Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Drukarka HP LJ 1100 czy to piec?

defol 29 Nov 2004 14:49 3019 20
  • #1
    defol
    Level 19  
    Witam
    drukareczka zachowuje się następująco:
    1. Normalnie się załącza, papier leży w podajniku.
    2. Inicjuje pracę i zapala się środkowa dioda-mała zielona.
    3. Przy próbie wydruku strony testowej-trzymam duży przycisk/diodę-drukarka wciąga papier jakieś 5 cm i staje. Przy tym zapalają się wszystkie diody czyli FATAL ERROR. W tym momencie jak przytrzymam duży przycisk/diodę gaśnie mała prawa-pomarańczowa. Czyli palą się podczas trzymania środkowa zielona i duża zielona z lewej. Czy to utrwalanie szlag trafił? Co konkretnie?
    Dziekuję i pozdrawiam
  • #2
    kosmita
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No namieżyłeś dokładnie: padł ci heating element i jeśli chodzi o części orginalne to "dokładniej" nie zamówisz. Hp sprzedaje tylko heating elementy.. kosztuje sto kilkadziesiąt złoty netto... pytasz co konkretnie mogło paść odpowiadam:
    1. sama grzałka
    2. termistor na grzałce
    3. bezpieczniki termiczne w obudowie heating elemrntu

    Teraz ty nam odpowiedz co Ci miernik mówi jak mieżysz te elementy??

    na dobrą sprawe może sie coś dzoać z elektroniką ale moim zdaniem to bardzo mało prawdopodbne
  • #3
    defol
    Level 19  
    Ok, wielkie dzięki. Jutro się odezwę -wszystko pomierzę bo dzisiaj nie zdążę jej rozebrać-mam coś ważniejszego do zrobienia a tym HP zająłem się tak przy okazji. Ale wielkie dzięki.
  • #4
    konradx
    Level 18  
    w częstochowie GERDMADEX oferuje w sprzedarzy całe piece i podróbki heating lement, piec do hp lj1100 kosztuje 150 zł brutto a oryginał 180zł
  • #5
    Kazik
    Printers specialist
    Jak będziesz sprawdzał to obejrzyj druk ECU - czasem pękają luty przy złączach.
  • #6
    defol
    Level 19  
    Rozebrałem i trochę się zdziwiłem bo mało tych elementów w tym piecu. Pod folią "wałka" był metal i listwa natomiast po zdjęciu tego metalu w środku były dwa bezpieczniki termiczne i oba są zwarciem tzn. mają rezystancję bliską 0 Ohm(0,4 Ohm). Czy tak powinny? Na logikę tak. Co mam jeszcze zmierzyć? Bez serwis manual to błądzenie po omacku.
  • #8
    defol
    Level 19  
    Jeszcze jedno. Po wyjęciu całego utrwalania po lewej stronie drukarki jest małe gniazdo a po prawej większe. W tym mniejszym gnieździe z lewej jest 10,5 kOhm a to większe po prawej nie pokazuje nic. Brak jakiejkolwiek reakcji miernika.
  • #9
    kosmita
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Mież na razie samą grzałkę
  • #10
    defol
    Level 19  
    Sorki nie chcę wyjść na kompletnego dyletanta ale grzałka to taka listwa zielona z jednej strony, bardziej wygląda jak sensor do podczerwieni tyle tylko że zielona. Jeśli tak to ma 106,8 Ohma
  • #11
    kosmita
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tak to jest to co grzeje w drukarkach HP... małe wymiary i w związku z tym bardzo szybko uzyskuje właściwą temperature i szybko puszcza pierwszy wydruk ale to BTW.... teraz obmież styki z drugiej strony... to będą styki termistora który jest po drugiej stronie
  • #12
    defol
    Level 19  
    Po drugiej stronie tej listwy są rzeczywiście dwa styki-jak się spojrzy od spodu to łączą się przez jakis dyskretny element i ma to rezystancję 0,382 !uwaga! MEGA Ohma
  • #13
    kosmita
    VIP Meritorious for electroda.pl
    no czyli że tak jak powiedziałem ok 450 kΩ... w takim razie trafiłeś na najwredniejsze do diagnozy uszkodzenie.. takie jakie wychodzi pod temperaturą... najlepiej testuje sie wymieniając na sprawny element.. tak szybko eliminujesz albo grzałke albo elektronike
  • #14
    defol
    Level 19  
    Czyli szlag trafił elektronikę? Bo z tego co Ci napisałem wniosek jest taki że zespół utrwalacza jest ok?
  • #15
    kosmita
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie zespół utrwalacza to dobry jest na miernikach na zimno.. jak chesz podeśle Ci kilka takich grzałek... jak chcesz możesz sie bawć w pomiary jak sie nagrzewa fuser.. (w tej małej wtyczce).. jak zdejmiesz osłone całego fusera to bedziesz miał wygodny dostęp do styków... powinny sie zmieniać tam napiecia od ok 4,5 V w dół (spada rezystancja termistora przy nagrzewaniu) jak nie zmienia się to znaczy że albo grzałka sie nie nagrzewa (co możesz wyczuć) albo termistor nie zmienia rezystancji... moim zdaniem to on tu bruździ.. wymiana heating elementu załatwia zazwyczaj sprawe
  • #16
    defol
    Level 19  
    Rany, to zapowiada się niezła zabawa!
    Heater element to jest to metalowe ustrojstwo pod folią?
  • #17
    kosmita
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dokładnie tak... ja tam mam na podorędziu zawsze dwie nówki... koszt nie tak wielki a z naprawą nie ma kłopotów a tym bardziej z diagnozowaniem.. wkładasz i wiesz.. jak klient sie nie decyduje towszystko z powrotem do pudła, ale za to diagnoza trwa 12 minut.
  • #18
    defol
    Level 19  
    Ok, dzięki. Zobaczę co dalej.
    POZDRAWIAM
  • #19
    wiertacz
    Level 34  
    Jak to jest w końcu z rezystancją grzałki. W instrukcji serwisowej napisane jest, że powinna mieć 30 om +/- 10om ( moja ma 105 om ) a rezystancja czujnika temperatury 440 kom +/- 30 kom ( mój ma 459 kom ).
  • #20
    Awdeg
    Level 26  
    Moim zdaniem to niemusi być wina fusera,jeśli dobrze pamiętam to ta drukarka w ogóle nie pobierze papieru,nawet 5 cm. jeśli fuser nie osiągnie temperatury.Zobacz czyopór 30 Ω tyczy się grzałki na 230V a nie 120V,nie mam serwisówki a tak na nosa oporność ok 100Ω grzałki na 230v jest właściwa.
  • #21
    wiertacz
    Level 34  
    Na razie moja drukarka drukuje normalnie (mam jedynie problemy z drukiem dwustronnym). Pytałem się tylko z ciekawości bo tak było napisane w angielskojęzyczej serwisówce ściągniętej z internetu w postaci pdf-a (nie było tam rozgraniczenia co do oporu grzałki w zależności od napięcia zasilania) Przeglądając to forum spotkałem wartość ok 120 om i dlatego zadałem to pytanie.