Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sharan 85kw totalny brak mocy-zamiast TDI jest SDI- Logi, proszę o interpretację

16 Sep 2011 23:49 27640 26
  • Level 10  
    Witam,
    mam problem z Sharanem TDI którego kupiłem parę dni temu 2002 r, 85KW AUY... Przeczytałem wiele na forum... i dalej dupa- brak mocy samego od początku, vag wykazał błąd 17965, wiem że najlepiej zrobić logi ale jak na złość laptop spadł i napier.... Przepływka czysta- chyba nawet nowa, EGR wyczyszczony, zamienialiśmy N75 obok z innym zaworem ( chyba N18 dalej to samo aleeee spieliśmy "na krótko" wężyki obok N75 i wszystko ładnie, pięknie śmiga, moc jest ( więc kierownice w turbo powinny być ok.)- tylko że potem załapał notlauf, następnie wężyki z powrotem do N75 i znów nie ma mocy, kupiłem nowy i dalej to samo... sztanga chodzi płynnie, zaworki i EGR po testach na PPOLSKIM VAG,u- wszystko słychać, przewody sprawdzane pod ciśnieniem-nic nie syczy, jest luz na wirniku od turbo ok 2mm, z tego co pamiętam na Polskim vagu przy porannej jezdzie zauważyłem że EGR na postoju miał 82% a przy jezdzie spadało do 5%, ciśnienie doładowania było niższę o ok. 2000, nie mam już sił... pomóżcie coś bo zastanawiam się czy jutro demontować turbo...:|

    Logi poniżej.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 34  
    Jak masz ewidentny brak mocy od samego początku a nie po osiągnięciu jakiejś tam wartości obrotów silnika podczas przyspieszania i zgaszenie a następnie ponowne uruchomienie silnika niczego nie zmienia w jego dynamice to zostaw na razie turbo na swoim miejscu a postaraj się mimo wszystko zlogować auto bo wygląda mi to raczej na usterkę nie związaną bezpośrednio ze zmienną geometrią turbosprężarki. Najlepiej wykonaj logi dynamiczne grup :
    003 z 011,
    008 z 010,
    001 z 004
    oraz statyczny 010 MB i 011 BS.
  • Moderator of Cars
    Te logi, to ....
    Jedziesz 80 km/h na 3 biegu, odpalasz logowanie i wciskasz gaz w podłogę
  • Level 10  
    Z tego co czytałem to 3 bieg, od 1500 obrotów i pedał gazu w podłogę... to instrukcja kolegi Sztomel z innego forum :|
  • Level 34  
    Dobrze czytałeś. Loguje się od 1500 obrotów.
    Tak jak podejrzewałem, uszkodzony jest czujnik ciśnienia doładowania G71 ale dla pewności sprawdź sobie jeszcze raz wartość w grupie 010 statycznej po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika (jeśli po ponownym uruchomieniu silnika w polu "intake air press. znowu pokaże 2539.8 mbar to wymieniaj czujnik). Poza tym masz do poprawy kąt synchronizacji (grupa 004, ostatnie pole masz wartości oscylujące od 2.2 do 1.7 a powinny być zbliżone do 0.0).
  • Level 10  
    To czyli z turbinką wszystko ok.? kierownice nie są zapieczone? czujnik doładowania jest na plastikowej rurze ssącej? od a3 AGR ten czujnik jest taki sam? kąt synchronizacji- chodzi o początek wtrysku?tak? dlaczego przy "spięciu na krótko" wężyków N75 była moc? po wpięciu nie ma...
  • Level 34  
    Z turbinką jest OK, w silnikach na pompie wtryskowej chodzi o kąt wtrysku a w silnikach na pompowtryskiwaczach chodzi o kąt synchronizacji ale o to jest to co myślisz. Tu masz fotkę z zaznaczonym czujnikiem G71/G72 (jest podwójny bo w jednej obudowie jest również czujnik G72 wskazujący temperaturę powietrza doładowanego) :
    Sharan 85kw totalny brak mocy-zamiast TDI jest SDI- Logi, proszę o interpretację

