Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Filtry dichroniczne jednokolorowe o średnicy około 23 - 25 mm.

gretzky 24 Cze 2005 14:22 10945 61
  • #31
    plik4
    Poziom 26  
    widziałes fitry dichroniczne podaj url'a ja szukam bo chce do edena wsadzic zamias ty takich od PAR'ow.
  • TermoPasty.pl
  • #32
    elektrofil
    Poziom 17  
    w MF-5 eurolite normalnie były kolorowe lustra. teraz w nowej parti która trafiła na rynek są dichro!!!
    świecą zauważalnie jaśniej.
    w tarczach zawsze były dichro.
  • TermoPasty.pl
  • #33
    plik4
    Poziom 26  
    nie prawda mf-1 byly kolorowe lustra a w MF-5 zawsze byly dichro. WIem bo sam mam mf-5 i juz go kilka razy rozbieralem. (z ciekawosci a nie dlatego bo sie zepsul)

    Dodano po 36 [sekundy]:

    aha zapomnialem napisac odpowie mi ktos gdzie kupic dichro ??
  • #34
    elektrofil
    Poziom 17  
    ok. sorki pomyliłem mf z gf. chodziło mi o tarcze gobo/dichro.
    w mf jest róznie. zależy która fabryka. naprawiam średnio kilka tygodniowo i jest różnie w mf-5. widze w jednych lusterka a w innych dichro.
    http://www.steinigke.de/
    tutaj znajdziesz wszystko do wszystkiego. jak coś wybierzesz możemy sprowadzić. daj znać na priv.
    ps. zewnętrzna komisja stwierdziła iż używanie (nie mylić z: spożywanie) przeze mnie dużych ilości IPA nie wpływa na to co widze.
  • #36
    dee jay G
    Poziom 26  
    A propos kolorowych filtrów i malowania szkła farbkami.

    Przeszedłem się kiedyś do zakładu produkującego ozdoby choinkowe i tam taka miła Pani dała mi farbki do malowania bąbek.
    Farbki te są całkowicie przepuszczalne, a kolorów jest całe mnustwo!!!
    Oczywiście te, które dostałem nie były odporne na wysoką temperaturę

    ( urzywałem ich do malowania zewnętrznych lusterek w efektach dyskotekowych i tarczach efektowych w światełkach z żarówką 50W )

    ale... Dowiedziałem się od tej Pani, że firma od której birorą te farby produkuje też takie farby odporne na wysoką temperaturę.

    Jeszcze jedno

    Poszukajcie w necie hut szkła ( artystycznegi itp.), o ile dobrze pamiętam to znalazłem kiedyś hutę, która produkuje kolorowe szkło żaroodporne i to dla detalicznych odbiorców ( pojedyncze zamówienia ). UWAGA wiele z tych hut produkuje szkło kryształowe ale ono się nie nadaje.
  • #37
    Preskaler
    Poziom 37  
    Z całą pewnością takie szkło produkuje huta w Jaśle! Jej asortyment to kwadratowe szybki o wymiarach 25x25cm (ok.). Ja osobiście kupowałem takie w kolorach zielonym, żółto-pomarańczowym i czerwonym. Były jeszcze ciemnoniebieskie. Grubość to ok. 3 mm. Inne żródło takich szkiełek to "ruskie" zestawy do fotografi barwnej ale nie te do korekcji tylko do ustalania korekcji. W takim zestawie były trzy filtry (ok.7x7cm) w kolorach zielonym, cienoniebieskim i czerwonym (o bardzo "ciemnych" barwach. Nazywało się to "SPIEKTROZON 1". Co do lakierów używanych do malowania "bombek choinkowych" to nazywa on się lakier "szerlakowy" - spirytusowy i można go kupić w lepiej zaopatrzonych sklepach papierniczych. Ja kupowałem w kolorach - czerwony (kilka odcieni), żółty, zielony, niebieski i fioletowy. Jest to lakier nie odporny na ciepło. Żaroodpornego nie udało mi się nigdy spotkać w handlu.
  • #38
    tomal4321
    Poziom 16  
    Preskaler czy te szybki są odporne na wysokie temperatury? I ile kosztuje taka szybka?
  • #39
    toadi
    Spec od akustyki
    kiedys byly na allegro takie lakiery odporne na dosc wysokie tem bo przenaczone do malowania zarowek ale dawno tego nie widzialem , ale to nie robi jak sie rozbi na zarowce rzedu 250W to nawet szklane nie bardzo wytrzymuja bo mi sie sypaly tylko ze tarcza z kolorami byla w miejscu najwiekszego skupienia switla jakies 5cm od reflektorka z zarowka
  • #40
    dee jay G
    Poziom 26  
    W ostateczności można zastosować filter termiczny przed tarczą kolorów i wtedy można śmiało zastosować foliowe filtry.

