Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Seicento - wycieraczki nie wlasciwa praca

18 Wrz 2011 17:11 6799 8
  • Poziom 8  
    Witam. Problem z wycieraczkami pojawił się po wymianie spalonego silniczka. Założony został taki sam model (tj.praca przerywana, praca ciągła oraz szybka ciągła). Problemem jest to ze wycieraczki nie zawsze zatrzymują się w tym samym miejscu (tj.pozycja startowa zaczyna się raz na dole, a po kilku ruchach piór zaczyna się na środku szyby itd). Lecz po dłuższej pracy zamiast wędrować do góry, wędrują w dół. Po odkręceniu piór i ustawienia ich we właściwym położeniu cały cykl powtarza się. Nie wiem jak rozwiązać ten problem więc proszę was o podpowiedzi gdzie może tkwić problem. Proszę o pomoc za którą z góry dziękuję
  • Poziom 37  
    W zasadzie, za zatrzymanie ramion w wymaganym miejscu (na dole szyby) odpowiada styk w silniczku.
    Zakładając teraz, ze nie uszkodzenie tegoż styku było powodem spalenia poprzedniego silniczka, ani też na odwrót (spalenie silniczka by spowodowało uszkodzenie styku) - powodem jest właśnie uszkodzenie styku w przekładni "nowego", kolejnego silniczka. Po rozbiórce dekielka na przekładni, jest widoczny styk i należy sprawdzić, czy prawidlowo przełącza tam będące styki przy dojściu "na dół".
  • Poziom 8  
    ale jak go sprawdzić? w poprzednim silniku jedna miedziana szczotka nosiła ślady dość mocnego zużycia (nie pamiętam która). nowego (używanego) nie rozbierałem jeszcze. i teraz pytanie: kiedy okaże się że to styk to jak dalej postępować?
  • Poziom 37  
    Silniczek, także w rękach trzymany a podpięty pod auto, musi sam się zatrzymywać.
    Ideałem by było mieć kolejny, trzeci od np. sąsiada na próbę. Ale gdy nie ma - to jak pisałem, skontrolować wzrokowo styki, czy otwierają.
    Muszę zdobyć schemat i ew. napiszę kiedy i na jakim przewodzie ma być prąd.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Witam. Ja dla odmiany sprawdziłbym czy nic ci się nie obraca. tj. czy dobrze poskręcałeś wszystko montując nowy silniczcek. A i może nie potrzebnie się rozpisuje ale ciegła zakładane na silnik muszą być w takiej samej pozycji jak były na starym. Nie da sie tego wyprostować przez pózniejsze ustawienie wycieraczek na wielowypuście. Wynikiem takiego prostowania bedzie to że wycieraczki zatrzymają sie i wystartują z odpowiedniego miejsca ale ich ruch może wyglądać tak ze dojadą do połowy szyby potem wrocą sie do polowy maski i zatrzymają sie w określonej pozycji
  • Poziom 8  
    o tym samym pomyślałem, że właśnie te 'cięgło napędowe' może być nie właściwie zamontowane. to jak je zamontować zobaczyłem w instrukcji naprawy w pewnym forum i tam znajdują się zdjęcia, które posłużyły mi jako ściąga. co do samej pracy silnika, to jest ok. zatrzymuję się sam, działają wszystkie funkcje. kilkanaście ruchów-wszystko ok, natomiast po chwilowej pracy jest fatalnie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ten silniczek, to nowy nowy, czy nowy używany? Zatrzymuje się sam, ale czy zawsze w tej samej pozycji? Łatwo to sprawdzić. Do sprawdzenia masz też ślizg i styki w obudowie przekładni oraz napięcie po stacyjce tam dochodzące. Mechanicznie nie ma luzów i wyrobionego mechanizmu?

    Kolejna wypowiedź, w której zapomnisz o zasadach posługiwania się pismem, spotka się z restrykcjami regulaminowymi!
  • Poziom 8  
    sprawa została rozwiązana. 1. silnik jest używany-jest sprawny lecz wyrobił sie wielowypust i to jest sprawca zamieszania. 2 rzeczą było złe ustawienie (dosłownie o kilka ząbków) cięgna który napędza cały mechanizm
  • Poziom 1  
    Mam podobny problem. Wymieniłem silniczek, po uruchomieniu występują stuki. Bez zamontowanych wycieraczek, mechanizm działa bez zarzutu, zawsze wraca do właściwej pozycji. Po zamontowaniu wycieraczek, zatrzymują się coraz wyżej.

    Czy jest to wina silniczka, czy może mechanizmu?