    W A3 z silnikiem AGR czujnik G71 ma oznaczenie 038 906 051 a w Sharanach z 2002 rocznika modelowego może być albo ten sam albo z końcówką "B" czyli 038 906 051 B ale podmień sobie na próbę.
  • Level 10  
    Sztomel jeteś BOGIEM :)
    Wielkie dzięki za interpretację :)
    W poniedziałek wszystko zobaczę, teraz musiałbym jechać kilkanaście km. -tzn. sharan jest produkcji 2001 a pierwsza rejestracja 2002... dam znać wszystko co i jak, po wszystkim wrzucę jeszcze raz logi :) Jeszcze poszukam jak ustawia się kąt synchronizacji w sharanie...
    Muszę dokładnie ogarnąć te forum co i jak :)
  • Level 10  
    Sztomel wrote:
    Dobrze czytałeś. Loguje się od 1500 obrotów.
    Tak jak podejrzewałem, uszkodzony jest czujnik ciśnienia doładowania G71 ale dla pewności sprawdź sobie jeszcze raz wartość w grupie 010 statycznej po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika (jeśli po ponownym uruchomieniu silnika w polu "intake air press. znowu pokaże 2539.8 mbar to wymieniaj czujnik). Poza tym masz do poprawy kąt synchronizacji (grupa 004, ostatnie pole masz wartości oscylujące od 2.2 do 1.7 a powinny być zbliżone do 0.0).

    A więc- sprawdziłem wartość czujnika ciśnienia doładowania, było po raz kolejny ok. 2530.8 mbar, chciałem kupić czujnik ale w każdym sklepie dopiero na jutro rano. Sztomel czy twoim zdaniem to tylko ta wada? znajomy mówił że zaraz po dopaleniu dymił trochę na biało, to normalny objaw uszkodzonego czujnika? po odłączeniu wtyczki od czujnika i jazdy próbnej kopcił, jeszcze mam spalone 2 świece żarowe... już zamówione
    Jednak od a3 ten czujnik nie pasuje, w sharanie jest literka B na końcu- mniejsza średnica
  • Level 10  
    Wielkie dzięki Sztomel :) miałeś 100% rację :) wymieniłem czujnik i moc wróciła :) nie miałem czasu aby zrobić ponownie logi... kąta synchronizacji jeszcze nie ruszałem bo na dniach będzie wymiana rozrządu.
    Mam jeszcze pytanko- przy naciśnięciu pedału gazu ma takie " chwilowe przymulenie"-jakby się dławił, trwa może z 0.5 sek. -co może być przyczyną? ten kąt synchronizacji?
  • Level 34  
    To przymulenie może być spowodowane najprawdopodobniej drobniutką nieszczelnością na wężykach podciśnienia i dlatego turbo budzi się o te 0,5 s później. Byłoby to widać w logach.
  • Level 10  
    Same konkrety:)

    To jutro zrobię logi tych grup co poprzednio podałeś :)

