Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A4 B5 AFN nie działa obrotomierz

polonez15 18 Sep 2011 12:32 12622 15
  • #1
    polonez15
    Level 33  
    Witam serdecznie. Sąsiad kupił takową Audicę, rok 99. Obrotomierz nie działa, uszkodzenie samego obrotka wykluczone ( w testach jest OK). Teraz pytanie - sygnał bierze z ECU czy altka? VAG pokazuje normalnie prędkość obrotową. No, chyba że przy wyciąganiu szafy do cofnięcia coś spsuli...
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    polonez15 wrote:
    No, chyba że przy wyciąganiu szafy do cofnięcia coś spsuli...



    Tu szukaj, z alternatora nie bierze, on ma czujnik obrotów wału.
  • #3
    polonez15
    Level 33  
    Spoko, VAG nic nie wywala błędów, chyba szafa do wyjęcia powiadasz?
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zapewne.
  • #5
    polonez15
    Level 33  
    No dobra, to póki co temat "zawieszam", proszę nie zamykać ani usuwać:-)
  • #6
    polonez15
    Level 33  
    Zauważyłem, że audica ma jeszcze słabiutkie ładowanie, max. 12.6V, ale to raczej nie ma nic do obrotka?
  • #7
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie. Będzie działał póki nie spadnie poniżej 10V.
  • #8
    danek23
    Level 18  
    a czy przypadkiem nie siedzi tam licznik Jaeger z fis? jeśłi tak to może być winny właśnie licznik 99 rok to polift w większości z trefnymi licznikami Jaeger. Jeśli okaże się wada licznika to mam taki.
  • #9
    OsinskiArtur
    Level 13  
    polonez15 wrote:
    Zauważyłem, że audica ma jeszcze słabiutkie ładowanie, max. 12.6V, ale to raczej nie ma nic do obrotka?


    Witam. Polonez15

    Jeżeli mierzysz i jest 12.6V tzn. że alternator nie ładuje.
    Jest to jedynie napięcie z akumulatora.

    Jeżeli sprawdzałeś na akumulatorze, to sprawdź jeszcze raz bezpośrednio na wyjściu z alternatora.

    Jak na wyjściu z alternatora jest identycznie, to szukaj przyczyny (po pierwsze sprawdź masę) , jak na wyjściu z alternatora jest napięcie 13.5V (minimalne ładowanie) to masz coś nie tak z instalacją.

    Pozdrawiam Artur.

    PS. Odnośnie obrotomierza to musisz słuchać kolegów :) , podaj mi dokładny model, typ silnika samochodu to powiem Ci czy alternator ma wyjście na obrotomierz.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    polonez15
    Level 33  
    Audi A4 99 rok AFN, dużo to nie zmieni, ładowanie ma, bo na zgaszonym ma tylko co 12V. Może też być walnięty akumulator już. Co do obrotomierza, może zerknąć też na czujnik G28?
  • #12
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Może by w końcu diagnostykę podłączyć a nie zerkać, usterka w zegarach siedzi, to wiem bez diagnostyki.
  • #13
    polonez15
    Level 33  
    Ani silnik ani zegary nie mają błędów, w teście zegary działają normalnie!
  • #14
    damdam

    Level 34  
    a wartości w 17->08->001 pokazuje ?
  • #15
    danek23
    Level 18  
    Uszkodzony licznik nie musi wyrzucać usterek. Jeśli w blokach pomiarowych w liczniku masz prędkość obrotową silnika to na bank masz uwalony licznik. Za chwilke poleci wskażnik temperatury i paliwa, a fis jeśli go masz a pewno masz zacznie pokazywać niestworzone błędy, itd itd. Ci co znają te szafy wiedzą o czym mówię.
  • #16
    polonez15
    Level 33  
    FISa nie ma, bloki sprawdzę dopiero w weekend.