Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BMW E36 1.8i niskie obroty na zimnym

Prit 15 Sep 2011 21:21 5482 14
  • #1
    Prit
    Level 12  
    witam mam problem z moją BMW E36 1.8i 83kw. Problem tkwi w obrotach po odpaleniu na zimnym obroty maja gdzieś około 600-800 tak jak by nie miał ssania i go telepie z czasem rozgrzewania są się normują i tak nie falują i ciężko mu ruszyć ksztusi się i nie wiem w czym tki problem gdzieś wyczytałem ze to może być czujnik temperatury?
  • #2
    zgolwasy91
    Level 15  
    Tak to może być czujnik temp. cieczy chłodzącej podłącz pod komputer może coś wyjdzie jak nie diagnostyka na piechotę.
  • #3
    kacpermiki
    Level 17  
    Masz może podgrzewacz płynu chłodzącego?? Miałem przypadek w e46 że falowały obroty od tego ustrojstwa.
  • #4
    andrzej20001
    Level 43  
    Zacznij od wyczyszczenia przepustnicy w środku i sprawdź wąż gumowy miedzy przepływką i przepustnicą.
  • #5
    Prit
    Level 12  
    No przepustnica trochę zaniedbana brudna w środku a czym czyścić przepływkę? Próbowałem odłączyć przepływkę to tak silnikiem telepało ze szok ale obroty w miarę ok tzn nie falowały jakoś strasznie tylko silnik telepał. A co do czujnika temp. cieczy to nawet ciężko wypiąć wtedy ECU by dostawał sygnał ze temp cieczy ma -40c tak?
  • #6
    andrzej20001
    Level 43  
    Czyść przepustnicę. Preparat Carb Clean można też WD40,szmatka i jedziesz.
  • #7
    Prit
    Level 12  
    A ten preparat Carb Clean stosuje się go na włączonym silniku to nie zaszkodzi mu bo to parę razy trzeba go wpuścić tam.

    Dodano po 4 [minuty]:

    A przepływomierz tez można tym preparatem czyścić?
  • #8
    andrzej20001
    Level 43  
    Nic na włączonym silniku! Otwierasz przepustnicę na maxa i szmatka czyścisz próg z nagaru i syfu który blokuje przepływ.Można tez zdemontować cała przepustnice i wymyc w bezynie estrakcyjnej.Delikatnie pryskasz preparatem i wycierasz szmatką do skutku.Przepływomierzy sie raczej nie myje.
  • #9
    Prit
    Level 12  
    Czyli przepływomierza się nie czyści? czy jednak jest taka opcja? a jak sprawdzić czy jest sprawny przepływomierz?
  • #10
    danek23
    Level 18  
    Przepustnica jak brudna to do czyszczenia to na początek. Wskazania czujników tj przepływka, sonda, czujnik temp silnika to raczej już na diagnostykę kompem. Od padniętej sondy zimny też może nadziwiać zwłaszcza w BMW. Sprawdz pod kontem zasysania lewego powietrza, czy wężyki nie dziurawe, sparciałe lub popękane. Krokowy bo takie coś w Twoim silniku jest też nalezało by obejrzeć i umyć, napewno nie zaszkodzi.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    danek23
    Level 18  
    MIałem taki właśnie przypadek w e36 że uwalona sonda na zimnym powodowała dziwną pracę silnika. Też się zdziwiłem bo niby sonda na zimnym nie pracuje ale po jej wymianie wszystko ustąpiło.
  • #13
    Prit
    Level 12  
    Przepustnica wyczyszczona i dalej to samo.udało mi się odpiąć przewód od czujnika temperatury ten 2pinowy i silnik tak samo pracował żadnej reakcji.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    Prit
    Level 12  
    a ile podłączenie do kompa kosztuje?