Witam serdecznie, jestem muzykiem, jednak moje doświadczenia jeżeli chodzi o sprzęt są mierne.
Chciałam zadać kilka podstawowych pytań.
1. W jaki sposób dobrze nagłośnić średnie imprezy typu wesela/małe koncerty ?
Zamierzam rozpocząć kompletowanie sprzętu.
Zespół ma zawierać gitarę i klawisz na żywo, bas i perkusję z podkładów. + ewentualnie saksofon/trąbkę . Do tego będą dwa wokale.
Będę niezmiernie wdzięczny za podpowiedzi. Chętnie bym poczytał o wszystkim od podstaw, ale nie mogę znaleźć takowego poradnika. Chciałbym dowiedzieć się więcej o specyfikacjach kolumn, o tym jakie parametry za co odpowiadają i co w jakich warunkach się sprawdza najlepiej.
2. Czy do każdego zestawu niezbędny jest sub?
3. Kiedy stosować powermikser, a kiedy końcówkę i mikser?
4. Jak ustawić monitory i gitarę, aby wokalista mógł cokolwiek usłyszeć z odsłuchów?
5. Będę grać na semi - żywo tj, z podkładu będzie tylko perkusja i bas. Gitara + klawisz na żywo.
Mam do rozdysponowania około 20 tysięcy złotych, i zależy mi na bardzo przemyślanej inwestycji.
Dziękuję z góry za pomoc.
Pozdrawiam
Jacek
Chciałam zadać kilka podstawowych pytań.
1. W jaki sposób dobrze nagłośnić średnie imprezy typu wesela/małe koncerty ?
Zamierzam rozpocząć kompletowanie sprzętu.
Zespół ma zawierać gitarę i klawisz na żywo, bas i perkusję z podkładów. + ewentualnie saksofon/trąbkę . Do tego będą dwa wokale.
Będę niezmiernie wdzięczny za podpowiedzi. Chętnie bym poczytał o wszystkim od podstaw, ale nie mogę znaleźć takowego poradnika. Chciałbym dowiedzieć się więcej o specyfikacjach kolumn, o tym jakie parametry za co odpowiadają i co w jakich warunkach się sprawdza najlepiej.
2. Czy do każdego zestawu niezbędny jest sub?
3. Kiedy stosować powermikser, a kiedy końcówkę i mikser?
4. Jak ustawić monitory i gitarę, aby wokalista mógł cokolwiek usłyszeć z odsłuchów?
5. Będę grać na semi - żywo tj, z podkładu będzie tylko perkusja i bas. Gitara + klawisz na żywo.