razy. A restet centrali aby zadziałała robie 2 razy w tygodniu. Czy to nie zirytuje.

    Teraz poprawiliście tą sprawę z panasonic'em ale wcześniej jedno z pierwszych pytań serwisu było " a jakiej marki ma pan telefony", panasonic. A jak panasonic to mogą się dziać różne cuda z centralą bo przecież panasoniki są niezgodne z normą komunikacji

    Dzisiaj z tą bramką. Dzwonie żeby się zapytać co może z nią być nie tak. I co słyszę. Że my to tylko dystrybutorzy i nic nie potrafimy poradzić, proszę w instrukcji znaleźć adres satela i ją tam odesłać. No ludzie. Jasne że tak jest najprościej, ale firma musi pracować a nie odciąć się od świata na parę dni - może tydzień, zanim bramka wykona okrąg z Augustowa do Gdańska przez serwis i z powrotem. Może wystarczy ją zresetować, Może coś się przepełnia -smsy czy co. Trudno będę obserwował, porozmawiam z kimś z satela.

    Szkoda że tak traktujecie klientów, pomyślcie nad sprzętem zastępczym bo wysłać to nie problem ale co dalej - odpocząc od telefonów gdzie dziennie wykonywanych jest kilkaset połączeń?

    0
  • #6 15 Wrz 2011 19:47
    oscar2000
    Poziom 33  

    Przestrzegać nas nie musisz my o tym wiemy doskonale ... ;) szkoda tylko ,że człowiek musi się tyle nad tym na użerać . :(

    0
  • #7 16 Wrz 2011 09:02
    prointegro
    Poziom 12  

    Z reguły problemy z systemem informatycznym jaki by on nie był (tutaj centrala telefoniczna), jago rozbudową, integracją czy też wsparciem jest pochodną przeznaczonego budżetu...

    1
  • #8 21 Wrz 2011 13:43
    chaos

    Poziom 12  

    Witam
    Jeszcze jedno "ciekawe" zachowanie centrali. Jeżeli klient rozłączy się nie wysłuchując całej zapowiedzi DISA to centrala i tak zablokuje linie, puszczając całą zapowiedz a następnie wykona głuchy telefon do numeru wewnętrznego ustawionego jako numer na który ma się połączyć w przypadku nie wybrania nic z menu (sekretariat).
    Może ktoś wie czy da się to jakoś przeskoczyć.

    Dopiero dzisiaj to odkryłem ale głuche telefony nękały nas od dawna.

    0
  • #9 21 Wrz 2011 13:57
    macmm
    Poziom 24  

    To niestety standardowa przypadłość wielu central. Nie posiadają detektora sygnału zajętości na liniach analogowych. Wówczas nic nie poradzisz. Bez detektora centrala nie wie czy ktoś tam jeszcze jest i słucha zapowiedzi czy też nie, i wykonuje scenariusz połączenia aż do końca

    0
  • #10 17 Lis 2011 16:02
    Telnw
    Poziom 17  

    A które z centralek polskich i Panasonica mają zainstalowane detektory na LM analogowych?

    0
  • #11 17 Lis 2011 20:07
    22053
    Użytkownik usunął konto