    Wydaje mi się, że bezpośrednim czynnikiem powodującym pękanie kolorowych szybek jest rozszerzalność temperaturowa a ciepło tylko powoduje to rozszeżanie!! Szybka musi być zamocowana do tarczy elastycznie tak aby szkło mogło się naprężać pod wpływem temperatury i oczywiście dobrze chłodzona.

    Przy okazji:
    Testowałem te farbki do malowania bąbek choinkowych przy żarówce 150W / 24V ( tarcza efektowa oddalona od żarówki o jakieś 5cm ) i wiecie że nawet nie było tak źle :) oczywiście wiatrak od kompa, strumień powietrza dmucha na tarczę i wylatuje górą obudowy.
    Postaram się nie długo wystawić tą tarczę na dłuższą próbę i opisze efekty.

    I jeszcze jedno:
    Czy jest ktoś zainteresowany płytką audio z automatyczną regulacją czułości do sterowania efektów świetlnych? ( tania i prosta, tylko co do jednego elementu nie jestem pewien, ale prototyp działa )

    Pozdrawiam.
  • #41
    Preskaler
    Poziom 37  
    Tomal 4321! Sorki za zwłokę ale "byłem wyjechany". Te szybki są odporne na temperaturę tak samo jak zwykłe szkło (przyouszczam) bo to jest barwione, kolorowe szkło. Trzeba je zamocować "elastycznie" i powinno być dobrze. Co do ceny to się nie orientuję, myślę, że telefon do huty w Jaśle wiele by Ci wyjaśnił w tym względzie. Jeśli chodzi o lakier spirytusowy, transparentny to ma dwie wady. Pierwsza to długotrwałe działanie podwyższonej temperatury powoduje zanikanie koloru (blaknięcie tak po ok. 500 godz. pracy przy temp. ok. 60 st.). Druga to słaba wytrzymałość mechaniczna na zadrapania (np.).
  • #42
    chaka
    VIP Zasłużony dla elektroda
    A mi sie zdaje ze caly pic polega na tym ze zwykly filtr puszcza okreslone widmo swiatla a reszte zatrzymuje w sobie zamieniajac czesc energii na cieplo a czesc sciatla odbijajac a filtr dichtro puszcza okreslona barwe odbijajac reszte dzieki czemu nie nagrzewa sie. a gdyby tak filtr foliowy (np folia do bindowania) wlozyc pomiedzy 2 szybki i moco scisnac? Nic sie nie pofaluje a jak sie roztopi to nie powinno wyplynac.
  • #43
    dee jay G
    Poziom 26  
    Chaka
    Co do filtrów dichro to masz rację:
    Jedna barwa zostaje przepuszczona, a reszta odbita z powrotem!
    Myślałem nad włożeniem filtra foliowego między szybki ale wydaje mi się, że nie roztopi się, tylko zwęgli i taki będzie finał, ale warto spróbować.
    Jak znajde chwile czasu to wykonam taki eksperyment i napiszę co się stało ( chyba że ktoś zrobi to wcześniej, chętnie się dowiem jak to działa )
  • #44
    Uszol 1990
    Poziom 29  
    witam
    do
    dee jay G
    jak mozesz to daj te płytki na forum lub meila :)
    pozdrawiam marek :)
  • #45
    Uszol 1990
    Poziom 29  
    Witam
    ja pomalowałem lustro wkładem z długopisów i jeszcze cos tam dodalem jak kogos interesuję to zamieszczę fotki :)
    pozdrawiam Marek
    moze mi ktoś pomoze uruchomić program silnkrok pod winampa ? widziałem juz plik w .pdf tam jest opis ale nie działa u mnie :( <help>
  • #46
    kamil-91
    Poziom 18  
    Uszol 1990 napisał:
    Witam
    ja pomalowałem lustro wkładem z długopisów i jeszcze cos tam dodalem jak kogos interesuję to zamieszczę fotki :)
    pozdrawiam Marek
    moze mi ktoś pomoze uruchomić program silnkrok pod winampa ? widziałem juz plik w .pdf tam jest opis ale nie działa u mnie :( <help>


