Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Magnum 2000r. 440 e-tech, ogrzewanie

18 Wrz 2011 12:44 6326 21
  • Poziom 2  
    Witam.

    W moim Renault nie działa pośrednia regulacja temperatury nawiewu powietrza.
    W czym może tkwić problem?
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Poszukaj na forum już było.
    Najczęściej wysiada wiązka, styki, nastawniki...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    No dziękuję za informację, postaram się poszperać po forum, może znajdę. Jeszcze raz dzięki !
  • Poziom 2  
    Miałem podobny problem.Albo grzało na maxa albo wcale.Jak podniesiesz kabinę.z lewej strony nagrzewnicy odkręć taką klapkę,tam jest taka kostka na kilkanaście albo kilkadziesiąt pinów.U mnie jeden był wyrwany.Połączyłem go,pozostałe popsikałem kontaktem i działa do dzisiaj.
  • Poziom 11  
    Odgrzewam kotleta. Może ktoś miał podobny problem? Magnum 2008r + klimatyzacja. Pokrętło od temp. ustawiam na 22-23 stopnie a w kabinie nawet po 40km jest chłodno, ustawiam na 25-26stopni jest w marę ciepło. Czy tak powinno być? Kolejna sprawa to nadmuch z kratek przednich z jednych mocno dmucha z innych słabiej.
    Elektrozawór puka po przekręcaniu pokrętła ciepło/zimno
    Silniczek krokowy (ten co odpowiada za nadmuch szyba/nogi) działa i klapa się porusza
    Kolejna sprawa kiedy biorę na nadmuch na samą szybę i na maxa dmuchawę nie włącza się klima (nie świeci się dioda) a ponoć powinna. Miał ktoś podobne problemy?
  • Poziom 30  
    Otwórz kabinę sprawdź czy węże z i do nagrzewnicy są po trasie gorące, podmienił bym elektrozawór -trójnik ten pod dolotem powietrza do wnętrza kabiny, co do klimatyzacji jaka masz pewność że układ jest szczelny i jest czynnik ? może to być błachy powód nie załączenia się sprężarki ?
  • Poziom 11  
    Ok sprawdzę, zastanawia mnie też termistor za kratką w panelu. Czy on też jest odpowiedzialny za "utrzymywanie" temp. Zauważyłem też że z kratek leci ciepłe powietrze przez np 30min a potem 5 min chłodne a potem znów ciepłe
  • Poziom 30  
    nie wiem czy przyczyna nie jest zawór - trójnik właśnie koło wentylatora - sprawdz czy nie ma nalotu na połączeniu - wtyczce.
  • Poziom 11  
    Witam
    węży od elektrozaworu jeszcze nie sprawdziłem (miałem problemy podniesieniem kabiny) ale zauważyłem jeszcze dwie sprawy:
    - po odpaleniu auta a potem w czasie jazdy, ciepłe ciepławe powietrze leci z kratek dopiero przy temperaturze ok 70-75stopni
    - po zatrzymaniu auta na jakieś 5-7min, gdzie temp płynu jest ok 90-92stopnie, leci przez kratki chłodne powietrze

    pomoże ktoś?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    OK, dziś zamawiam, dziękuję :D
  • Poziom 11  
    Zawór nagrzewnicy wymieniony. Przez pierwsze 2 tygodnie było dobrze, wszystko ładnie pracowało, potem raz dobrze a raz źle, czyli ustawiam pokrętło na ogrzewania na max 29stopni (to leci gorące powietrze) a jak przestawiam gałkę na 28stopni zaczyna lecieć maksymalnie zimne powietrze. Już sam nie wiem. Może to wina tego zawora? Kupiłem zamiennik za 120zł
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Witam
    Byłem na serwisie Renault w Lublinie, "fachman" powiedział żebym wyczyścił kostkę (z pinami) sterownika, mówiłem że wyczyszczone i kable są całe. Diagnostyki mi nie zrobił (nie umiał???). Szukałem info na temat czujników gdzie są jakie ale chyba złe frazy słów wpisuje w google albo nie ma nic na ten temat. Może ktoś pomoże gdzie są te czujniki, może jest możliwość sprawdzenia ich miernikiem??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    RENO-MAX wiesz może oporność czujników, ? Może bym termostor przylutował
  • Poziom 11  
    Powitać kolegów. Mam pytanie odnośnie ogrzewania w magnumce. Z racji nastania niższych temperatur zacząłem włączać webasto i tu pojawił się mały problem. Po ustawieniu 1 czy 2 czy 3 dmucha webasto po swojemu i nie zawsze utrzymuje właściwą temperaturę. Nadmienię że wcześniejszy mój problem opisywany powyżej nie został też rozwiązany (elektrozawór zamiennik za 120zł się zepsuł - kupiłem oryginał za jakieś 800zł i dalej to samo). I tu mam pytanie w obu przypadkach jest problem z ustawieniem temperatury, czy jest jakiś czujnik temperatury (wewnętrzny) kabinowy który ma powiązanie z climatronikiem i webastem? Jeżeli tak to gdzie?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    rozumiem, sądziłem że temp wewnętrzną owe urządzenia biorą z czujnika (w tym przypadku wspólnego)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Rozumiem. Czyli webasto mam do wyciągnięcia i do potencjalnego wyczyszczenia. A panel climatronica próbowałem rozebrać ale poległem, bałem się że coś uszkodzę (nie mogłem zdjąć pokręteł - sądziłem że ten "termistor" co jest za kratką jest uszkodzony/zasyfiony). Najlepsze jest to że byłem na serwisie chyba ze 2 razy i za każdym razem działał dobrze climatronic (serwisant nie mógł się dopatrzeć problemu). To chyba jakieś fatum :(