Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

movano 2004r 2,5tdci demontaż wtryskiwacza

nobisz 18 Sep 2011 19:41 6030 10
  • #1
    nobisz
    Level 14  
    Witam,
    Jadąc w trasie zauważyłem, że podczas postojów na światłach w samochodzie czuć spalliny, zatrzymałem się na stacji, żeby sprawdzić co się dziej, ale jak zwykle wszystko zabudowane i niewiele zobaczyłem. Po powrocie do domu i zdemontowaniu plastikowej osłony zlokalizowałem źródło dymu w opkolicach wtryskiwacza. Gniazdo w którym znajduje się wtryskiwacz było pełne ziemi i brudu. Jakie było moje zdziwienie, kiedy po oczyszczeniu otoczenia wtryskiwacza paliwo zaczęło się lać strumieniem. Postanowiłem wykręcić wadliwy wtryskiwacz, ale po odkręceniu 2 śrub mocujących w żaden sposób nie mogę go wyciągnąć do góry. Czy wtryskiwacz jest jescze jakoś dodatykowo przymocowany, czy należy zdjąć pokrywę klawiatury, albo coś jescze, jakieś specjalistyczne narzędzia, czy po prostu przez 300tyś km tak się zapiekł i musi wyjść siłą? Nie jestem też pewien czy to wtryskiwacz czy może coś pod nim więc chciałbym zamienić dwa wtryskiwacze miejscami czy problem się przeniesie wraz z wtryskiwaczem, co o tym sądzicie? Jeżeli okaże się, że to wtryskiwacz to co proponujecie zakup nowego oryginału, regenerację, podróbkę?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    nobisz wrote:
    Czy wtryskiwacz jest jescze jakoś dodatykowo przymocowany


    Nie.

    nobisz wrote:
    czy należy zdjąć pokrywę klawiatury


    Niestety ale póki go nie wyciągniesz to pokrywy nie zdejmiesz.

    nobisz wrote:
    czy po prostu przez 300tyś km tak się zapiekł i musi wyjść siłą?


    Tak.

    nobisz wrote:
    czy może coś pod nim


    Tak, podkładka do wymiany, gniazdo wtryskiwacza musi lśnić.

    nobisz wrote:
    Jeżeli okaże się, że to wtryskiwacz to co proponujecie zakup nowego oryginału


    Tak.

    Generalnie zalej dziada naftą, czy tam innymi specyfikami do takich rzeczy, i rwanie chwasta.

    Takie coś:

    http://rg-narzedzia.com.pl/facom-narzedzia-demontazu-wtryskiwacza-renault-p-12306.html

    jest bardzo przydatne, i bez niego może się nie obejść.
  • #3
    miler80
    Level 34  
    Coś czuję że tylko hudraulicznym ściągaczem pójdzie, w masterach i sprinterach żadne ręczne gadżety nie pomagają przy solidnie zapieczonym wtrysku :-)
  • #4
    ladamaniac
    Level 39  
    Trochę OT u kumpla byli szpece zademonstrować działanie hydraulicznego ściągacza (wyciągacza ? ) w Mercedesie. Chłopaki założyli sprzęt pompują ... i już mamy wtryskiwacz dwuczęściowy. Niestety wtryskiwacze CR w mesiach i francuzach to wyzwanie dla twardzieli. I jeszcze te świece żarowe ...
  • #5
    decybel91
    Level 41  
    Naftę na 12h i czasami idzie (znajomy mechanik tak ćwiczył 2.5crd).
  • #6
    miler80
    Level 34  
    ladamaniac wrote:
    Trochę OT u kumpla byli szpece zademonstrować działanie hydraulicznego ściągacza (wyciągacza ? ) w Mercedesie. Chłopaki założyli sprzęt pompują ... i już mamy wtryskiwacz dwuczęściowy. Niestety wtryskiwacze CR w mesiach i francuzach to wyzwanie dla twardzieli. I jeszcze te świece żarowe ...

    To kiepski mieli tan ściągacz, nakręcany pewnie tylko na gwint odkręconej cewki wtryskiwacza. Są lepsze które wkręcasz głęboko we wtrysk i też w miejsce cewki- ciągniesz i nie ma opcji żeby go urwać. Ze świecami też niezła jest zabawa :-) Pozdrawiam.
  • #7
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ten zestaw który podałem powinien być hydrauliczny, tylko to zdjęcie nie wiele pokazuje.
  • #8
    nobisz
    Level 14  
    wielkie dzięki za pomoc,
    potraktowałem go środkiem do zapieczonych zacisków hamulcowych i wyszedł.
    Tej podkładki to chyba nie wymienię bez zdjęcia pokrywy klawiatury, bo jakoś nie mogę jej ruszyć? Jeżeli tak to muszę zdjąć wszystkie wtryskiwacze, a to skończy się wymianą wszystkich podkładek, oringów i tulejek, bo w tym wyciągniętym wtryskiwaczu po oringu i tulejce zostały tylko resztki.
    Jak oceniacie szansę funkcjonowania po założeniu nowego oringu i tulejki?
    Czy mógłby ktoś wstawić schemat, jak to jest tam poskładane bo ja wyciągnąłem tylko szczątki części i nie chciałbym czegoś pominąć.
    pozdrawiam
  • #9
    mrcn1
    Level 12  
    podkładkę wyciągniesz za pomocą długiego cienkiego śrubokręta zakończonego czymś w rodzaju haczyka, ew kup/pożycz przyrząd do wyciągnia podkładek wtryskiwaczy, pokrywę zostaw w spokoju, wiele to nie pomoże a cholere roboty z demontażem, potem musisz kupic zestaw uszczelek który do tanich nie należy... Oczyść dokładnie gniazdo wtryskiwacza ,załóż nową podkładkę, wyczyść DOKŁADNIE gwinty/otwory śrub mocującuch wtrysk, założ nowy oring i złóż wszystko do kupy, ma działać. Najgorsze ( demontaż wtryskiwacza ) już za Tobą :)
  • #10
    polmar
    Level 20  
    Podkładki termiczne wyciągam okrągłym pilnikiem, pół obrotu w prawo i do góry.
  • #11
    nobisz
    Level 14  
    Dzięki wszystkim za pomoc, praca zakończona, wszystko zrobione i chodzi. zamykam wątek.