    Dzisiaj pojechałem w dłuższą trasę ponad 700km, na każdym biegu przy niskich obrotach i lekkim dodawaniu gazu delikatnie szarpało autem... gdy wciskałem gaz mocniej nie było to odczuwalne- czasami odczuwałem jakby miał raz lepszą moc a raz gorszą ... notlaufa nie łapał
  • Level 34  
    Teraz to wygląda mi to na nieszczelność w dolocie pomiędzy turbo a kolektorem ssącym gdyż wartość MAF (actual) w grupie 003 jest nieadekwatnie wysoka w porównaniu do wartości Actual intake press. w grupie 011 czyli do sprawdzenia wszelkie węże, połączenia na szybkozłączki, intercooler itd.
  • Level 10  
    W końcu znalazłem chwile czasu aby sprawdzić nieszczelności... z tego co było widać niby wszystko ok.
    Sztomel jedynie co się poci od otworu z EGR- był czyszczony ale nie jestem pewien czy tam mają iść jakieś nowe uszczelki- przy tym już mnie nie było, to może być przyczyną? w sumie przed tym czyszczeniem takiego problemu nie odczuwałem...
  • Level 34  
    Powinien ktoś zerknąć do komory silnika w Twoim aucie kto wie gdzie i czego szukać by dokładnie wszystko sprawdzić. Ja tego przez internet nie jestem w stanie zrobić. Uszczelka przy EGR jest pomiędzy nim a kolektorem ssącym oraz pomiędzy nim a rurą doprowadzającą doń spaliny z chłodnicy spalin. Czyścili EGR to sprawdź czy dobrze dokręcili i czy czasem nie pękła im ta rura doprowadzająca spaliny i czy nie dmucha spalinami z łączeń przy chłodnicy spalin.
  • Level 2  
    witam mam problem z moim passatem tdi 85kw rok 2000 otóż problem polega na tym,że auto zamula i wyświetla mi bład 17964.P1556 cisnienie doładowania graniczna wartość regulacji nie ośiągnięta co może być przyczyną.Dzieki za info
  • Level 34  
    andrzej801 w Twoim przypadku masz jakiś problem z podciśnieniem lub inną pierdołą. Jak zobaczę o co chodzi to Ci powiem. Twój problem jest banalny i szybko go rozwiążemy.
  • Level 2  
    mam cichą nadzieję,że problem jest banalny :)
  • Level 2  
    sprawdziłem podciśnienie i wszystko wygląda dobrze?pomocy
  • Helpful post
    Level 34  
    Napisałem "jak zobaczę o co chodzi to Ci powiem" ale zapomniałem dopisać, że jak zobaczę logi. Skoro poza błędem niedoładowania innego nie pokazuje a podciśnienia jak piszesz masz połączone prawidłowo i układ jest szczelny (mam nadzieję) to w logach wyjdzie czy masz nieszczelność w dolocie. W celu sprawdzenia szczelności układu podciśnienia wystarczy aktywować Vagiem tryb Basic Settings w grupie 011 i popatrzeć czy sztanga siłownika przy turbo porusza się w górę i dół czy też stoi w dolnym położeniu lub jest wciągana z wyraźnym opóźnieniem. Możesz też sprawdzić (patrząc na sztangę) ile razy wykona ona pełnych skoków góra-dół wchodząc w vagu w 03 Output test podczas testowania elektrozaworu N75. Silnik nie będzie wtedy pracował (zgaśnie sam wcześniej) a podciśnienie skumulowane w akumulatorze podciśnienia wykona pracę sztangi - jeśli nie to układ podciśnień nie jest szczelny. Identycznie możesz popatrzeć podczas gaszenia silnika na siłownik klapy gaszącej przy obudowie zaworu EGR trzy siłownik przytrzyma klapę przez okres 3 sekund czy też wciągnie ją na sekundę lub wcale a wniosek będzie jak wyżej.
  • Level 2  
    problem opanowany!!!okazało się że była nieszczelność na podciśnieniu dzięki za informacje
  • Level 1  
    Witam panowie pozowlę się dołączyć do tematu również mam sharana 2000 1,9 tdi zakupiłem kabel do diagnostyki i komputer pokazuje mi błąd 17965 Autko po wymianie turbo była regenerowana. I po wyżej 120 km/h wlacza sie muł. Jak mozna zrobic te logi o ktorych mowicie aby wrzucic wam do porownania z gory dzieki pozdr
  • Level 10  
    Witam po dłuższej przerwie... ( wyjazd)

    Od jakiegoś czasu ponownie borykam się z notlaufem :( tzn. raz był a raz nie.
    Ostatnio zaczynała szwankować przepływka więc poszła do wymiany na nową Boscha, kilka dni było ok. Potem znów to samo... psiknąłem trochę Isolu do wtyczki od przepływki- 2-3 dni wszystko dobrze potem znów... powyżej 3-3.5 tyś obr. łapie notlaufa. W dniu dzisiejszym zatkałem śrubką wężyk który idzie do EGR-a... notlaufa brak... niżej wstawiam log z zatkanym wężykiem.

    Help, help, help... czy to wina tego EGR-a?

    http://vaglog.rtnet.pl/toma126_76039.html

    Dodano po 4 [minuty]:

    Sztomel wrote:
    Powinien ktoś zerknąć do komory silnika w Twoim aucie kto wie gdzie i czego szukać by dokładnie wszystko sprawdzić. Ja tego przez internet nie jestem w stanie zrobić. Uszczelka przy EGR jest pomiędzy nim a kolektorem ssącym oraz pomiędzy nim a rurą doprowadzającą doń spaliny z chłodnicy spalin. Czyścili EGR to sprawdź czy dobrze dokręcili i czy czasem nie pękła im ta rura doprowadzająca spaliny i czy nie dmucha spalinami z łączeń przy chłodnicy spalin.

    Sprawdzałem i wszystko dokręcone, nigdzie nic nie dmucha...

    Myślę że problem rozwiązany... po prostu auto dostało porządnie w piz...ę przy zaślepionym wężyku od EGR... po wpięciu owego wężyka do EGR wszystko jest już ok. Notlaufa brak.

    Wielki dzięki dla Sztomel-a za pomoc :) Pozdrawiam
  • Level 1  
    Witam czy mogę poprosić o pomoc ford galaxy mk2 2001 1.9tdi problem z mocą przy 3000obrotow wpada w tryb awaryjny sprawdzone przewody pompką podciśnienie trzyma. Turbina sztanga ok wszystko chodz i n75 zamieniany z n 18 i bez zmian czasem bład 17956. Logi zrobione niewiem czy dobrze nie mogę wstawić logów źle rozszerzenie logi udostępniam na fejsie Piotr banczerski proszę o pomoc