Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra f muli do 2000 obr/min.

18 Wrz 2011 14:41 4218 13
  • Poziom 16  
    Witam.
    Następny problem z moją astrą, rocznik 95, silnik X16SZ bez gazu.
    Auto odpala idealnie czy zimne czy ciepłe, ale ma straszną dziurę w obrotach, do 2000 obr/min muł później ciągnie dobrze. Sprawdziłem kody usterek i usterek niby brak, zawór egr był dobry ale zaślepiłem, przewody w.n. sprawdzone, świece podmienione, filtr powietrza czysty. Dodam jeszcze że auto mam kilkanaście dni i kupiłem już z tą niby "turbo dziurą''.
  • Poziom 21  
    Witam.U mojego kolegi był podobny problem padł przepływomierz i katalisator,a wyszło to po podpięciu pod kompa on miał 1.6 16v
  • Poziom 16  
    Ale ja nie mam przepływomierza(mono wtrysk) a kat osłabia raczej na wysokich obrotach.
  • Poziom 21  
    Witam.Co do kat to niekoniecznie widziałem kiedyś w fordzie mondeo zapchany katalizator po odpaleniu samochodu jak chwile pochodził na wysokich obrotach to katalizator robił się czerwony jak piec hutniczy po wyjęciu go i wywaleniu wkładu ceramicznego z niego autko chodziło jak burza,a wczesniej nie miało siły jechać szarpał objawy podobne do przytartej pompy paliwa oczywiście załozyli nową pompe i nic świece kable filtry dopiero przez przypadek to wyszło jak zrobiło się ciemno i go wystawiali na zewnątrz jeden z mechaników to zobaczył.Jak u kolegi mono wtrysk to moze go wyjąc wyczyścić krokowy i przepustnice moze coś da pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Dzięki za wskazówkę, w przyszłym tygodniu wywalę katalizator i wstawię tłumik niby katalizator. Podejrzewam że 16 letni katalizator robi więcej złego niż dobrego.
  • Poziom 18  
    Dużo masz paliwa w baku ? Zobacz jeszcze czy jak odkręcasz korek to czy nie zasysa powietrza. Czasami problem z zapchanym filtrem odpowietrzania zbiornika powodował mulenie silnika. Mam prawie ten sam silnik co Ty X16SZR Po 200tys filtr u mnie był cały zawalony.
  • Poziom 16  
    W baku mam ok 10l paliwka, jak otwieram korek to nie słychać syczenia.
  • Poziom 18  
    a sprawdź zaworek. Jest obok DIS-a cewki zapłonowej masz tam pewnie 2 wtyczki jedna zasilająca duża a druga do zaworka zdejmij z niego wężyk gumowy który idzie do nadkola pasażera i zobacz czy są tam kuleczki węgla.
  • Poziom 10  
    miałem podobne objawy, potem silnik zaczął mulić w całym zakresie obrotów, potem stopniowo umierał i okazało się, że trafiłem na silnik zagrzany tak, że aż cylindry ma niebieskie
  • Poziom 16  
    Na razie nie mam czasu grzebać w aucie i jeżdżę z tą usterką, myślę że u mnie nie jest tak źle że będzie konieczna wymiana silnika. Muszę sprawdzić ciśnienie sprężania i jechać na analizę spalin to coś się może wyjaśni.******************
    Ciśnienie sprężania zmierzone jest ok. 12 bar na garnek, sprawdziłem potencjometr przepustnicy, map sensor, czujnik temp cieczy, przewody , świece. Po tym jak zapalił się check (sonda lambda mieszanka uboga) rozkręciłem na części pierwsze monowtrysk i wydech, bez rezultatu. Silnik odpala nadal bardzo ładnie, trzyma stabilnie wolne obroty, ale jest coraz słabszy. Spece od opli ujawnijcie się i pomóżcie :!:
  • Poziom 13  
    miałem coś podobnego pomogła wymiana komputera na inny sprawny (też to było x16sz)
  • Poziom 16  
    Też dochodzę do tego, że mocno prawdopodobne jest uszkodzenie komputera.
  • Poziom 17  
    A sondę kolega sprawdzał?? pracę na biegu jałowym może zalewa w początkowej fazie wzrostu obrotó
  • Poziom 16  
    Sonda chyba jest dobra, napięcie się zmieniało od 0,2 do 0,8V. W sterowniku silnika już ktoś grzebał bo jeden pin w złączu jest wyrwany i zrobione obejście kablem. ***********************************
    Po wymianie oleju silnik zaczął dymić jak parowóz(pewnie był wlany jakiś doktorek) miedzy innymi dlatego rozglądam się za nowym silnikiem. Pytanie czy silnik X16SZR np. z ASTRY G będzie pasował zamiast X16SZ, chodzi o elektrykę lub jakieś inne niespodzianki. ********************************Jednak nie wymieniłem całego silnika tylko pierścienie tłokowe i uszczelniacze zaworów i jest wiele lepiej. A co do mułowatości silnika to też jest przełom, okazało że po lekkim ściśnięciu przewodu odpływu paliwa z monowtrysku silnik zaczął normalnie pracować, wniosek uszkodzony regulator ciśnienia.