Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Poszukuję schematu Regulatora Napięcia 0 - 12V 25A

17 Wrz 2011 14:24 6243 21
  • #1 17 Wrz 2011 14:24
    196339
    Usunięty  
  • #2 17 Wrz 2011 14:32
    1078231
    Usunięty  
  • #3 17 Wrz 2011 14:32
    Zygaqra
    Poziom 34  

    Chyba ten silnik nie jest na napięcie stałe? Gdyby był na stałe to triak odpada.

  • #4 17 Wrz 2011 14:37
    196339
    Usunięty  
  • #5 17 Wrz 2011 14:40
    1078231
    Usunięty  
  • #6 17 Wrz 2011 14:48
    196339
    Usunięty  
  • #8 17 Wrz 2011 14:58
    196339
    Usunięty  
  • #9 17 Wrz 2011 17:11
    Zygaqra
    Poziom 34  

    Jeżeli nie chcesz ciągać za samochodem przyczepy z regulatorem to oporniki są najlepsze, najtańsze i zajmują najmniej miejsca.

  • Pomocny post
    #11 17 Wrz 2011 19:26
    paluszasty
    Poziom 23  

    Ja proponuje NE555 jako generator PWM-u, jak w regulatorze grupowym z tematu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...+grupowy&sid=e019ec8b452265efd13211c4fa2aefdd
    Do tego jakiś driver mosfet, lub 2 tranzystory NPN,PNP a na koniec jakiś mocny mosfet lub IGBT, ale raczej MOSFET z racji mniejszego spadku napięcia, jak ma płynąć prąd rzędu 25A to ja bym dal jakiś na przynajmniej 50A i 250V (zapas ze względu na obecność silnika ->element indukcyjny) np IRFP4332. Tranzystor w obudowie TO247 lub większej. Częstotliwość generatora dobrał bym na nieco większą niż minimalna przy jakiej silnik równo pracuje.

    Dodano po 1 [minuty]:

    PS
    Tranzystor dobrany ze względu głownie na cenę ok 16zł. Ale jak pisałem przynajmniej 50A i 250V oraz obudowa TO247. Mniejsza obudowa może mieć problem z oddaniem dużej ilości ciepła.

    Częstotliwość minimalna żeby straty były najmniejsze.

  • #12 23 Wrz 2011 18:05
    ryszardon
    Poziom 20  

    Witam.Regulacja PWM jest dobre rozwiązanie,tylko jeszcze będziesz musiał walczyć z zakłóceniami radia.Proponuję proste rozwiązanie,tak jak Kol. wyżej za pomocą modułu rezystorów z samochodu i przełącznika np:moduł z Mercedes W124.Pozdrawiam

  • #13 23 Wrz 2011 19:09
    1078231
    Usunięty  
  • #14 23 Wrz 2011 20:32
    kidu22
    Poziom 35  

    Kol. Motronic regulatory polonez regulowały 4A i były na BUZ 11.

  • #15 23 Wrz 2011 20:59
    1078231
    Usunięty  
  • #16 23 Wrz 2011 21:06
    carot
    Poziom 26  

    kidu22 napisał:
    były na BUZ 11.

    Buz 11 wytrzymuje 11A, więc tyle można było pociągnąć z tego regulatora. A w plusie z klimą wiatrak brał 8-9A, więc się zgadza. Zresztą, założyłem dziadkowi taki regler w T-25 i cały czas działa.
    kidu22 napisał:
    regulatory polonez regulowały 4A

    A co to za różnica, czy 4, czy 400? Im większy prąd, tym bardziej radio charczy?

  • #17 23 Wrz 2011 23:35
    196339
    Usunięty  
  • #18 23 Wrz 2011 23:36
    1078231
    Usunięty  
  • #20 23 Wrz 2011 23:40
    1078231
    Usunięty  
  • #21 23 Wrz 2011 23:44
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ale co "jaśniej"? Kilka oporników o różnych wartościach o odpowiedniej mocy i przełączasz się między nimi. Ewentualnie połączone w szereg i przełączasz się między punktami ich łączenia. Rozwiązanie tyle proste, co najmniej ekonomiczne. Jaki problem zrobić wspomniany już PWM? Schematów masa, wystarczy chwilę pogooglać...

  • #22 23 Wrz 2011 23:46
    Mirek Z.
    Moderator

    Zamykam, wystarczy.
    Regulamin - p.3.1.16, p.3.1.17.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson