Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Procedura ustawiania zapłonu Audi B4 1.6 ADA

17 Wrz 2011 19:58 5209 13
  • Poziom 15  
    Witam
    Czy zna ktoś procedurę ustawiania zapłonu dla silnika Audi B4 1.6 kod silnika ADA?
    Jest to rzadko spotykany silnik (sterownik Hitachi).
    Na elektrodzie znalazłem tylko to Link, i tu cytat
    Cytat:
    Ponieważ jest to nietypowy silnik i nie ma fachowców( nawet na "elektrodzie"),którzy się na tym silniku znają

    Może jednak znajdzie się jakiś Fachowiec od tych silników?
    Chciałbym ustawić u siebie bo widzę że był kręcony a nie wiem jak zablokować sterownik i przy jakich warunkach ustawiać.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Nie trzeba blokować sterownika. Na jałowym 6 stopni.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    I sinik ma być rozgrzany.
  • Poziom 15  
    Dzięki za zainteresowanie

    Na 6 stopni mam nacięcie na kole wiec z tym nie ma problemu u mnie (z resztą nie wiem czy na pewno na 6 ale podejrzewam, że na odpowiednią wartość do ustawiania skoro fabryka tak zrobiła).

    Na rozgrzanie silnika nie zwracałem uwagi, ale kiedy kręciłem aparatem położenie kreski się nie zmieniało- sterownik korygował zapłon.
    Dodam jeszcze, że silnik ten ma dodatkowo indukcyjny czujnik prędkości wału.

    Czy na rozgrzanym da się ustawić bez problemu?
    Myślałem, że sterownik blokuje się jakoś za pomocą vag-coma?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    szyko1 napisał:
    ale kiedy kręciłem aparatem położenie kreski się nie zmieniało


    Kup dobrą lampę, bo niektóre są zbyt czułe że przyłożenie obok aparatu zapłonowego zakłóca jego pracę.

    Na kole powinno być "0" i "I" , to nie jest czujnik prędkości wału lecz położenia i to jest główny czujnik do iskry. W aparacie jest czujnik korygujący i jeżeli jest padnięty kręcenie aparatem nic nie da.
  • Poziom 2  
    Witam kolegów,podepnę się do tematu ja mam taki problem,że ostatnio auto zgasło i nie chciało zapalić,odpaliło dopiero po odpięciu wtyczki od aparatu zapłonowego-myślałem że padnięty czujnik,ale podmiana aparatu nic nie dała dalej jest tak samo,czy może to być wina czujnika położenia wału?
  • Poziom 15  
    Cytat:
    W aparacie jest czujnik korygujący i jeżeli jest padnięty kręcenie aparatem nic nie da.

    Wynikało by z tego ze ja mam padnięty.
    Jutro to sprawdzę.

    Kryśka177 czujnika położenia wału raczej będziesz miał dobry bo samochód chodzi na odpiętym aparacie, czyli tylko na czujniku położenia wału. Czy masz taki sam silnik jak ja?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Wybłyskać błędy.
  • Poziom 2  
    szyko1 Tak kolego mam niestety taki sam jak ty B4 avant 1.6 ADA 94r..+lpg

    w trakcie 21 miesięcy użytkowania tego auta dochodze do wniośku że osprzęt elektryczny w tych silnikach to totalna porażka,dlaczego tak twierdze? już mówie:przepływomierz-tylko orginał cena 560zł,+zwrot starego brak zamiennikó,natawnik biegu jałowego też grubo ponad 500zł już teraz dokładnie nie pamiętam,łożysko przedniego koła przyzwitej jakości ponad 100zł.Kiedyś jeździłem VW GOLF III Variant 1.8 90KM to auto było naprawde dobre,poza blachami i tanie w utrzymaniu.
  • Poziom 15  
    Vag-com nie pokazuje błędów(związanych z tematem), a nie mam takiego ekstra próbnika (o bardzo małym poborze prądu), żeby sprawdzić bezpośrednio aparat.
    Ale wydaje mi się, że jakby aparat był uszkodzony to vag-com coś by jednak pokazał.
    Kryśka177 tych silników jest po prostu mało i stąd takie ceny.
  • Poziom 15  
    Reasumując, aparat ok a zapłon nie reaguje na kręcenie nim – zawsze jest w dobrym miejscu, tzn. na kreskę.
    Jarewa jesteś pewien że zapłon w tym silniku powinno ustawiać się tak po prostu.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Motronic byłbym ogromnie wdzięczny gdybyś sprawdził, jeśli masz możliwość, jaki to kanał i jaka wartość, lub chociaż nakierował mnie gdzie można znaleźć te informacje.
    A swoja drogą po co przy tym silniku sterownik "potrzebuje" rozróżniać cylindry? W Internecie czytałem, że to nie jest sekwencja.
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich nie wiem czy jeszcze ktoś czyta posty na tym forum ale chciałbym dodać że PRAWDOPODOBNIE usterka w moim aucie została usunięta,przyczyną było złe ustawienie rozrządu-koło pośrednie od aparatu zapłonowego było przestawione o ok 90 stopni, powrót do prawidłowego ustawienia skutkuje tym ,że czujnik halla jest podpięty i silnik pracuje,a do tej pory był odłączony inaczej silnik nie chciał palić,dodam jeszcze ,że poprzednią wymianę rozrządu robił poprzedni właściciel w jakimś zakładzie mechanicznym w Radomiu