    Witam.
    Dosyc ciekawy pomysl
    A co do silnikkrok
    Jaki posiadasz system??
    Jezeli XP to trzeba odblokowac porty i wtedy powinno dzialac. Sproboj zainstalowac winampa 2.xxx
  • #47
    Uszol 1990
    Poziom 29  
    Witam :)
    jak kogoś interesuje jak to wygląda to dam fotki
    windowsa mam XP a porty odblokowałem
    pozdrawiam
    MaReK
  • #48
    guciofilucio
    Poziom 17  
    filtry dichroniczne najlepiej kupic w komisie lub sklepie fotograficznym.Trzeba zapytac o filtry do powiekszalnika.Filtry te mają ogromną zalete nad szkłem barwionym i folio poniewaz nie traci sie przy nich jasnosci swiatła,a kolor jest mimo to bardziej intensywny.
  • #49
    Preskaler
    Poziom 37  
    Do powiększalnika (fotograficznego) stosuje się powszechnie dwa rodzaje filtrów - filtry korekcyjne w trzech kolorach (żółty, purpurowy i pawi) o nasyceniu barw co 5% lub 10% daje to ilość 3x9 lub 3x19. Te filtry nie nadają się do powyższego celu z dwóch (conajmniej) powodów - są niewytrzymałe na temperaturę i mają zbyt mało intensywne kolory.
    Drugi rodzaj filtrów (służą do fotografii addytywnej) to czerwony, zielony i niebieski. Są w dzisiejszych czasach bardzo rzadko stosowane (ja nie widziałem ich na oczy a fotografią zajmuę się od ponad 40 lat a barwną ok. 30) i też nie są dichroiczne choć ich nasycenie jest duże. Jedyne filtry jakie dawniej można było kupić bez problemu to "ruskie" mozaiki do ustalania wstępnego korekcji. Nazywało się to "SPIEKTROZON 1" i zawierały też trzy filtry o kolorach podstawowych z bardzo mocno nasyconymi barwami. Były to filtry szklanne lecz też nie dichroiczne.
  • #51
    Uszol 1990
    Poziom 29  
    Witam
    fajna stronka :)
    ale pytał ktoś o ceny ??
    np. za taki kawełak 15cm x 15cm ?
    pozdrawiem
  • #52
    choodzik
    Poziom 2  
    witam moja dziewczyna potrzbuje informacji na temat działąnia filtrów dichronicznych w szczególności prawa fizyczne na jakich to się opiera

    byłbym wdzięczny bardzo za wszelkie linki opisy itd

    pozdrawiam
  • #53
    Preskaler
    Poziom 37  
    Materiały przeżroczyste w zasadzie wszyskie są takimi filtrami bo nie ma takiego materiału, który przepuszczał by wszystkie długości fal elektromagnetycznych (od radiowych aż po promieniowanie roentgenowskie). Szkło (białe) jest nieprzeżroczyste dla promieniowania nadfioletowego, dopiero tzw szkło kwarcowe przepuszcza to promieniowanie. Prpmienie niepszepuszczane przez taki materiał zwykle pochłaniane są przez niego i zamieniane w ciepło. W filtrach dichroicznych zależy nam na tym, żeby tylko bardzo wąskie pasmo częstotliwości (długości fali) było przep[uszczane a pozostała jego część - odbijana. Zwykle taki filtr to specjalne szkło pokryte bardzo cienką warstwą (np. metalu). Od rodzaju tego materiału i jego grubości zależą własności takiego filtra. Dodatkowo może to szkło być także barwione (w celu zawężenia krzywej przepuszczania). W projektorach najbardziej kłopotliwe jest promieniowanie podczerwone i ono właśnie powinno być odbijane z uwagi na szkodliwe nagrzewanie się filtrów i innych elementów rzutnika.
  • #54
    me_super
    Poziom 29  
    choodzik napisał:
    witam moja dziewczyna potrzbuje informacji na temat działąnia filtrów dichronicznych w szczególności prawa fizyczne na jakich to się opiera

    byłbym wdzięczny bardzo za wszelkie linki opisy itd

    pozdrawiam


    Co to jest filtr dichroiczny to wiadomo: różna transmisja dla różnych długości fali. Transmisję i odbicie od różnych powierzchni można kształtować nakładając powłoki z dielektryków o różnych współczynnikach załamania. I tak, najprostrza powłoka przeciwodbiciowa dla długości fali λ ma grubość λ/4 i współczynnik załamania będący średnią geometryczną wsp. załamania sąsiednich ośrodkow, np. szkła i powietrza. Nakładając różne warstwy o różnych grubościach (tzw. stosy dielektryczne) można osiągnąć różne efekty, np. filtry pasmoprzepuszczalny.
  • #55
    dee jay G
    Poziom 26  
    Czy ktoś się orientuje może, które z flowerów EUROLITE mają lusterka DICHROICZNE? Czy któreś EUROLITE w ogóle mają dichro?
    Chodzą mi po głowie te najtańsze MF1 Color, ale wydaje mi się, że tam są zwykłe malowane lusterka.
  • #56
    sadamek
    Poziom 14  
    W filtrach dichronicznych ważne jest żeby nie byly ustawione prostopadle do wiązki światła, można to zauwarzyć w głowach z mieszaniem CMY tam każda przesłona jest z dwuch elementów ustawionych do siebie pod kątem okolo 140 stopni i to co ma odbić filtr odbija na bok a nie sopwrotem do optyki urządzenia. Filtry te są też wrażliwe na tzw. Hot spoty czyli róznice w nagrzewaniu sie od wiązki światła mniejwiecej 80-90stopniC/cm
  • #57
    dee jay G
    Poziom 26  
    Tylko w urządzeniach z mixowaniem kolorów CMY.
    W pozostałych urządzeniach ze zwykłą tarczą kolorów filtry zawsze są ustawione prostopadle do wiązki światła. Ustawienie filtra pod innym kątem powoduje przepuszczenie już innej barwy światła niż przy ustawieniu prostopadłym.
  • #58
    sadamek
    Poziom 14  
    bo w sumie to ma znaczenie przy mocach powyżej 500W a raczej urządzenia o wyższej mocy nie sa spotykane bez mieszania CMY
  • #59
    dee jay G
    Poziom 26  
    Dokładnie, chociaż np. skanery na 575 nie wszystkie mają miksowanie barw, albo zmieniacze architektoniczne często są wyposażone w zwykłe tarcze, bez miksowania CMY.
  • #60
    bobi22
    Poziom 10  
    Witam!!!!
    Posiadam swiatło <trix> na lustrach wygladajacych na pryzmaty niestety sa potłuczone:(
    Potrzebuje pomocy w kwesti gdzie takie "lustra" mozna kupic (ewentualnie ich cena) i jak fachowo sie one nazywaja.
    Z gory Dzieki i pozdrawiam:)