Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nagłośnienie na wesela - pierwsze kroki.

Jack Apollo 18 Sep 2011 19:03 5106 18
    Jack Apollo
    Level 2  
    Witam serdecznie, jestem muzykiem, jednak moje doświadczenia jeżeli chodzi o sprzęt są mierne.
    Chciałam zadać kilka podstawowych pytań.

1. W jaki sposób dobrze nagłośnić średnie imprezy typu wesela/małe koncerty ?
    Zamierzam rozpocząć kompletowanie sprzętu.
    Zespół ma zawierać gitarę i klawisz na żywo, bas i perkusję z podkładów. + ewentualnie saksofon/trąbkę . Do tego będą dwa wokale.

Będę niezmiernie wdzięczny za podpowiedzi. Chętnie bym poczytał o wszystkim od podstaw, ale nie mogę znaleźć takowego poradnika. Chciałbym dowiedzieć się więcej o specyfikacjach kolumn, o tym jakie parametry za co odpowiadają i co w jakich warunkach się sprawdza najlepiej.

2. Czy do każdego zestawu niezbędny jest sub?
    3. Kiedy stosować powermikser, a kiedy końcówkę i mikser?
    4. Jak ustawić monitory i gitarę, aby wokalista mógł cokolwiek usłyszeć z odsłuchów?
    5. Będę grać na semi - żywo tj, z podkładu będzie tylko perkusja i bas. Gitara + klawisz na żywo.

Mam do rozdysponowania około 20 tysięcy złotych, i zależy mi na bardzo przemyślanej inwestycji.

Dziękuję z góry za pomoc.
    Pozdrawiam
    Jacek
    M-MaN
    Conditionally unlocked
    Cześć, odpowiem Ci na pytania:
    1.
    W zależności jakie duże sale - polecam zestaw dwóch kolumn+ koniecznie statywy około 300watt- do gitary jak masz kabel, to możesz podpiąć pod mixer, klawisz to samo- kablem jack-jack, saxofon czy trąbka, jak sala jest mała to nie potrzeba, a jak chcesz, to mikrofon na klips, lub postaw na statywie, na allegro masz książke za 50zł pt. estrada i studio początki, tam masz parametry techniki itp.
    Do wokali 2x mikrofon dynamiczny, polecam alphard ETP-727V, też znajdziesz na allegro.
    2.
    nie, głośniki basowe masz wbydowane w kolumnach