Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AFN 110KM brak mocy powyżej 3000tys RPM NOTLAUF

17 Wrz 2011 17:55 10420 4
  • Poziom 9  
    Seat Alhambra 1.9 TDI AFN 110 KM 1999r

    Witam, samochód traci moc przy około 3000tys obrotów, odzyskuje ją dopiero po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika. Zawór N75 zamieniłem miejscami z tym od EGR, sprawdziłem przewody od podciśnienia, sztangę turbo- ładnie lekko pracuje, ruch około 2cm, podmieniałem czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym 2 razy ( na używane) nic nie pomogło. Powtarzający się błąd to

    17563 - Manifold Pressure Sensor (G71): Short to B+
    P1155 - 35-00 - -

    i

    17958 - Charge Pressure: Control Deviation
    P1550 - 35-00 - -

    wygląda na czujnik w kolektorze, może trafiłem na dwa uszkodzone??!!

    Nie mam już pomysłów, proszę o pomoc w rozszyfrowaniu logów, jestem w tym zielony. Dołączam je w załączniku.



    Z tego co zauważyłem to turbo przestaje ładować przy około 2000mbar, spada na około 1000mbar i tak już zostaje do ponownego odpalenia.
  • Osprzęt kablowy
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Czujnik ciśnienia doładowania jest u Ciebie sprawny gdyż w sterowniku silnika AFN każde przeładowanie turbo w granicach 2570 mbar powoduje, że nie ogarnia tego czujnik G71 i dodatkowo poza błędem związanym z ciśnieniem doładowania pokazuje również błąd zwarcia tego czujnika - to taki standard.
    Nie wierzę natomiast, że sztanga u Ciebie chodzi prawidłowo bo w logach dynamicznych praktycznie stoi ona w miejscu. Wiele razy miałem tak, że w logach statycznych 011 BS w różnych silnikach TDI sztanga pracowała poprawnie ale już w dynamicznych stała jak wryta. Obydwa błędy przestaną Cię trapić jak zdemontujesz turbosprężarkę i wyczyścisz dokładnie zmienną geometrię oraz przeszlifujesz bieżnię muszli części gorącej z ewentualnych rys powstałych od ruchu po niej krawędzi kierownic spalin.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 9  
    Dziękuje za odpowiedź!

    Po logach stwierdzasz, że jest to turbina, odpada np. opcja uszkodzonych dwóch zaworków N75 ?
    Nie chciałbym jej na darmo wyciągać. Samochód nigdy nie był oszczędzany, jeżdżę raczej dosyć dynamicznie więc dziwi mnie to trochę, że mogło się coś zapiec.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Twierdzę, że to wina przycinającej się zmiennej geometrii w turbosprężarce.
  • Poziom 9  
    Miałeś racje, łopatki były zapieczone, dziękuje za pomoc!!

    Klikam pomógł i zamykam temat.