Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seicento 900 gaśnie na ciepłym silniku

SylwiaKK 18 Sep 2011 13:28 10569 9
  • #1
    SylwiaKK
    Level 9  
    Witam.
    Może ktoś miał podobny problem, lub wie na czym on polega: Seicento 900 rocznik 2001 gaśnie na ciepłym silniku na wolnych obrotach i co gorsza bardzo trudno go potem odpalić - czasem trwa to 10 minut.
    Na zimnym pali na dotyk.
    Mechanicy w mojej wiosce rozkładają ręce i nie umieją znaleźć przyczyny. Podpowiedziano mi, że to może być czujnik położenia wału korbowego lub czujnik temperatury powietrza dolotowego.
    Co o tym sądzicie?
    Od czego zacząć wymianę?
    Pozdrawiam.
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    czujnik wału, a dokładzie koło zębate obejrzyj czy nie krzywe i jaka odległość czujnika od zębów.
  • #3
    jawiczka
    Level 28  
    SylwiaKK wrote:
    ...czujnik temperatury powietrza dolotowego...


    Jak już to czujnik temperatury cieczy chłodzącej, który informuje ECU o stanie rozgrzania silnika.
  • #5
    mota88gb
    Level 19  
    Zrobić diagnostykę ale wczoraj miałem taka sama sytuacje, okazał się czujnik położenia wału.

    Dodano po 5 [minuty]:

    kolego "klan" bzdura jest słuchać twoich rad i płacić 80zł za śmieszną diagnostykę. Osobo zakładając temat na tym forum raczej nie szuka takich odpowiedzi jak twoje.
  • #7
    mk-tronic
    Level 17  
    czujnik położenia wału jak kolega wyżej pisał .
  • #8
    SylwiaKK
    Level 9  
    klan wrote:

    jechać do fiata i za 80 zł dowiesz się wszystkiego i nie czytać tych bzdur powyżej

    no właśnie to nie jest takie proste - byłam już w dwóch różnych warsztatach fiata na komputerze i komputer nic nie wykazuje
  • #9
    sandamiano
    Level 30  
    Jak samochód zachowuje się w czasie jazdy?Nie słabnie jak przyspieszasz, jak zużycie paliwa?Skoro egzaminer nic nie wykazuje to usterka może być mechaniczna nie tkwiąca w elektronice silnika.Do kontroli ciśnienie paliwa na wejściu do wtrysku,jeśli będzie za niskie posprawdzać pompę paliwa jej filtr wewnętrzny i filtr zewnętrzny paliwa na przewodach paliwowych.Jeśli świece dawno nie wymieniane to też do kontroli szczeliny lub wymiany.Tak samo filtr powietrza jeśli dawno nie wymieniany to wkład wymienić. Wszystko ma wpływ a na gaśnięcie silnika.Jeżeli czujnik temperatury podaje sygnał to diagnoskop może nie wskazać błędu. Trzeba po prostu czytać wyniki na ekranie podczas badania a nie patrzeć na napis "błędy nie występują" więc ok. Może czujnik przekłamywać wskazaniami i są cyrki.Nie jeździj do ASO na badanie . Teraz wiele warsztatów ma programy do tego samochodu.Poza tym za 80 zł to masz już swój interfejs i kolejne badania za darmo jak masz zacięcie komputerowe lub ktoś w rodzinie
  • #10
    zydanet83
    Level 14  
    Zgadzam się z kolegą wyżej . Diagnostyka wskaże ci jeśli no awaria elektroniczna ( pod warunkiem że auto było badane w momencie występowania usterki ) . Polecam zagrzać silnik odwiedzić elektryka , podłączyć pod kompa i zrobić odczyt ... Ja w swoim byłym sejczu miałem podobnie jak mi centralka padła ... Przyczyn może być wiele a mija się z celem wymiana czujników skoro mogą być ok ...