Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra f muli do 2000 obr/min.

xhumungus 18 Wrz 2011 14:41 4209 13
  • #1 18 Wrz 2011 14:41
    xhumungus
    Poziom 16  

    Witam.
    Następny problem z moją astrą, rocznik 95, silnik X16SZ bez gazu.
    Auto odpala idealnie czy zimne czy ciepłe, ale ma straszną dziurę w obrotach, do 2000 obr/min muł później ciągnie dobrze. Sprawdziłem kody usterek i usterek niby brak, zawór egr był dobry ale zaślepiłem, przewody w.n. sprawdzone, świece podmienione, filtr powietrza czysty. Dodam jeszcze że auto mam kilkanaście dni i kupiłem już z tą niby "turbo dziurą''.

    0 13
  • #2 18 Wrz 2011 14:58
    slajas
    Poziom 21  

    Witam.U mojego kolegi był podobny problem padł przepływomierz i katalisator,a wyszło to po podpięciu pod kompa on miał 1.6 16v

    0
  • #3 18 Wrz 2011 15:00
    xhumungus
    Poziom 16  

    Ale ja nie mam przepływomierza(mono wtrysk) a kat osłabia raczej na wysokich obrotach.

    0
  • #4 19 Wrz 2011 12:18
    slajas
    Poziom 21  

    Witam.Co do kat to niekoniecznie widziałem kiedyś w fordzie mondeo zapchany katalizator po odpaleniu samochodu jak chwile pochodził na wysokich obrotach to katalizator robił się czerwony jak piec hutniczy po wyjęciu go i wywaleniu wkładu ceramicznego z niego autko chodziło jak burza,a wczesniej nie miało siły jechać szarpał objawy podobne do przytartej pompy paliwa oczywiście załozyli nową pompe i nic świece kable filtry dopiero przez przypadek to wyszło jak zrobiło się ciemno i go wystawiali na zewnątrz jeden z mechaników to zobaczył.Jak u kolegi mono wtrysk to moze go wyjąc wyczyścić krokowy i przepustnice moze coś da pozdrawiam

    0
  • #5 19 Wrz 2011 12:31
    xhumungus
    Poziom 16  

    Dzięki za wskazówkę, w przyszłym tygodniu wywalę katalizator i wstawię tłumik niby katalizator. Podejrzewam że 16 letni katalizator robi więcej złego niż dobrego.

    0
  • #6 19 Wrz 2011 12:32
    Doom
    Poziom 18  

    Dużo masz paliwa w baku ? Zobacz jeszcze czy jak odkręcasz korek to czy nie zasysa powietrza. Czasami problem z zapchanym filtrem odpowietrzania zbiornika powodował mulenie silnika. Mam prawie ten sam silnik co Ty X16SZR Po 200tys filtr u mnie był cały zawalony.

    0
  • #7 19 Wrz 2011 12:34
    xhumungus
    Poziom 16  

    W baku mam ok 10l paliwka, jak otwieram korek to nie słychać syczenia.

    0
  • #8 19 Wrz 2011 13:04
    Doom
    Poziom 18  

    a sprawdź zaworek. Jest obok DIS-a cewki zapłonowej masz tam pewnie 2 wtyczki jedna zasilająca duża a druga do zaworka zdejmij z niego wężyk gumowy który idzie do nadkola pasażera i zobacz czy są tam kuleczki węgla.

    0
  • #9 16 Paź 2011 16:25
    2korek
    Poziom 10  

    miałem podobne objawy, potem silnik zaczął mulić w całym zakresie obrotów, potem stopniowo umierał i okazało się, że trafiłem na silnik zagrzany tak, że aż cylindry ma niebieskie

    0
  • #10 29 Paź 2011 16:43
    xhumungus
    Poziom 16  

    Na razie nie mam czasu grzebać w aucie i jeżdżę z tą usterką, myślę że u mnie nie jest tak źle że będzie konieczna wymiana silnika. Muszę sprawdzić ciśnienie sprężania i jechać na analizę spalin to coś się może wyjaśni.******************
    Ciśnienie sprężania zmierzone jest ok. 12 bar na garnek, sprawdziłem potencjometr przepustnicy, map sensor, czujnik temp cieczy, przewody , świece. Po tym jak zapalił się check (sonda lambda mieszanka uboga) rozkręciłem na części pierwsze monowtrysk i wydech, bez rezultatu. Silnik odpala nadal bardzo ładnie, trzyma stabilnie wolne obroty, ale jest coraz słabszy. Spece od opli ujawnijcie się i pomóżcie :!:

    0
  • #11 30 Paź 2011 07:24
    ruskm
    Poziom 13  

    miałem coś podobnego pomogła wymiana komputera na inny sprawny (też to było x16sz)

    0
  • #12 30 Paź 2011 11:46
    xhumungus
    Poziom 16  

    Też dochodzę do tego, że mocno prawdopodobne jest uszkodzenie komputera.

    0
  • #13 30 Paź 2011 11:50
    kacpermiki
    Poziom 17  

    A sondę kolega sprawdzał?? pracę na biegu jałowym może zalewa w początkowej fazie wzrostu obrotó

    0
  • #14 01 Gru 2011 18:35
    xhumungus
    Poziom 16  

    Sonda chyba jest dobra, napięcie się zmieniało od 0,2 do 0,8V. W sterowniku silnika już ktoś grzebał bo jeden pin w złączu jest wyrwany i zrobione obejście kablem. ***********************************
    Po wymianie oleju silnik zaczął dymić jak parowóz(pewnie był wlany jakiś doktorek) miedzy innymi dlatego rozglądam się za nowym silnikiem. Pytanie czy silnik X16SZR np. z ASTRY G będzie pasował zamiast X16SZ, chodzi o elektrykę lub jakieś inne niespodzianki. ********************************Jednak nie wymieniłem całego silnika tylko pierścienie tłokowe i uszczelniacze zaworów i jest wiele lepiej. A co do mułowatości silnika to też jest przełom, okazało że po lekkim ściśnięciu przewodu odpływu paliwa z monowtrysku silnik zaczął normalnie pracować, wniosek uszkodzony regulator ciśnienia.

    0