Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo matiz - utrata ogrzewania po płynie Prestone...

18 Wrz 2011 22:10 10859 44
  • Pomocny post
    #31
    tzok
    Moderator Samochody
    Janusz_Janusz napisał:
    dlaczego właśnie lać w przeciwnym kierunku do obiegu cieczy?
    Dlatego, żeby wypchać ten glut w przeciwną stronę, a nie przeciskać go przez całą nagrzewnicę...
  • #32
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #33
    tzok
    Moderator Samochody
    Wąż idący od termostatu jest wlotem do nagrzewnicy... więcej szczegółów nie podam bo nawet nie widziałem Matiza z otwartą maską.

    Nieszczelności nagrzewnicy nie sposób przeoczyć, chyba że jeździ się na wodzie... nawet przy niewielkiej nieszczelności nagrzewnicy w kabinie jest wyczuwalny bardzo charakterystyczny zapach płynu.
  • #34
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #35
    kkknc
    Poziom 43  
    Zamiast goglować zajrzyj pod maskę. Jak sobie nie radzisz , a tak to wygląda daj to komuś do roboty.
  • #36
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #37
    PCcepuk
    Poziom 19  
    odpowietrzanie nie polega na uruchomieniu silnika z odkreconym korkiem zbiornika wyrównawczego !!!

    wlanie płynu nie zalepilo nagrzewnicy, ewentualnie jej zawor wejsciowy ktory był nie szczelny i podczas wycieku tam własnie przysechł -co i to jest arcy dziwne poniewaz płyny te NIE sa skuteczne w elementach miękkich lub ruchomych...

    sprawdz stan oleju bo napisałes: "Dolałem ponad litr Petrygo Q...i....po przejechaniu kilkudziesięciu km.........poziom płynu powrócił do stanu sprzed dolania..... " to znaczy ze gdzies ucieka dalej
  • #38
    jurekk55
    Poziom 36  
    PCcepuk napisał:
    ewentualnie jej zawor wejsciowy ktory był nie szczelny


    Ponawiam prośbę !!! Proszę mi wskazać miejsce gdzie producent zainstalował element o którym mówisz!
  • #39
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #40
    jurekk55
    Poziom 36  
    Inwestycja sprawny korek ze sprawnym zaworkiem .
    Postaw samochód przednią osią 25-30 wyżej niż tylną (nagrzewnica ze względu na sposób montażu)powinna odpowietrzyć się nawet grawitacyjnie.Zagrzej silnik do kilkakrotnego włączenia się wentylatora,wyłącz silnik pozwól ostygnąć (nie ruszając korka),po ostygnięciu uzupełnij ew. brak.Z "cienkiego"przewodu w zbiorniczku wypływa płyn -im większe obroty tym intensywniej?Brak efektu może wskazywać na problem z pompą wody.
    Masz kolektor wydechowy niemal na wierzchu kilka kropli płynu na gorący i sprawdź czy podobny zapach wyczuwasz wewnątrz przy chłodnym silniku a włączonym nawiewie(gorące powietrze). Ten sam zapach oznacza problem z nagrzewnicą.

    Kawałek ręcznika papierowego wsunięty pod kolektor ssący na wysokości I cylindra ,zagrzać silnik i w gaz przez kilka minut Wyjmiesz mokry papier -wiesz już co zrobić-prawda?

    Co do dostawania się płynu do wnętrza silnika "masło" nie zawsze o tym świadczy.Płyn może dostawać się w gorącą strefę -do cylindra a wtedy o fakcie dowiemy się po specyficznym zapachu spalin.
  • #41
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #43
    PCcepuk
    Poziom 19  
    Napisałes: "Nie mam też charakterystycznego dla wypalonej uszczelki pod głowicą masła przy korku olejowym."


    Masło na korku oleju NIE jest w ZADNYM wypadku wyznacznikiem uszkodzonej uszczelki !!!
    Taka flegma/masło zrobi się w KAŻDYM sprawnym samochodzie, szczególnie w zimie, jezeli samochod jeżdzi na krotkich miejskich odcinkach, ma wlany olej niskiej klasy, itp, itd...

    zaworu szukaj po wezach idacych od silnika do ściany grodziowej, ale nie chce cie załamywac bo pewnikiem będzie w środku pod konsolą
  • #44
    ociz
    Moderator Samochody
    Nie w każdym, któryś Castrol się z wodą nie miesza, ale zaleta to raczej nie jest bo się zbiera na dnie miski i w zimę zamarza.
  • #45
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto